Kolizemi nabitý hlavní závod vyhrál Valsecchi, Král šestý
GP2, Monte Carlo - hlavní závod
Davide Valsecchi opanoval dramatický hlavní závod GP2 v ulicích Monte Carla, když po startu využil problémů Sama Birda, dostal se do čela a to si kromě fáze zastávek v boxech nenechal vzít.
První důležité momenty přišly ještě před závodem, tři jezdci byli penalizováni odsunem o pět míst na startovním roštu za kolize ve včerejší kvalifikaci. Ta byla netradičně divoká a plná karambolů, za což jezdci od sportovních komisařů sklidili řadu napomenutí.
Nejvýše postaveným penalizovaným byl Giedo van der Garde, který se kvalifikoval na pole position. Nizozemec tak spadl na šesté místo, přišel o dva body s pole position spojené a protože ty připadly jeho hlavnímu konkurentovi Samu Birdovi, přišel také o vedení v průběžném pořadí. Dopředu se přitom na roštu mimo jiné dostal i Josef Král, který si polepšil na páté místo.
Potrestáni byli také Marcus Ericsson, který spadl z patnáctého místa na dvacáté, a Romain Grosjean, který však po kolizi s týmovým kolegou Palem Varhaugem stejně startoval poslední.
První velké drama závodu přichystal už start, z pole position startující Sam Bird se totiž nerozjel a měl velké štěstí, že se mu všichni dokázali vyhnout. Do čela se dostal ze druhé pozice vyrážející Davide Valsecchi před Alvarem Parentem a domácím Stefanem Colettim, za nimi se o čtvrté místo poprali Josef Král a Giedo van der Garde. Úspěšnější byl nakonec Nizozemec.
Král pár kol poté prohrál také souboj s Julesem Bianchim, nakonec to pro něj však znamenalo spíše štěstí, neboť Bianchi krátce nato nezvládl brzdění do šikany za tunelem a sestřelil van der Gardeho. Oba se pokusili pokračovat, nakonec ale cíl neviděli.
Havárií byla v průběhu závodu celá řada, v La Rascasse boural Pal Varhaug, v zatáčce Tabac zase do svodidel svůj vůz opřel Rodolfo Gonzalez, v tunelu trefil zeď Králův týmový kolega Jolyon Palmer.
Jak nemá vypadat situace mezi týmovými kolegy, to předvedli jezdci iSportu. Sam Bird, snažící se po zpackaném startu získat něco zpět, uspěchal útok na Marcuse Ericssona, když zkusil Švéda předjet po vnitřku v závěrečné zatáčce Anthonyho Noghese. Došlo ke kolizi, po které Bird proklouzl dopředu.
To si ale Ericsson nenechal líbit, u kasina se před Birda, evidentně již majícího problémy s vozem, dostal a přimáčkl jej na vnitřní svodidla, která Bird trefil. Za tunelem pak oba skončili, z Ericssonova vozu ulétlo zadní křídlo, Bird odstoupil s defektem a poškozeným zavěšením.
Kvůli Ericssonovu zadnímu křídlu ležícímu na trati musel vyjet na dráhu safety car. Pole se tak sjelo dohromady. Vedl Valsecchi před Parentem, následovali Luca Filippi a Romain Grosjean, kteří využili extrémně pozdních zastávek v boxech a vydělali spoustu míst. Zejména Grosjean si výrazně polepšil, startoval totiž z posledního místa.
Jenže přestože před výjezdem safety caru Filippi nebezpečně rychle dotahoval Parenteho, po restartu už tak rychlý nebyl a pořadí se až do cíle nezměnilo.
Davide Valsecchi tak poprvé dokázal zvítězit na monacké trati, druhý skončil Alvaro Parente, stále zaskakující za zraněného Christiana Vietorise. Stupně vítězů doplnil Luca Filippi.
Čtvrtý skončil Romain Grosjean, páté místo bral na domácí trati Stefano Coletti.
Josef Král byl v cíli odmáván na pěkném šestém místě. Král měl však smůlu po své zastávce v boxech, kdy se zasekl za velmi pomalým Kevinem Cecconem, který se svou zastávkou otálel. Za Italem se vytvořil dlouhý vláček soupeřů, ze kterého nakonec proklouzli Král a Oliver Turvey, načež Ceccon zajel do boxů.
Turvey tak při svém návratu v barvách Carlinu vybojoval dva body za sedmé místo, poslední bod připadl také Carlinu, neboť osmý dojel Max Chilton. A co víc, při otáčení první osmičky pro zítřejší sprint budou jezdci Carlinu startovat z první řady. Na Josefa Krále čeká start ze třetí pozice.
V průběžném pořadí i přes dnešní neúspěch vede Sam Bird s 23 body, druhý je nadále Giedo van der Garde, který má o dva body méně. Na třetí pozici se vyhoupl dnešní vítěz Davide Valsecchi, který získal ještě bonusový bod za nejrychlejší kolo. Josef Král figuruje na třinácté pozici se ziskem čtyř bodů.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
D.Valsecchi* | Team AirAsia |
1:00:23.957
|
2.
|
A.Parente | Racing Engineering |
+ 1.471
|
3.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
+ 2.199
|
4.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 4.219
|
5.
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 14.023
|
6.
|
J.Král | Arden International |
+ 14.467
|
7.
|
O.Turvey | Carlin |
+ 15.057
|
8.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 16.071
|
9.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 19.524
|
10.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 19.934
|
11.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 26.692
|
12.
|
K.Ceccon | Scuderia Coloni |
+ 27.315
|
13.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 33.427
|
14.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 44.243
|
15.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 1 kolo
|
|
J.Leal | Rapax |
+ 6 kol
|
|
J.Palmer | Arden International |
+ 8 kol
|
|
S.Bird | iSport International |
+ 11 kol
|
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 11 kol
|
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 19 kol
|
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 20 kol
|
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 22 kol
|
|
L.Razia | Team AirAsia |
+ 22 kol
|
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 24 kol
|
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 30 kol
|
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 31 kol
|
* - nejrychlejší kolo závodu: D.Valsecchi - 1:23.011 (40. kolo)
Průběžné pořadí po pěti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
S.Bird | iSport International |
23
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
21
|
3.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
19
|
4.
|
R.Grosjean | DAMS |
18
|
5.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
15
|
6.
|
S.Coletti | Trident Racing |
14
|
7.
|
D.Clos | Racing Engineering |
9
|
8.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
9.
|
A.Parente | Racing Engineering |
8
|
10.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
8
|
11.
|
M.Ericsson | iSport International |
8
|
12.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
6
|
13.
|
J.Král | Arden International |
4
|
14.
|
L.Razia | Team AirAsia |
3
|
15.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
3
|
16.
|
O.Turvey | Carlin |
2
|
17.
|
M.Chilton | Carlin |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)