Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kolizemi nabitý hlavní závod vyhrál Valsecchi, Král šestý

Kolizemi nabitý hlavní závod vyhrál Valsecchi, Král šestý

GP2, Monte Carlo - hlavní závod

Davide Valsecchi opanoval dramatický hlavní závod GP2 v ulicích Monte Carla, když po startu využil problémů Sama Birda, dostal se do čela a to si kromě fáze zastávek v boxech nenechal vzít.

První důležité momenty přišly ještě před závodem, tři jezdci byli penalizováni odsunem o pět míst na startovním roštu za kolize ve včerejší kvalifikaci. Ta byla netradičně divoká a plná karambolů, za což jezdci od sportovních komisařů sklidili řadu napomenutí.

Nejvýše postaveným penalizovaným byl Giedo van der Garde, který se kvalifikoval na pole position. Nizozemec tak spadl na šesté místo, přišel o dva body s pole position spojené a protože ty připadly jeho hlavnímu konkurentovi Samu Birdovi, přišel také o vedení v průběžném pořadí. Dopředu se přitom na roštu mimo jiné dostal i Josef Král, který si polepšil na páté místo.

Potrestáni byli také Marcus Ericsson, který spadl z patnáctého místa na dvacáté, a Romain Grosjean, který však po kolizi s týmovým kolegou Palem Varhaugem stejně startoval poslední.

První velké drama závodu přichystal už start, z pole position startující Sam Bird se totiž nerozjel a měl velké štěstí, že se mu všichni dokázali vyhnout. Do čela se dostal ze druhé pozice vyrážející Davide Valsecchi před Alvarem Parentem a domácím Stefanem Colettim, za nimi se o čtvrté místo poprali Josef Král a Giedo van der Garde. Úspěšnější byl nakonec Nizozemec.

Král pár kol poté prohrál také souboj s Julesem Bianchim, nakonec to pro něj však znamenalo spíše štěstí, neboť Bianchi krátce nato nezvládl brzdění do šikany za tunelem a sestřelil van der Gardeho. Oba se pokusili pokračovat, nakonec ale cíl neviděli.

Havárií byla v průběhu závodu celá řada, v La Rascasse boural Pal Varhaug, v zatáčce Tabac zase do svodidel svůj vůz opřel Rodolfo Gonzalez, v tunelu trefil zeď Králův týmový kolega Jolyon Palmer.

Jak nemá vypadat situace mezi týmovými kolegy, to předvedli jezdci iSportu. Sam Bird, snažící se po zpackaném startu získat něco zpět, uspěchal útok na Marcuse Ericssona, když zkusil Švéda předjet po vnitřku v závěrečné zatáčce Anthonyho Noghese. Došlo ke kolizi, po které Bird proklouzl dopředu.

To si ale Ericsson nenechal líbit, u kasina se před Birda, evidentně již majícího problémy s vozem, dostal a přimáčkl jej na vnitřní svodidla, která Bird trefil. Za tunelem pak oba skončili, z Ericssonova vozu ulétlo zadní křídlo, Bird odstoupil s defektem a poškozeným zavěšením.

Kvůli Ericssonovu zadnímu křídlu ležícímu na trati musel vyjet na dráhu safety car. Pole se tak sjelo dohromady. Vedl Valsecchi před Parentem, následovali Luca Filippi a Romain Grosjean, kteří využili extrémně pozdních zastávek v boxech a vydělali spoustu míst. Zejména Grosjean si výrazně polepšil, startoval totiž z posledního místa.

Jenže přestože před výjezdem safety caru Filippi nebezpečně rychle dotahoval Parenteho, po restartu už tak rychlý nebyl a pořadí se až do cíle nezměnilo.

Davide Valsecchi tak poprvé dokázal zvítězit na monacké trati, druhý skončil Alvaro Parente, stále zaskakující za zraněného Christiana Vietorise. Stupně vítězů doplnil Luca Filippi.

Čtvrtý skončil Romain Grosjean, páté místo bral na domácí trati Stefano Coletti.

Josef Král byl v cíli odmáván na pěkném šestém místě. Král měl však smůlu po své zastávce v boxech, kdy se zasekl za velmi pomalým Kevinem Cecconem, který se svou zastávkou otálel. Za Italem se vytvořil dlouhý vláček soupeřů, ze kterého nakonec proklouzli Král a Oliver Turvey, načež Ceccon zajel do boxů.

Turvey tak při svém návratu v barvách Carlinu vybojoval dva body za sedmé místo, poslední bod připadl také Carlinu, neboť osmý dojel Max Chilton. A co víc, při otáčení první osmičky pro zítřejší sprint budou jezdci Carlinu startovat z první řady. Na Josefa Krále čeká start ze třetí pozice.

V průběžném pořadí i přes dnešní neúspěch vede Sam Bird s 23 body, druhý je nadále Giedo van der Garde, který má o dva body méně. Na třetí pozici se vyhoupl dnešní vítěz Davide Valsecchi, který získal ještě bonusový bod za nejrychlejší kolo. Josef Král figuruje na třinácté pozici se ziskem čtyř bodů.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 D.Valsecchi*  Team AirAsia
1:00:23.957 
2.
 A.Parente  Racing Engineering
+ 1.471 
3.
 L.Filippi  Super Nova Racing
+ 2.199 
4.
 R.Grosjean  DAMS
+ 4.219 
5.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 14.023 
6.
 J.Král  Arden International
+ 14.467 
7.
 O.Turvey  Carlin
+ 15.057 
8.
 M.Chilton  Carlin
+ 16.071 
9.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 19.524 
10.
 F.Leimer  Rapax
+ 19.934 
11.
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
+ 26.692 
12.
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
+ 27.315 
13.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 33.427 
14.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 44.243 
15.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 1 kolo 
 
 J.Leal  Rapax
+ 6 kol 
 
 J.Palmer  Arden International
+ 8 kol 
 
 S.Bird  iSport International
+ 11 kol 
 
 M.Ericsson  iSport International
+ 11 kol 
 
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 19 kol 
 
 D.Clos  Racing Engineering
+ 20 kol 
 
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 22 kol 
 
 L.Razia  Team AirAsia
+ 22 kol 
 
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 24 kol 
 
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 30 kol 
 
 P.Varhaug  DAMS
+ 31 kol 

* - nejrychlejší kolo závodu: D.Valsecchi - 1:23.011 (40. kolo)

Průběžné pořadí po pěti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 S.Bird  iSport International
23 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
21 
3.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
19 
4.
 R.Grosjean  DAMS
18 
5.
 C.Pic  Barwa Addax Team
15 
6.
 S.Coletti  Trident Racing
14 
7.
 D.Clos  Racing Engineering
8.
 F.Leimer  Rapax
9.
 A.Parente  Racing Engineering
10.
 J.Bianchi  Lotus ART
11.
 M.Ericsson  iSport International
12.
 L.Filippi  Super Nova Racing
13.
 J.Král  Arden International
14.
 L.Razia  Team AirAsia
15.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
16.
 O.Turvey  Carlin
17.
 M.Chilton  Carlin

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)