Novinky

  • 27.12.2024 Good Ferrari Sainzovi darovalo SF-75, ve kterém zvítězil na Silverstonu

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

Facebook Instagram

Praha zažila úchvatnou podívanou!

Praha zažila úchvatnou podívanou!

Rubens Barrichello přivedl do transu většinu přihlížejících diváků.

Jak jsem včera slíbil, přinášíme vám dnes podrobnou reportáž z úchvatné podívané, kterou nám předvedl Rubens Barrichello v rámci propagační akce firmy Shell. Zážitek byl tak ohromující, že se bude jen velmi těžko popisovat, ale těm z vás, kteří se na akci nedostali, se pokusím alespoň vše podrobně vylíčit.

Oficiální začátek programu byl naplánován na 15:00, ovšem někteří nedočkavci (včetně mě) se v areálu Sazka arény začali scházet už okolo půl druhé. V horní polovině parkoviště nechal pořadatel postavit 2 obrovské stany, přičemž jeden sloužil pro občerstvení pozvaných hostů, novinářů a členů realizačního týmu. Druhý stan byl vyhrazen pouze pro novináře a proběhly zde dvě tiskové konference.

V 15:30 začala v novinářském stanu přednáška o novém palivu Shell V-Power Racing, který je z 99 procent shodný s tím, který používá tým Ferrari v závodech F1. Po přednášce následovala krátká tisková konference s odpovědnými zaměstnanci Shellu.

Čas přesně 16:19 - A už je to tu! Rubens Barrichello předstupuje před novináře. Skromný chlapík v červené kombinéze prochází kolem vstupní brány a odhrnutou boční stěnou vstupuje do novinářského stanu. Na pár sekund nastává v sále ohromující ticho, pak už se ujímá slova moderátor Honza Kovařík a zahajuje tiskovou konferenci. Rubens působí velice příjemně a ochotně odpovídá na leckdy opravdu stupidní otázky některých novinářů. Na přetřes se dostal vzájemný vztah Rubense se stájovým kolegou Michaelem Schumacherem, věci ze soukromého života i to, jak se Barrichellovi líbilo v našem hlavním městě.

Kompletní přepis tiskové konference Vám přineseme v samostatném článku.

Po půlhodině tisková konference končí, Rubens ochotně pózuje spolu s českým ředitelem Shellu přítomným fotografům a poté odchází do útrob Sazka arény, kde posléze přijímá 3 vybrané redakce motoristických magazínů k exklusivnímu rozhovoru. Mezitím se vše schyluje k zahájení hlavní části celé akce, která je již přístupná nejen novinářům, ale i pozvaným hostům a především šťastným výhercům vstupenek.

V 17:00 hodin přesně začíná Shell V-Power Racing Show. Na úvod se divákům představily roztleskávačky a jezdci na super-rychlých tragsterech. Velký potlesk od přihlížejícího publika sklidil kaskadér na motocyklu, nad jehož kousky se mnohým tajil dech. Následuje další kaskadér, tentokráte v osobním automobilu Fiat Barcheta, který 2x po sobě projel cca 400 metrový úsek Českomoravské ulice po slepu s černou páskou přes oči a neprůhlednou kuklou na hlavě. Na závěr ještě přidal, opět po slepu, slalom mezi stojícími roztleskávačkami.

O další hodinu déle začíná úchvatné defilé cestovních vozů Ferrari. Jednotlivé vozy nejprve po jednom a poté společně projíždí tam i zpět Českomoravskou ulicí. Diváci tak mohli na vlastní oči a především najednou zhlédnout modely F355, F355 GTS, 550 Maranello, 360 Modena a 360 Spider, 512M Testarossa, 575, čtyřmístné 612 a na závěr nejvrcholnější model Ferrari Enzo, který je ve své podstatě vlastně okapotovaný monopost F1. Závěrečnou společnou jízdu všech vozů doprovodil Rubens Barrichello s limuzínou Maserati Quattroporte.

Krátce po šesté hodině již mechanici začali připravovat monopost Ferrari F1. V momentě kdy ho z depa vytlačili na takovou úroveň, že bylo z přilehlých míst vidět malinký kousek monopostu, začali přihlížející diváci takřka bouřit nadšením. Přichází Rubens, pozdraví přítomné novináře v depu, prohodí pár slov se svým mechanikem, pak chvíli zapózuje fotoobjektivům a už nasedá do monopostu.

V 18:30 vyjíždí Rubens ke své první jízdě, na konci Českomoravské se otočí a cestou zpět zajíždí svůj první měřený úsek. Po chvilce celou akci zopakuje a vylepšuje svůj čas o několik desetin. Poté následuje přestávka, během které moderátoři akce Lucie Výborná a Honza Kovařík vyzpovídávají Rubense před nadšenými diváky.

Po několika minutách doplňují mechanici Ferrari do Rubensova vozu komerční palivo Shell V-Power Racing a brazilský pilot se chystá ke svým druhým pokusům. Poněkud komicky působil výsledek prvního měřeného průjezdu, když Rubens dosáhl horšího času než při první sérii s obyčejným benzínem. Druhý pokus již dopadnul marketingově dle plánu a Rubens pokořil všechny předchozí naměřené časy, přičemž na konci měřeného úseku dosáhl rychlosti 209 km/h.

V 19:00 přišla na řadu odměna pro dva výherce doprovodných soutěží ve formě jízdy s vozem Maserati Quattroporte, který byl řízen přímo Rubensem Barrichellem. Poté na žádost moderátora a za nadšeného jásotu publika usedl Rubens ještě jednou do svého závodního monopostu a rozloučil se dvojím průjezdem po Českomoravské ulici.

Na mě osobně celá akce udělala obrovský dojem, především pak samotný Rubens, který svým vstřícným chováním a nehranou skromností dal zapomenout názorům o nafoukaných a nepřístupných pilotech F1.

Vidět a především slyšet monopost F1 z bezprostřední blízkosti je prostě zážitek, který se dá těžko srovnávat s návštěvou některé velké ceny. Pro dokreslení jen dodávám jednu větu, kterou po průjezdu Rubensova monopostu spontánně pronesl kolega z redakce: "Ty vole, já se z toho snad udělám."