Praha zažila úchvatnou podívanou!
Rubens Barrichello přivedl do transu většinu přihlížejících diváků.
Jak jsem včera slíbil, přinášíme vám dnes podrobnou reportáž z úchvatné podívané, kterou nám předvedl Rubens Barrichello v rámci propagační akce firmy Shell. Zážitek byl tak ohromující, že se bude jen velmi těžko popisovat, ale těm z vás, kteří se na akci nedostali, se pokusím alespoň vše podrobně vylíčit.
Oficiální začátek programu byl naplánován na 15:00, ovšem někteří nedočkavci (včetně mě) se v areálu Sazka arény začali scházet už okolo půl druhé. V horní polovině parkoviště nechal pořadatel postavit 2 obrovské stany, přičemž jeden sloužil pro občerstvení pozvaných hostů, novinářů a členů realizačního týmu. Druhý stan byl vyhrazen pouze pro novináře a proběhly zde dvě tiskové konference.
V 15:30 začala v novinářském stanu přednáška o novém palivu Shell V-Power Racing, který je z 99 procent shodný s tím, který používá tým Ferrari v závodech F1. Po přednášce následovala krátká tisková konference s odpovědnými zaměstnanci Shellu.
Čas přesně 16:19 - A už je to tu! Rubens Barrichello předstupuje před novináře. Skromný chlapík v červené kombinéze prochází kolem vstupní brány a odhrnutou boční stěnou vstupuje do novinářského stanu. Na pár sekund nastává v sále ohromující ticho, pak už se ujímá slova moderátor Honza Kovařík a zahajuje tiskovou konferenci. Rubens působí velice příjemně a ochotně odpovídá na leckdy opravdu stupidní otázky některých novinářů. Na přetřes se dostal vzájemný vztah Rubense se stájovým kolegou Michaelem Schumacherem, věci ze soukromého života i to, jak se Barrichellovi líbilo v našem hlavním městě.
Kompletní přepis tiskové konference Vám přineseme v samostatném článku.
Po půlhodině tisková konference končí, Rubens ochotně pózuje spolu s českým ředitelem Shellu přítomným fotografům a poté odchází do útrob Sazka arény, kde posléze přijímá 3 vybrané redakce motoristických magazínů k exklusivnímu rozhovoru. Mezitím se vše schyluje k zahájení hlavní části celé akce, která je již přístupná nejen novinářům, ale i pozvaným hostům a především šťastným výhercům vstupenek.
V 17:00 hodin přesně začíná Shell V-Power Racing Show. Na úvod se divákům představily roztleskávačky a jezdci na super-rychlých tragsterech. Velký potlesk od přihlížejícího publika sklidil kaskadér na motocyklu, nad jehož kousky se mnohým tajil dech. Následuje další kaskadér, tentokráte v osobním automobilu Fiat Barcheta, který 2x po sobě projel cca 400 metrový úsek Českomoravské ulice po slepu s černou páskou přes oči a neprůhlednou kuklou na hlavě. Na závěr ještě přidal, opět po slepu, slalom mezi stojícími roztleskávačkami.
O další hodinu déle začíná úchvatné defilé cestovních vozů Ferrari. Jednotlivé vozy nejprve po jednom a poté společně projíždí tam i zpět Českomoravskou ulicí. Diváci tak mohli na vlastní oči a především najednou zhlédnout modely F355, F355 GTS, 550 Maranello, 360 Modena a 360 Spider, 512M Testarossa, 575, čtyřmístné 612 a na závěr nejvrcholnější model Ferrari Enzo, který je ve své podstatě vlastně okapotovaný monopost F1. Závěrečnou společnou jízdu všech vozů doprovodil Rubens Barrichello s limuzínou Maserati Quattroporte.
Krátce po šesté hodině již mechanici začali připravovat monopost Ferrari F1. V momentě kdy ho z depa vytlačili na takovou úroveň, že bylo z přilehlých míst vidět malinký kousek monopostu, začali přihlížející diváci takřka bouřit nadšením. Přichází Rubens, pozdraví přítomné novináře v depu, prohodí pár slov se svým mechanikem, pak chvíli zapózuje fotoobjektivům a už nasedá do monopostu.
V 18:30 vyjíždí Rubens ke své první jízdě, na konci Českomoravské se otočí a cestou zpět zajíždí svůj první měřený úsek. Po chvilce celou akci zopakuje a vylepšuje svůj čas o několik desetin. Poté následuje přestávka, během které moderátoři akce Lucie Výborná a Honza Kovařík vyzpovídávají Rubense před nadšenými diváky.
Po několika minutách doplňují mechanici Ferrari do Rubensova vozu komerční palivo Shell V-Power Racing a brazilský pilot se chystá ke svým druhým pokusům. Poněkud komicky působil výsledek prvního měřeného průjezdu, když Rubens dosáhl horšího času než při první sérii s obyčejným benzínem. Druhý pokus již dopadnul marketingově dle plánu a Rubens pokořil všechny předchozí naměřené časy, přičemž na konci měřeného úseku dosáhl rychlosti 209 km/h.
V 19:00 přišla na řadu odměna pro dva výherce doprovodných soutěží ve formě jízdy s vozem Maserati Quattroporte, který byl řízen přímo Rubensem Barrichellem. Poté na žádost moderátora a za nadšeného jásotu publika usedl Rubens ještě jednou do svého závodního monopostu a rozloučil se dvojím průjezdem po Českomoravské ulici.
Na mě osobně celá akce udělala obrovský dojem, především pak samotný Rubens, který svým vstřícným chováním a nehranou skromností dal zapomenout názorům o nafoukaných a nepřístupných pilotech F1.
Vidět a především slyšet monopost F1 z bezprostřední blízkosti je prostě zážitek, který se dá těžko srovnávat s návštěvou některé velké ceny. Pro dokreslení jen dodávám jednu větu, kterou po průjezdu Rubensova monopostu spontánně pronesl kolega z redakce: "Ty vole, já se z toho snad udělám."