McLaren doufá, že mu změny letošních pravidel pomohou
Týmy už nesmí mezi kvalifikací a závodem upravovat mapování motoru.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh doufá, že poslední změny letošních pravidel pomohou jeho týmu zvýšit své šance v letošním boji o mistrovský titul.
FIA před Velkou cenou Evropy rozhodla o tom, že týmy od Valencie nebudou smět měnit mapování motorů mezi kvalifikací a závodem. Jezdci tak nebudou moci v kvalifikaci zajet ostré kolo na hranici možností vozu a následně závodit v úspornějším režimu.
Od následující Velké ceny Velké Británie pak budou pravidla týkající se mapování motorů ještě zpřísněna, jelikož bude omezeno množství výfukových plynů vyfukovaných v době, kdy jezdec nemá sešlápnutý plynový pedál, na 10%.
Tyto změny pravidel vyvolaly obecný názor o tom, že se FIA snaží omezit současnou dominanci týmu Red Bull Racing, ačkoliv například Renault tvrdí, že úpravy regulí postihnou všechny týmy.
Whitmarsh však doufá, že stáj z Wokingu bude ovlivněna minimálně a vzhledem ke změně výkonnosti svých soupeřů si polepší.
"O tomto víkendu vstupují v platnost některé změny, jedná se o to, že FIA nařídí striktní regule parc fermé, což bude znamenat, že jak se vůz kvalifikuje, tak bude závodit," řekl Whitmarsh.
"Na základě toho, co jsem vám řekl, bychom do toho měli vkládat naděje. Já ale myslím, že musíme vzít na vědomí, že všichni pracovali tvrdě.
Myslím, že máme pár novinek z vývoje, které na závod vezeme. Máme dva velice motivované jezdce a budeme se snažit ze všech sil, abychom tu vyhráli. Už jsme samozřejmě vyhráli na většině okruhů, bylo by hezké vyhrát ve Valencii."
Whitmarsh také dodal, že úpravy pravidel, které vstoupí v platnost na Silverstonu, ve své aktuální podobě stále vyvolávají některé otazníky a je třeba je více vyjasnit.
"No, myslím, že je to stále tak trochu v oblacích. My podle toho uděláme náležité změny, takové, jaké FIA požaduje. Myslím, že je to celkem komplexní oblast a o přesných charakteristikách těch parametrů ještě nebylo rozhodnuto, ale řekl bych, že ještě přijde nějaké objasnění.
Já mám ale za to, že týmy stále jednají s FIA a objasnění se dočkáme do nějakých deseti dnů nebo tak. Mechanicky ale budeme vůz nadále vyvíjet a aerodynamicky... mapování motorů se ale rozhodně změní a my ho náležitě změníme v rámci předpisů, jakmile ty budou jasné."