Grosjean vítězí po problémech jezdců Addaxu, Král bodoval
GP2, Valencie - hlavní závod
Romain Grosjean využil problémů jezdců týmu Addax, kteří ve včerejší kvalifikaci obsadili první řadu, a vybojoval své druhé vítězství v letošní sezóně, které jej vrátilo do čela průběžného pořadí.
Grosjean vyhrál po startu ze třetího místa, nemusel však přitom ani jednou předjíždět. Charles Pic a Giedo van der Garde mu totiž nedobrovolně museli uvolnit cestu.
Pic, který vyhrál včerejší kvalifikaci a díky s tím spojeným dvěma bodům se posunul do čela průběžné klasifikace, nedojel ani na startovní rošt, neboť jej ze hry velice brzy vyřadila technická porucha. Van der Garde pak závod vedl, v závěru ale dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za nerespektování žlutých vlajek.
Nizozemec se na trať vrátil na čtvrté pozici, velice brzy ale předjel Daniho Close a začal stíhat druhého Davideho Valsecchiho. Ital se dlouho bránil a předváděl šikovnou defenzívu, nakonec se ale nechal v předposledním kole vyprovokovat k chybě a druhou pozici ztratil. I tak ale pro tým Caterham AirAsia vybojoval další letošní pódiové umístění.
Dani Clos měl v závěru také plné ruce práce, neboť se ocitl pod velkým tlakem ze strany Sama Birda a Luize Razii. Jejich souboj pokračoval až na cílovou rovinku, Clos ale nakonec čtvrtou pozici uhájil. Pátý dojel Bird a šestý Razia.
Své první letošní body ve Valencii vybojoval Esteban Gutierrez. Mexičan sice nezužitkoval dobrého pátého místa z kvalifikace, přesto dokázal dojet sedmý.
Velký obrat zaznamenal český závodník Josef Král. Ten po chybě ve včerejším tréninku a červeným vlajkám v kvalifikaci startoval až z dvaadvacátého místa, kombinací dobré stíhací jízdy a problémů několika soupeřů se však dostal na osmé místo. To pro něj znamená zisk jednoho bodu a start z první pozice do zítřejšího sprintu.
Závod nedokončili někteří papírově silní jezdci. Jules Bianchi se opět dostal do problémů, když už v první zatáčce kolidoval s Marcusem Ericssonem. Ve druhé zatáčce pak bourali také Alvaro Parente a Fabio Leimer. Všichni čtyři museli odstoupit.
Cíl neviděl ani čtvrtý nejrychlejší muž z kvalifikace Luca Filippi, kterého vyřadil kontakt s Danim Closem.
Romain Grosjean se díky vítězství a nejrychlejšímu kolu vrátil zpátky do čela průběžné klasifikace. Giedo van der Garde si polepšil na místo druhé, o třetí místo se dělí Davide Valsecchi a Sam Bird. Vítěz kvalifikace a lídr šampionátu před tímto závodem Charles Pic spadl na pátou pozici. Josefu Královi patří osmé místo s deseti body.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
R.Grosjean* | DAMS |
58:19.400
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 15.481
|
3.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 20.901
|
4.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 24.010
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
+ 24.323
|
6.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 24.495
|
7.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 48.097
|
8.
|
J.Král | Arden International |
+ 51.064
|
9.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 53.637
|
10.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 57.032
|
11.
|
J.Leal | Rapax |
+ 58.041
|
12.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 58.567
|
13.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 1:06.416
|
14.
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 1:12.085
|
15.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 1:20.090
|
16.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 1:25.296
|
17.
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 1:44.985
|
18.
|
K.Ceccon | Scuderia Coloni |
+ 1 kolo
|
|
M.Chilton | Carlin |
+ 7 kol
|
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 15 kol
|
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
+ 16 kol
|
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 17 kol
|
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 30 kol
|
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 30 kol
|
|
A.Parente | Racing Engineering |
+ 30 kol
|
|
F.Leimer | Rapax |
+ 30 kol
|
* - nejrychlejší kolo závodu: R.Grosjean - 1:49.591 (20. kolo)
Průběžné pořadí po sedmi závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
34
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
29
|
3.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
27
|
4.
|
S.Bird | iSport International |
27
|
5.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
24
|
6.
|
S.Coletti | Trident Racing |
14
|
7.
|
D.Clos | Racing Engineering |
14
|
8.
|
J.Král | Arden International |
10
|
9.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
9
|
10.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
11.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
12.
|
M.Ericsson | iSport International |
8
|
13.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
8
|
14.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
6
|
15.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
3
|
16.
|
M.Chilton | Carlin |
3
|
17.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
2
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)