Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

ART pokračuje na vítězné vlně, tentokrát s Bianchim

ART pokračuje na vítězné vlně, tentokrát s Bianchim

GP2, Silverstone - hlavní závod

Jules Bianchi se dočkal svého prvního vítězství v letošní sezóně GP2, když v dechberoucí bitvě pokořil dotírajícího Christiana Vietorise a vyhrál hlavní závod na Silverstonu.

Těsně před začátkem závodu začalo na Silverstonu hustě pršet, start tak byl odložen o 10 minut, pevný start byl přitom nahrazem rozjezdem za safety carem.

Po třech kolech bylo restartováno a Bianchi bez problémů udržel vedení. Během první fáze závodu si vyjel skoro osmisekundový náskok.

Trať ale postupně osychala a jezdci se vydávali do boxů pro hladké pneumatiky. Bianchi byl u svých mechaniků jako jeden z posledních, což se neukázalo jako dobrá volba, neboť po vyjetí s boxů na Francouze začal dotírat rychle jedoucí Christian Vietoris, jenž předtím předjel Alvara Parenteho.

Začala strhující bitva, při které si oba jezdci během jediného kola hned čtyřikrát prohodili své pozice. Nakonec to byl ale Bianchi, kdo se definitivně usadil v čele. Francouz pak v závěru začal svému soupeři ujížděl a v poklidu si dojel pro první letošní vítězství.

Vietoris se v závěru musel začít soustředit na dění za sebou, neboť se mu rychle přibližovali třetí Marcus Ericsson a čtvrtý Romain Grosjean. K žádným soubojům však už mezi nimi nedošlo. Ericsson se poprvé v letošní sezóně postavil na stupně vítězů, zatímco Grosjean dotáhl stíhací jízdu ze třináctého místa na roštu na čtvrté v cíli.

Pátý skončil Sam Bird, přestože v závodě vyjel v zatáčce Copse po souboji mimo trať. Pár kol před cílem však zdolal Daniho Close, který se tak po startu ze druhé řady propadl na šesté místo v cíli.

Sedmý skončil Stefano Coletti, který podobně jako Ericsson těžil s dřívější výměny na suché obutí. Monačan tak z 21. pozice na startu skončil sedmý.

Poslední bod za osmé místo a výhodu startu z pole position do sprintu pak vybojoval Giedo van der Garde, vyrážející z devatenácté pozice.

Závod naopak nevyšel například Alvaru Parentemu, který si v kvalifikaci vyjel druhé místo, v cíli byl ale až devátý. Esteban Gutierrez předváděl zejména v první polovině bojovný výkon a zdálo se, že po vítězství ve Valencii si připíše další body, nakonec na Mexičana ale zbylo jen jedenácté místo.

Hlavním závodem se doslova protrápil český zástupce Josef Král. Už start z dvaadvacáté pozice příliš nesliboval, za mokra pak kvůli špatné viditelnosti nebylo snadné vůbec zůstat na trati. Když potom dráha oschla, trápil se Král s velkou nedotáčivostí. Pilot týmu Arden nakonec přijel do cíle na třiadvacáté pozici. 

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 J.Bianchi  Lotus ART
58:40.010 
2.
 C.Vietoris  Racing Engineering
+ 4.177 
3.
 M.Ericsson  iSport International
+ 4.935 
4.
 R.Grosjean  DAMS
+ 5.627 
5.
 S.Bird  iSport International
+ 11.424 
6.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 23.293 
7.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 31.959 
8.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 33.711 
9.
 A.Parente  Carlin
+ 34.394 
10.
 J.Palmer  Arden International
+ 41.163 
11.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 41.761 
12.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 41.971 
13.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 46.881 
14.
 L.Filippi  Super Nova Racing
+ 47.848 
15.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 49.612 
16.
 F.Leimer  Rapax
+ 50.717 
17.
 P.Varhaug  DAMS
+ 56.960 
18.
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 58.332 
19.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 1:05.327 
20.
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
+ 1:06.251 
21.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 1:20.989 
22.
 J.Leal  Rapax
+ 1:26.252 
23.
 J.Král  Arden International
+ 1:33.465 
24.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 1 kolo 
 
 M.Chilton  Carlin
+ 15 kol 
 
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
nestartoval 

Nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:43.274 (27. kolo)

Průběžné pořadí po devíti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
40 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
34 
3.
 S.Bird  iSport International
31 
4.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
5.
 C.Pic  Barwa Addax Team
24 
6.
 J.Bianchi  Lotus ART
20 
7.
 D.Clos  Racing Engineering
19 
8.
 S.Coletti  Trident Racing
16 
9.
 M.Ericsson  iSport International
14 
10.
 L.Razia  Caterham AirAsia
11 
11.
 J.Král  Arden International
10 
12.
 E.Gutierrez  Lotus ART
13.
 L.Filippi  Super Nova Racing
14.
 F.Leimer  Rapax
15.
 A.Parente  Carlin
16.
 C.Vietoris  Racing Engineering
17.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
18.
 M.Chilton  Carlin
19.
 M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)