ART pokračuje na vítězné vlně, tentokrát s Bianchim
GP2, Silverstone - hlavní závod
Jules Bianchi se dočkal svého prvního vítězství v letošní sezóně GP2, když v dechberoucí bitvě pokořil dotírajícího Christiana Vietorise a vyhrál hlavní závod na Silverstonu.
Těsně před začátkem závodu začalo na Silverstonu hustě pršet, start tak byl odložen o 10 minut, pevný start byl přitom nahrazem rozjezdem za safety carem.
Po třech kolech bylo restartováno a Bianchi bez problémů udržel vedení. Během první fáze závodu si vyjel skoro osmisekundový náskok.
Trať ale postupně osychala a jezdci se vydávali do boxů pro hladké pneumatiky. Bianchi byl u svých mechaniků jako jeden z posledních, což se neukázalo jako dobrá volba, neboť po vyjetí s boxů na Francouze začal dotírat rychle jedoucí Christian Vietoris, jenž předtím předjel Alvara Parenteho.
Začala strhující bitva, při které si oba jezdci během jediného kola hned čtyřikrát prohodili své pozice. Nakonec to byl ale Bianchi, kdo se definitivně usadil v čele. Francouz pak v závěru začal svému soupeři ujížděl a v poklidu si dojel pro první letošní vítězství.
Vietoris se v závěru musel začít soustředit na dění za sebou, neboť se mu rychle přibližovali třetí Marcus Ericsson a čtvrtý Romain Grosjean. K žádným soubojům však už mezi nimi nedošlo. Ericsson se poprvé v letošní sezóně postavil na stupně vítězů, zatímco Grosjean dotáhl stíhací jízdu ze třináctého místa na roštu na čtvrté v cíli.
Pátý skončil Sam Bird, přestože v závodě vyjel v zatáčce Copse po souboji mimo trať. Pár kol před cílem však zdolal Daniho Close, který se tak po startu ze druhé řady propadl na šesté místo v cíli.
Sedmý skončil Stefano Coletti, který podobně jako Ericsson těžil s dřívější výměny na suché obutí. Monačan tak z 21. pozice na startu skončil sedmý.
Poslední bod za osmé místo a výhodu startu z pole position do sprintu pak vybojoval Giedo van der Garde, vyrážející z devatenácté pozice.
Závod naopak nevyšel například Alvaru Parentemu, který si v kvalifikaci vyjel druhé místo, v cíli byl ale až devátý. Esteban Gutierrez předváděl zejména v první polovině bojovný výkon a zdálo se, že po vítězství ve Valencii si připíše další body, nakonec na Mexičana ale zbylo jen jedenácté místo.
Hlavním závodem se doslova protrápil český zástupce Josef Král. Už start z dvaadvacáté pozice příliš nesliboval, za mokra pak kvůli špatné viditelnosti nebylo snadné vůbec zůstat na trati. Když potom dráha oschla, trápil se Král s velkou nedotáčivostí. Pilot týmu Arden nakonec přijel do cíle na třiadvacáté pozici.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
58:40.010
|
2.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 4.177
|
3.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 4.935
|
4.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 5.627
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
+ 11.424
|
6.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 23.293
|
7.
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 31.959
|
8.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 33.711
|
9.
|
A.Parente | Carlin |
+ 34.394
|
10.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 41.163
|
11.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 41.761
|
12.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 41.971
|
13.
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 46.881
|
14.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
+ 47.848
|
15.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 49.612
|
16.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 50.717
|
17.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 56.960
|
18.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 58.332
|
19.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 1:05.327
|
20.
|
K.Ceccon | Scuderia Coloni |
+ 1:06.251
|
21.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 1:20.989
|
22.
|
J.Leal | Rapax |
+ 1:26.252
|
23.
|
J.Král | Arden International |
+ 1:33.465
|
24.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 1 kolo
|
|
M.Chilton | Carlin |
+ 15 kol
|
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
nestartoval
|
Nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:43.274 (27. kolo)
Průběžné pořadí po devíti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
40
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
34
|
3.
|
S.Bird | iSport International |
31
|
4.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
5.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
24
|
6.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
20
|
7.
|
D.Clos | Racing Engineering |
19
|
8.
|
S.Coletti | Trident Racing |
16
|
9.
|
M.Ericsson | iSport International |
14
|
10.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
11
|
11.
|
J.Král | Arden International |
10
|
12.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
9
|
13.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
9
|
14.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
15.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
16.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
8
|
17.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
3
|
18.
|
M.Chilton | Carlin |
3
|
19.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)