Grosjean si dojel pro čtvrté letošní vítězství
GP2, Nürburgring - sprint
Romain Grosjean využil v posledním kole chyby Julese Bianchiho a vyhrál sprint GP2 na Nürburgringu.
Duo Francouzů bojovalo v závěrečných kolech spolu s včereším vítězem Lucou Filippim o vítězství v závodě, který začal na mokru, ale jeho závěr se jel již na suché trati.
Poté, co všichni tři přezuli na suché pneumatiky, byl na čele Bianchi. Grosjean na něj zaútočil v první zatáčce čtyři kola před cílem, jenže pilot týmu Lotus ART mu útok vrátil a zdálo se, že si dojede pro vítězství.
V předposledním kole byl ale v šikaně NGK Bianchi příliš široký a v poslední zatáčce toho Grosjean využil k postupu na první místo.
V nájezdu do posledního okruhu zaútočil na Bianchiho také třetí Filippi. Oba vozy se ale dostaly v první zatáčce do kontaktu a následně do hodin, po kterých se mohli oba bez poškozených vozů a ztráty pozice vrátit do závodu a zkompletovat stupně vítězů.
Na čtvrtém místě dojel Christian Vietoris před Adamem Carrollem, který odolal tlaku ze strany Marcuse Ericssona a dojel na pátém místě. Carroll si mohl vydechnout v posledním kole, jelikož Švéd ve druhé zatáčce dostal hodiny a nakonec skončil až šestnáctý. Poslední bod tak spadl do klína Maxi Chiltonovi.
Dnešním favoritem byl také Esteban Gutierrez, který s Grosjeanem bojoval v první polovině závodu. Po zastávce v boxech se dokonce dostal před Francouze, jenže záhy v závodě skončil, jelikož mu mechanici nesprávně upevnili kolo a Mexičan tak musel odstoupit.
Jediný český zástupce v GP2 Josef Král dojel v dnešním sprintu těsně za nejlepší desítkou na jedenáctém místě.
Na čele průběžného hodnocení je s 59 body dnešní vítěz Romain Grosjean. Druhý je se ztrátou 18 bodů Giedo van der Garde před třetím Charlesem Picem. Josef Král je s deseti body třináctý.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
45:09.296
|
2.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 1.569
|
3.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 7.768
|
4.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 14.388
|
5.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
+ 24.962
|
6.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 42.102
|
7.
|
S.Bird | iSport International |
+ 42.428
|
8.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 45.561
|
9.
|
J.Leal | Rapax |
+ 59.610
|
10.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 1:04.044
|
11.
|
J.Král | Arden International |
+ 1:05.990
|
12.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 1:06.370
|
13.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 1:07.101
|
14.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 1:07.957
|
15.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 1:15.328
|
16.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 1 kolo
|
17.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 1 kolo
|
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 3 kola
|
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 6 kol
|
|
J.Palmer | Arden International |
+ 6 kol
|
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 8 kol
|
|
A.Parente | Carlin |
+ 13 kol
|
|
J.Cecotto | Ocean Racing Technology |
+ 16 kol
|
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 16 kol
|
|
G.van der Garde | Barwa Addax |
+ 22 kol
|
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 23 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Christian Vietoris (Racing Engineering) - 1:46.494 (23. kolo)
Průběžné pořadí po dvanácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
59
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
41
|
3.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
34
|
4.
|
S.Bird | iSport International |
33
|
5.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
32
|
6.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
7.
|
D.Clos | Racing Engineering |
26
|
8.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
24
|
9.
|
M.Eriksson | iSport International |
21
|
10.
|
S.Coletti | Trident Racing |
16
|
11.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
12
|
12.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
11
|
13.
|
J.Král | Arden International |
10
|
14.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
9
|
15.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
16.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
17.
|
M.Chilton | Carlin |
4
|
18.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
3
|
19.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
2
|
20.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)