V mokrosuché divočině si pro druhé vítězství dojel Coletti
GP2, Hungaroring - sprint
Stefano Coletti vybojoval své druhé letošní vítězství v GP2, když vyhrál šílený sprint na Hungaroringu, který byl ovlivněn neustále se měnícími povětrnostními podmínkami.
Monačan se kvůli startu až z 21. pozice rozhodl zariskovat a jako jeden z mála na začátku nasadil suché pneumatiky. Závod pro něj přitom začal dobře, Coletti se totiž dostal až na dvanácté místo v době prvního výjezdu safety caru.
Ten vynutil Max Chilton, jenž havaroval těsně poté, co přezul na bezdrážkové pneumatiky. V čele byl mezitím držitel pole position Christian Vietoris, na kterého už dotíral lídr šampionátu Romain Grosjean.
Po restartu pak Coletti postoupil do bodované šestky, nedlouho poté dokonce i na třetí místo za vedoucí dvojici. Vietoris navíc chyboval, roztočil se a ulomil si přední křídlo o vůz Grosjeana, který se snažil proklouznout kolem. Coletti tohoto zmatku využil a dostal se do čela.
Ke konci závodu ale znovu začalo pršet a jezdci se tak postupně vydávali zpátky pro mokré gumy, Coletti jako jeden z prvních. Několik jezdců však zůstalo na slickách, například Charles Pic, který sice takticky zvládl první sérii zastávek, zdržel jej ale safety car, který čekal na čelo závodu a Francouze pustil vpřed až o několik zatáček později.
Pic se přitom rozhodl zůstat na suchých pneumatikách déle a dostal se do čela. Coletti však po druhém výjezdu safety caru, způsobeném Danim Closem, jenž po smyku zůstal stát na trati, Pica bez problémů předjel a znovu se ujal vedení. Ve zbytku závodu už na něj nikdo nestačil.
O druhé místo bojovali Grosjean a Esteban Gutierrez, který se dopředu prokousal z 24. pozice na roštu. Mexičan se dlouho neúspěšně snažil Francouze předjet, nakonec uspěl v poslední zatáčce závodu. Grosjean alespoň jako cenu útěchy získal bod za nejrychlejší kolo.
Znovu přitom pokořil svého největšího rivala v boji o titul, Gieda van der Gardeho, který byl klasifikován na čtvrté pozici.
Ze sedmnáctého místa na roštu si cestu na pátou příčku proklestil Sam Bird, byť někdy využil i předního křídla, které tak bylo ke konci závodu polámané. Poslední bod za šesté místo získal Jules Bianchi, který zažil závod jak na houpačce, když hned dvakrát kolidoval s van der Gardem, jednou přitom skončil ve smyku mimo trať.
Josef Král jel v úvodu solidní závod a i přes chybu v první zatáčce se držel na sedmém místě. Nešťastný výjezd safety caru a velmi pozdní přezouvání zpátky na mokré gumy jej ale nakonec srazily na sedmnácté místo v cíli.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
S.Coletti | Trident Racing |
45:53.864
|
2.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 7.293
|
3.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 7.401
|
4.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 11.595
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
+ 14.524
|
6.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 16.646
|
7.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 17.153
|
8.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 17.840
|
9.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 19.602
|
10.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 32.077
|
11.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 43.201
|
12.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
+ 49.030
|
13.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 59.579
|
14.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 1:00.461
|
15.
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 1:03.372
|
16.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 1:20.478
|
17.
|
J.Král | Arden International |
+ 1:21.280
|
18.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 2 kola
|
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 4 kola
|
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 7 kol
|
|
J.Leal | Rapax |
+ 8 kol
|
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 10 kol
|
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 10 kol
|
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 15 kol
|
|
M.Chilton | Carlin |
+ 16 kol
|
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 22 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:47.730
Průběžné pořadí po čtrnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
74
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
49
|
3.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
42
|
4.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
35
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
35
|
6.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
7.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
28
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
26
|
9.
|
M.Ericsson | iSport International |
25
|
10.
|
S.Coletti | Trident Racing |
22
|
11.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
19
|
12.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
14
|
13.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
13
|
14.
|
J.Král | Arden International |
10
|
15.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
16.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
17.
|
M.Chilton | Carlin |
4
|
18.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
3
|
19.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
2
|
20.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)