Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V mokrosuché divočině si pro druhé vítězství dojel Coletti

V mokrosuché divočině si pro druhé vítězství dojel Coletti

GP2, Hungaroring - sprint

Stefano Coletti vybojoval své druhé letošní vítězství v GP2, když vyhrál šílený sprint na Hungaroringu, který byl ovlivněn neustále se měnícími povětrnostními podmínkami.

Monačan se kvůli startu až z 21. pozice rozhodl zariskovat a jako jeden z mála na začátku nasadil suché pneumatiky. Závod pro něj přitom začal dobře, Coletti se totiž dostal až na dvanácté místo v době prvního výjezdu safety caru.

Ten vynutil Max Chilton, jenž havaroval těsně poté, co přezul na bezdrážkové pneumatiky. V čele byl mezitím držitel pole position Christian Vietoris, na kterého už dotíral lídr šampionátu Romain Grosjean.

Po restartu pak Coletti postoupil do bodované šestky, nedlouho poté dokonce i na třetí místo za vedoucí dvojici. Vietoris navíc chyboval, roztočil se a ulomil si přední křídlo o vůz Grosjeana, který se snažil proklouznout kolem. Coletti tohoto zmatku využil a dostal se do čela.

Ke konci závodu ale znovu začalo pršet a jezdci se tak postupně vydávali zpátky pro mokré gumy, Coletti jako jeden z prvních. Několik jezdců však zůstalo na slickách, například Charles Pic, který sice takticky zvládl první sérii zastávek, zdržel jej ale safety car, který čekal na čelo závodu a Francouze pustil vpřed až o několik zatáček později.

Pic se přitom rozhodl zůstat na suchých pneumatikách déle a dostal se do čela. Coletti však po druhém výjezdu safety caru, způsobeném Danim Closem, jenž po smyku zůstal stát na trati, Pica bez problémů předjel a znovu se ujal vedení. Ve zbytku závodu už na něj nikdo nestačil.

O druhé místo bojovali Grosjean a Esteban Gutierrez, který se dopředu prokousal z 24. pozice na roštu. Mexičan se dlouho neúspěšně snažil Francouze předjet, nakonec uspěl v poslední zatáčce závodu. Grosjean alespoň jako cenu útěchy získal bod za nejrychlejší kolo.

Znovu přitom pokořil svého největšího rivala v boji o titul, Gieda van der Gardeho, který byl klasifikován na čtvrté pozici.

Ze sedmnáctého místa na roštu si cestu na pátou příčku proklestil Sam Bird, byť někdy využil i předního křídla, které tak bylo ke konci závodu polámané. Poslední bod za šesté místo získal Jules Bianchi, který zažil závod jak na houpačce, když hned dvakrát kolidoval s van der Gardem, jednou přitom skončil ve smyku mimo trať.

Josef Král jel v úvodu solidní závod a i přes chybu v první zatáčce se držel na sedmém místě. Nešťastný výjezd safety caru a velmi pozdní přezouvání zpátky na mokré gumy jej ale nakonec srazily na sedmnácté místo v cíli.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 S.Coletti  Trident Racing
45:53.864 
2.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 7.293 
3.
 R.Grosjean  DAMS
+ 7.401 
4.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 11.595 
5.
 S.Bird  iSport International
+ 14.524 
6.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 16.646 
7.
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 17.153 
8.
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
+ 17.840 
9.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 19.602 
10.
 C.Vietoris  Racing Engineering
+ 32.077 
11.
 F.Leimer  Rapax
+ 43.201 
12.
 A.Carroll  Super Nova Racing
+ 49.030 
13.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 59.579 
14.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 1:00.461 
15.
 M.Aljošin  Carlin
+ 1:03.372 
16.
 M.Ericsson  iSport International
+ 1:20.478 
17.
 J.Král  Arden International
+ 1:21.280 
18.
 J.Palmer  Arden International
+ 2 kola 
 
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 4 kola 
 
 D.Clos  Racing Engineering
+ 7 kol 
 
 J.Leal  Rapax
+ 8 kol 
 
 P.Varhaug  DAMS
+ 10 kol 
 
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 10 kol 
 
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 15 kol 
 
 M.Chilton  Carlin
+ 16 kol 
 
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 22 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:47.730

Průběžné pořadí po čtrnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
74 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
49 
3.
 C.Pic  Barwa Addax Team
42 
4.
 J.Bianchi  Lotus ART
35 
5.
 S.Bird  iSport International
35 
6.
D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
7.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
28 
8.
 D.Clos  Racing Engineering
26 
9.
M.Ericsson  iSport International
25 
10.
 S.Coletti  Trident Racing
22 
11.
 L.Razia  Caterham AirAsia
19 
12.
 E.Gutierrez  Lotus ART
14 
13.
 C.Vietoris  Racing Engineering
13 
14.
 J.Král  Arden International
10 
15.
F.Leimer  Rapax
16.
A.Parente  Carlin
17.
M.Chilton  Carlin
18.
F.Fauzy  Super Nova Racing
19.
A.Carroll  Super Nova Racing
20.
M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)