První trénink ovládli Schumacher s Rosbergem a déšť
Velká cena Belgie - 1. trénink
Michael Schumacher a Nico Rosberg zajeli nejrychlejší časy prvního volného tréninku na Velkou cenu Belgie. Piloti Mercedesu narozdíl od ostatních objeli svá první rychlá kola hned v úvodu na suché trati. Když se pak po deseti minutách na trať spustil prudký liják, bylo téměř jasné, že čelem tabulky už nikdo neotřese.
Zatímco většina závodníků využila úvod prvního tréninku klasickým způsobem, instalačními koly a diskuzí s inženýry v boxech, Schumacher s Rosbergem objeli několik letmých kol a stanovili první časy. Ty už potom kvůli nastalým podmínkám nikdo nepřekonal.
Ve Spa-Francorchamps totiž po deseti minutách zavládlo tradiční ardenské počasí a na trať se spustil prudký liják. Dlouho se tak na dráze nikdo neobjevil.
První mokré časy pak sotva pokořovaly hranici dvou minut a deseti sekund, takže bylo jasné, že k výkonům mercedesů se nikdo ani nepřiblíží.
Více než na dotek se však po přiblížil k bariéře Bruno Senna. Náhradník Nicka Heidfelda totiž v deváté zatáčce ztratil kontrolu nad svým renaultem a zadní částí narazil do bariéry. První trénink tak pro evidentně naštvaného Brazilce skončil předčasně.
Podobně o čtvrt hodiny později skončil Paul di Resta. Pilot Force Indie také v deváté zatáčce vyjel mimo trať, do bariéry však narazil bokem a na první pohled svůj vůz téměř nepoškodil. Po di Restově incidentu však ředitelství závodu trénink přerušilo červenými vlajkami.
Jezdci se zelené dočkali pro posledních sedm minut. Ideální stopa sice rychle vysychala, nikdo se však neodvážil pro suché pneumatiky. Za vedoucími mercedesy tak na třetím místě se ztrátou osmi sekund skončil Jenson Button. Ještě o sekundu víc ztratili Sebastian Vettel a týmový kolega Lewis Hamilton.
Do první desítky se vešli ještě šestý Adrian Sutil, sedmý Felipe Massa, osmý Rubens Barrichello, devátý Jaime Alguersuari a desátý Kamuj Kobajaši.
Výsledné pořadí však zcela jistě nesouhlasí se skutečným rozložením sil. Například Fernando Alonso zajel až jedenáctý čas, Mark Webber byl přitom dokonce až šestnáctý.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:54.355
|
|
13
|
2.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:54.829
|
+ 0.474
|
15
|
3.
|
J.Button | McLaren |
2:02.740
|
+ 8.385
|
8
|
4.
|
S.Vettel | Red Bull |
2:03.752
|
+ 9.397
|
10
|
5.
|
L.Hamilton | McLaren |
2:04.301
|
+ 9.946
|
7
|
6.
|
A.Sutil | Force India |
2:04.663
|
+ 10.308
|
18
|
7.
|
F.Massa | Ferrari |
2:04.728
|
+ 10.373
|
10
|
8.
|
R.Barrichello | Williams |
2:05.391
|
+ 11.036
|
12
|
9.
|
J.Alguersuari | Toro Rosso |
2:06.583
|
+ 12.228
|
16
|
10.
|
K.Kobajaši | Sauber |
2:06.886
|
+ 12.531
|
15
|
11.
|
F.Alonso | Ferrari |
2:07.055
|
+ 12.700
|
12
|
12.
|
S.Perez | Sauber |
2:07.481
|
+ 13.126
|
15
|
13.
|
J.Trulli | Lotus |
2:08.233
|
+ 13.878
|
14
|
14.
|
S.Buemi | Toro Rosso |
2:08.239
|
+ 13.884
|
14
|
15.
|
P.Maldonado | Williams |
2:08.918
|
+ 14.563
|
10
|
16.
|
M.Webber | Red Bull |
2:09.792
|
+ 15.437
|
8
|
17.
|
T.Glock | Virgin |
2:12.278
|
+ 17.923
|
13
|
18.
|
V.Liuzzi | HRT |
2:12.389
|
+ 18.034
|
10
|
19.
|
J.d'Ambrosio | Virgin |
2:12.772
|
+ 18.417
|
13
|
20.
|
P.di Resta | Force India |
2:13.058
|
+ 18.703
|
8
|
21.
|
K.Čandhok | Lotus |
2:13.090
|
+ 18.735
|
11
|
22.
|
V.Petrov | Renault |
2:13.601
|
+ 19.246
|
10
|
23.
|
B.Senna | Renault |
2:14.340
|
+ 19.985
|
7
|
24.
|
D.Ricciardo | HRT |
2:14.933
|
+ 20.578
|
11
|