Horner viní větrný tunel

Tak prosté to není, oponuje Verstappen.
Christian Horner viní z letošních problémů vozu Red Bull větrný tunel, který už prý má nejlepší roky dávno za sebou a tým se těší na nový, který bude mít k dispozici za dva roky.
"Víme, kde vznikl problém. Data z našich nástrojů nesedí s tím, co vidíme na trati," řekl šéf Red Bullu. "Reakce na takovou neshodu je jediná, musíme tomu přijít na kloub. Máme silný technický tým, který za poslední roky vyprodukoval několik fantastických vozů, takže nepochybuji, že vyřeší problém. Zatím ale problém, který máme na trati, zůstává neviditelným u nás v továrně. Papírově tedy máme dva rozdílné vozy.
Problémem je, že jsme na konci generace vozů, zabýváme se malými detaily a některé nejsou v našem současném tunelu vidět. Nový tunel bude v provozu v roce 2027, ale příštích 18 měsíců je současný tunel naším jediným. Výstavba nového může být hotova dříve, než bylo plánováno, ale i tak to bude v roce 2027.“
V současném tunelu vznikl fantastický vůz sezony 2022 i jeho nástupce, jenž dominoval sezoně 2023, přičemž až v průběhu roku 2024 se Red Bullu poprvé podařilo zabloudit ve vývoji a na správnou cestu jej dostal až návrat o dva kroky zpět. A letos je stáj překvapena, že vůz není v souladu s výpočty. Avšak tunel se nezměnil, zato však směr vývoje už neudává technický guru Adrian Newey, jenž odešel do Aston Martinu, kde se stal společníkem.
„Samozřejmě s tunelem nejsme zcela spokojeni a pracujeme na novém, ale to potřebuje čas,“ řekl Max Verstappen. "Není to pro nás nic nového. Už v roce 2023 jsme si všimli, že některé věci nejsou v tunelu vidět. Ale tým má zkušenosti a ví, kterým směrem se má vývoj ubírat. Jenže je to těžší, když v tunelu nelze pracovat na malých detailech."
McLaren má nový tunel a může díky němu efektivněji pracovat na dvou projektech současně. Foto: McLaren
Týmy už musí pracovat na prvních vozech příští generace, které se dostanou na trať v roce 2026. Pro ty vpředu je extrémně těžkou otázkou, jak v příštích měsících rozdělit zdroje. Měsíc plného soustředění na zcela nový vůz se může na začátku příští sezony projevit v obrovském rozdílu v časech na kolo. Časové zisky při vývoji letošních vozů jsou již velmi malé, jak zmínil Horner, avšak v boji o mistrovský titul zaváží. Týmy vzadu mají rozhodování o moc snadnější.
"Důležitá rozhodnutí ohledně vývoje příštího vozu se musí dělat dříve. Všechno bude nové, nic se nepřenáší ze současného vozu na nový. Ohromné množství práce. A Adrian je na ni plně soustředěný," řekl šéf týmu Aston Martin o Neweym a jeho prvních týdnech v novém týmu.
"Příští rok hodláme udělat obří krok vpřed," řekl Alexander Albon, jezdec týmu Williams, kterého šéf údajně nemá problém vzdát boj v letošním středu pole pro ještě větší úspěchy v příštím roce. "Teď musíme sbírat body každý víkend. Nevíme, kdy někteří ze soupeřů přijdou s novými díly. A když se to stane, může to být konec našich dobrých časů."
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull