Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Deštivou kvalifikaci opanoval Vietoris, Král patnáctý

Deštivou kvalifikaci opanoval Vietoris, Král patnáctý

GP2, Spa-Francorchamps - kvalifikace

Christian Vietoris ovládl deštivou kvalifikaci na hlavní závod předposledního podniku letošní sezóny GP2 ve Spa-Francorchamps. O svou pole position se sice musel obávat kvůli vyšetřování, nakonec však z první pozice na roštu skutečně odstartuje.

Kvalifikace byla stejně jako dosud celý víkend Velké ceny Belgie poznamenána deštěm, přičemž trať ke konci osychala a časy na kolo tak postupně klesaly. Ani jednou však nebyl stav trati tak dobrý, aby jezdci mohli nasadit suché pneumatiky.

Vietoris poskočil do čela výsledkové listiny v samotném závěru, když svým časem téměř o 1,5 sekundy pokořil do té doby nejrychlejšího Lucu Filippiho. V tu chvíli ale na trati vlály žluté vlajky kvůli odstavenému vozu Charlese Pica v závěrečné pasáži trati.

Sportovní komisaři tak začali Vietorisovo kolo vyšetřovat, pilot týmu Racing Engineering totiž zajel své maximum pod žlutými vlajkami. Němec se však bránil tím, že v daném úseku výrazně zvolnil a svůj čas zrychlil díky výrazně se lepšícím podmínkám na trati. Komisaři Vietorisovo vysvětlení přijali a Němec tak skutečně odstartuje z pole position.

Do první řady se s ním postaví Luca Filippi, který byl sice se závěrem sportovních komisařů nespokojený, musel však souhlasit.

Druhou řadu měl otevírat na třetím místě Charles Pic. Francouz ale na trati zastavil kvůli vyschlé nádrži, což znamenalo, že v jeho voze nebylo dostatečné množství paliva pro odebrání vzorku na případnou analýzu. Pravidla pro kvalifikaci přitom říkají, že jezdec toto množství musí mít ve voze v kterýkoliv daný moment. Pic tak byl z výsledků kvalifikace vyloučen a do hlavního závodu odstartuje z posledního místa.

Na třetí pozici tak povyskočil jeho krajan Jules Bianchi, čtvrtý bude stát na roštu Michael Herck. Do třetí řady se postaví pátý Marcus Ericsson a šestý Adam Carroll. Elitní desítku uzavírají Romain Grosjean, který už v hlavním závodě může slavit titul, Johnny Cecotto jr., Esteban Gutierrez a Giedo van der Garde.

Český závodník Josef Král v promáčené kvalifikaci vybojoval šestnácté místo. Díky vyloučení Pica tak postoupí na patnáctou pozici na roštu.

Mezi penalizovanými byl také Davide Valsecchi, který byl narozdíl od Vietorise uznán vinným z nerespektování žlutých vlajek. Ital tak odstartuje z pětadvacáté pozice, ta ale vzhledem k jeho jednadvacátému času stejně není velkou ztrátou.

p.
 Jezdec  Tým  Čas  Odstup
1.
 C.Vietoris  Racing Engineering
2:18.345
 
2.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
2:19.779
+ 1.434 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
2:20.211
+ 1.866 
4.
 M.Herck  Scuderia Coloni
2:20.748
+ 2.403 
5.
 M.Ericsson  iSport International
2:20.858
+ 2.513 
6.
 A.Carroll  Super Nova Racing
2:21.491
+ 3.146 
7.
 R.Grosjean  DAMS
2:21.715
+ 3.370 
8.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
2:21.753
+ 3.408 
9.
 E.Gutierrez  Lotus ART
2:21.877
+ 3.532 
10.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
2:21.956
+ 3.611 
11.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
2:22.145
+ 3.800 
12.
 D.Clos  Racing Engineering
2:22.254
+ 3.909 
13.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
2:22.299
+ 3.954 
14.
 M.Aljošin  Carlin
2:22.326
+ 3.981 
15.
 J.Král  Arden International
2:22.346
+ 4.001 
16.
 M.Chilton  Carlin
2:22.573
+ 4.228 
17.
 F.Leimer  Rapax
2:22.623
+ 4.278 
18.
 R.Gonzalez  Trident Racing
2:22.655
+ 4.310 
19.
 L.Razia  Caterham AirAsia
2:22.895
+ 4.550 
20.
 S.Bird  iSport International
2:23.365
+ 5.020 
21.
 J.Palmer  Arden International
2:23.495
+ 5.150 
22.
 P.Varhaug  DAMS
2:23.830
+ 5.485 
23.
 S.Coletti  Trident Racing
2:24.272
+ 5.927 
24.
 J.Leal  Rapax
2:24.832
+ 6.487 
25.
 D.Valsecchi*  Caterham AirAsia
2:23.364
 
26.
 C.Pic**  Barwa Addax Team
2:20.056
 

* - penalizován za nerespektování žlutých vlajek
** - vyloučen za absenci dostatečného množství paliva pro případnou analýzu