Vietoris ovládl také hlavní závod, Grosjean šampionem
GP2, Spa-Francorchamps - hlavní závod
Christian Vietoris vybojoval své první letošní vítězství v GP2, když se nenechal rozhodit složitými povětrnostními podmínkami a náročnou fází za safety carem a vyhrál hlavní závod ve Spa-Francorchamps. Větší důvod k oslavě však měl třetí Romain Grosjean, který se stal sedmým šampionem v historii série.
Vietoris využil startu z pole position a ujal se vedení před Julesem Bianchim, Grosjeanem a Marcusem Ericssonem, kteří se dostali před Lucu Filippiho, jenže se po startu z první řady výrazně propadl. Ještě hůř dopadl jeho týmový kolega Michael Herck, který ze čtvrté pozice spadl do hloubi pole.
První polovina závodu se odjela za sucha, předpověď hrozící deštěm přitom nutila závodníky otálet s povinnou zastávkou v boxech do pozdějších fází. Kolem poloviny závodu déšť skutečně přišel a všichni hromadně zamířili k mechanikům pro mokré obutí.
Když pak na výjezdu z Eau Rouge zůstal po smyku stát Julian Leal, musel na trať safety car. Během zpomalovací fáze přitom začalo docházet k řadě podviných odstoupení, neboť hned několik jezdců výrazně zpomalilo a muselo vyhledat mechaniky, případně závod vzdát. Mezi nimi i Ericsson, který se krátce před výjezdem safety caru propadl za Filippiho.
Ve sjezdu k zatáčce Pouhon pak došlo k velkému karambolu, když Stefano Coletti zezadu tvrdě narazil do pomalu jedoucího Michaila Aljošina. Colettiho vůz byl vymrštěn do vzduchu a Monačan následně skončil ve svodidlech. Zatímco Aljošin s poškozeným vozem dojel do boxů a odstoupil, Colettimu musel přispěchat na pomoc záchranný tým.
Coletti se ze svého vozu nedokázal dostat sám, a tak musel být z vozu vyproštěn. Pilot týmu Trident pak byl s podezřením na poranění páteře odvezen do nemocnice.
Za safety carem došlo ještě k další nehodě. Giedo van der Garde, který už v úvodu po strkanici v první zatáčce vrazil do bariéry a propadl se na konec pole, dostal zezadu ránu od Rodolfa Gonzaleze, který si poškodil přední křídlo. Pro van der Gardeho přitom nepovedený závod definitivně skončil, což znamenalo, že pokud jeho hlavní rival v boji o titul Romain Grosjean získá alespoň dva body, bude o šampionovi rozhodnuto.
A tak se také stalo. Restartu se totiž jezdci dočkali až v samotném závěru, kdy zbyl čas pouze na jedno poslední kolo. Vietoris už se nenechal o první místo připravit a dojel si pro vítězství. Jako bonus přitom navíc získal také bod za nejrychlejší kolo.
Na druhém místě skončil Jules Bianchi, který tak v průběžné klasifikaci předstihl třetího Charlese Pica, jenž po kolizi s Luizem Raziou ve druhém kole závod nedokončil.
Největší radost měl ale po závodě bezesporu Romain Grosjean, který si po stabilním výkonu dojel pro třetí místo a tím pádem také pro titul šampiona GP2. Francouz tak dokonal to, co v roce 2009 nezvládl kvůli předčasnému odchodu do Formule 1. I nyní se přitom mluví o tom, že po skončení sezóny znovu zamíří do F1 k Renaultu.
Čtvrtou pozici vybojoval Luca Filippi, na skvělém pátém místě skončil při svém návratu Brendon Hartley, zaskakující za Kevina Mirochu. Novozélanďan tak získal první letošní body také pro tým Ocean Racing Technology. Šestý skončil Dani Clos.
Velký důvod k radosti měl také český závodník Josef Král, který se po dobrém startu z patnáctého místa probil na sedmé. Do zítřejšího sprintu tak odstartuje z první řady.
Pole position pro sprint si vyjel Fairuz Fauzy, kterému patřilo poslední bodované osmé místo. Do první desítky se vešli ještě Adam Carroll a Davide Valsecchi.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
1:00:55.099
|
2.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 2.862
|
3.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 4.571
|
4.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
+ 6.441
|
5.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
+ 11.614
|
6.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 12.471
|
7.
|
J.Král | Arden International |
+ 17.391
|
8.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 18.906
|
9.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
+ 19.364
|
10.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 20.228
|
11.
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 22.899
|
12.
|
S.Bird | iSport International |
+ 23.358
|
13.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 24.110
|
14.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 31.304
|
15.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 1 kolo
|
16.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 1 kolo
|
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 6 kol
|
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 6 kol
|
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 6 kol
|
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 8 kol
|
|
J.Palmer | Arden International |
+ 8 kol
|
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 9 kol
|
|
J.Leal | Rapax |
+ 10 kol
|
|
F.Leimer | Rapax |
+ 17 kol
|
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 23 kol
|
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 23 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Julian Leal (Rapax) - 2:00.526
Bod však připadá Christianu Vietorisovi, Leal totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po patnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
80
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
49
|
3.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
43
|
4.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
42
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
35
|
6.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
33
|
7.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
29
|
9.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
26
|
10.
|
M.Ericsson | iSport International |
25
|
11.
|
S.Coletti | Trident Racing |
22
|
12.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
19
|
13.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
14
|
14.
|
J.Král | Arden International |
12
|
15.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
16.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
17.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
4
|
18.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
4
|
19.
|
M.Chilton | Carlin |
4
|
20.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
2
|
21.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)