Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vietoris ovládl také hlavní závod, Grosjean šampionem

Vietoris ovládl také hlavní závod, Grosjean šampionem

GP2, Spa-Francorchamps - hlavní závod

Christian Vietoris vybojoval své první letošní vítězství v GP2, když se nenechal rozhodit složitými povětrnostními podmínkami a náročnou fází za safety carem a vyhrál hlavní závod ve Spa-Francorchamps. Větší důvod k oslavě však měl třetí Romain Grosjean, který se stal sedmým šampionem v historii série.

Vietoris využil startu z pole position a ujal se vedení před Julesem Bianchim, Grosjeanem a Marcusem Ericssonem, kteří se dostali před Lucu Filippiho, jenže se po startu z první řady výrazně propadl. Ještě hůř dopadl jeho týmový kolega Michael Herck, který ze čtvrté pozice spadl do hloubi pole.

První polovina závodu se odjela za sucha, předpověď hrozící deštěm přitom nutila závodníky otálet s povinnou zastávkou v boxech do pozdějších fází. Kolem poloviny závodu déšť skutečně přišel a všichni hromadně zamířili k mechanikům pro mokré obutí.

Když pak na výjezdu z Eau Rouge zůstal po smyku stát Julian Leal, musel na trať safety car. Během zpomalovací fáze přitom začalo docházet k řadě podviných odstoupení, neboť hned několik jezdců výrazně zpomalilo a muselo vyhledat mechaniky, případně závod vzdát. Mezi nimi i Ericsson, který se krátce před výjezdem safety caru propadl za Filippiho.

Ve sjezdu k zatáčce Pouhon pak došlo k velkému karambolu, když Stefano Coletti zezadu tvrdě narazil do pomalu jedoucího Michaila Aljošina. Colettiho vůz byl vymrštěn do vzduchu a Monačan následně skončil ve svodidlech. Zatímco Aljošin s poškozeným vozem dojel do boxů a odstoupil, Colettimu musel přispěchat na pomoc záchranný tým.

Coletti se ze svého vozu nedokázal dostat sám, a tak musel být z vozu vyproštěn. Pilot týmu Trident pak byl s podezřením na poranění páteře odvezen do nemocnice.

Za safety carem došlo ještě k další nehodě. Giedo van der Garde, který už v úvodu po strkanici v první zatáčce vrazil do bariéry a propadl se na konec pole, dostal zezadu ránu od Rodolfa Gonzaleze, který si poškodil přední křídlo. Pro van der Gardeho přitom nepovedený závod definitivně skončil, což znamenalo, že pokud jeho hlavní rival v boji o titul Romain Grosjean získá alespoň dva body, bude o šampionovi rozhodnuto.

A tak se také stalo. Restartu se totiž jezdci dočkali až v samotném závěru, kdy zbyl čas pouze na jedno poslední kolo. Vietoris už se nenechal o první místo připravit a dojel si pro vítězství. Jako bonus přitom navíc získal také bod za nejrychlejší kolo.

Na druhém místě skončil Jules Bianchi, který tak v průběžné klasifikaci předstihl třetího Charlese Pica, jenž po kolizi s Luizem Raziou ve druhém kole závod nedokončil.

Největší radost měl ale po závodě bezesporu Romain Grosjean, který si po stabilním výkonu dojel pro třetí místo a tím pádem také pro titul šampiona GP2. Francouz tak dokonal to, co v roce 2009 nezvládl kvůli předčasnému odchodu do Formule 1. I nyní se přitom mluví o tom, že po skončení sezóny znovu zamíří do F1 k Renaultu.

Čtvrtou pozici vybojoval Luca Filippi, na skvělém pátém místě skončil při svém návratu Brendon Hartley, zaskakující za Kevina Mirochu. Novozélanďan tak získal první letošní body také pro tým Ocean Racing Technology. Šestý skončil Dani Clos.

Velký důvod k radosti měl také český závodník Josef Král, který se po dobrém startu z patnáctého místa probil na sedmé. Do zítřejšího sprintu tak odstartuje z první řady.

Pole position pro sprint si vyjel Fairuz Fauzy, kterému patřilo poslední bodované osmé místo. Do první desítky se vešli ještě Adam Carroll a Davide Valsecchi.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 C.Vietoris  Racing Engineering
1:00:55.099 
2.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 2.862 
3.
 R.Grosjean  DAMS
+ 4.571 
4.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 6.441 
5.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
+ 11.614 
6.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 12.471 
7.
 J.Král  Arden International
+ 17.391 
8.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 18.906 
9.
 A.Carroll  Super Nova Racing
+ 19.364 
10.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 20.228 
11.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 22.899 
12.
 S.Bird  iSport International
+ 23.358 
13.
 P.Varhaug  DAMS
+ 24.110 
14.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 31.304 
15.
 M.Chilton  Carlin
+ 1 kolo 
16.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 1 kolo 
 
 M.Ericsson  iSport International
+ 6 kol 
 
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 6 kol 
 
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 6 kol 
 
 M.Aljošin  Carlin
+ 8 kol 
 
 J.Palmer  Arden International
+ 8 kol 
 
 S.Coletti  Trident Racing
+ 9 kol 
 
 J.Leal  Rapax
+ 10 kol 
 
 F.Leimer  Rapax
+ 17 kol 
 
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 23 kol 
 
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 23 kol 

 

Nejrychlejší kolo závodu: Julian Leal (Rapax) - 2:00.526
Bod však připadá Christianu Vietorisovi, Leal totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po patnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
80 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
49 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
43 
4.
 C.Pic  Barwa Addax Team
42 
5.
 S.Bird  iSport International
35 
6.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
33 
7.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
8.
 D.Clos  Racing Engineering
29 
9.
 C.Vietoris  Racing Engineering
26 
10.
 M.Ericsson  iSport International
25 
11.
 S.Coletti  Trident Racing
22 
12.
 L.Razia  Caterham AirAsia
19 
13.
 E.Gutierrez  Lotus ART
14 
14.
 J.Král  Arden International
12 
15.
F.Leimer  Rapax
16.
A.Parente  Carlin
17.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
18.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
19.
 M.Chilton  Carlin
20.
 A.Carroll  Super Nova Racing
21.
 M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)