Sprint ovldál Filippi, Král na stupních vítězů
GP2, Spa-Francorchamps - sprint
Luca Filippi vyhrál nedělní sprint v rámci předposledního podniku letošní sezóny GP2 ve Spa-Francorchamps, když se po startu z páté pozice postupně probil do čela. Český závodník Josef Král letos podruhé vystoupil na stupně vítězů.
Král vyrážel do závodu z pole position a hned po zhasnutí červených světel se ujal vedení. První polovinu závodu pak měl ve své režii.
Za něj se po fantastickém startu probil Johnny Cecotto jr., který si svou cestu do první zatáčky proklestil z jedenácté příčky na roštu! Po raketovém startu ale následoval postupný propad, neboť Venezuelan nebyl schopen držet krok se svými pronásledovateli.
Zatímco Král ujížděl v čele, za ním o druhé místo bojovali Cecotto, Fairuz Fauzy, Filippi, čerstvý šampion Romain Grosjean, Jules Bianchi a Dani Clos.
V polovině závodu musel na trať vyjet safety car, v rychlé a náročné zatáčce Eau Rouge totiž kontrolu nad svým vozem ztratil Fabio Leimer. Ten následně v obrovské rychlosti narazil do bariéry z pneumatik, přičemž doslova rozpůlil svůj vůz, když urazil celou zadní nápravu. Z havárie naštěstí odešel po svých.
Výjezd safety caru smazal Králův náskok v čele, urychlil tak práci, kterou předtím začal Filippi, jenž se probil na druhé místo. A přestože se Královi podařil restart, Ital se dokázal na rovince Kemmel dotáhnout za jeho záda a předjet jej do zatáčky Les Combes.
Od té doby byl Filippi nechytatelný, vybudoval si slušný náskok a po vítězství v hlavním závodě na Nürburgringu si dojel pro druhý triumf sezóny.
Za Králem se nadále bojovalo. Cecotto s Fauzym se nadále propadali, opačným směrem naopak postupovali Bianchi, Grosjean, Clos a Sam Bird, který se do souboje přimíchal. Bianchi, Grosjean a Clos v jednu chvíli dokonce ve třech bok po boku najížděli do zatáčky Eau Rouge, přičemž nejpevnější nervy prokázal jezdec týmu Lotus ART.
Ten se také brzy vydal stíhat druhého Krále, který se trápil s opotřebením pneumatik, a v předposledním kole jej v úseku Blanchimont dokázal předjet. Bianchi tak vybojoval druhou pozici.
Král se v závěru musel bránit také tlaku ze strany Grosjeana, tomu ale nakonec odolal a po druhém místě v Monaku se podruhé v letošní sezóně postavil na stupně vítězů, když skončil třetí.
Grosjeanovi patřila čtvrtá pozice, páté místo nakonec vybojoval Bird, Clos byl klasifikován na šesté pozici. Do první desítky se vešli také Esteban Gutierrez, Cecotto, Brendon Hartley a Davide Valsecchi.
GP2 má nyní před sebou závěrečný podnik v italské Monze. O titulu šampiona je sice rozhodnuto, v sobotu si jej v Belgii zajistil Grosjean, velice vyrovnaná situace je však za ním v boji o místo druhé, na které má alespoň matematickou naději ještě sedm jezdců.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
39:34.834
|
2.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 4.476
|
3.
|
J.Král | Arden International |
+ 6.857
|
4.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 7.685
|
5.
|
S.Bird | iSport International |
+ 8.993
|
6.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 12.952
|
7.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 14.364
|
8.
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 19.360
|
9.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
+ 19.634
|
10.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
+ 20.192
|
11.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
+ 21.472
|
12.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 22.033
|
13.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 22.348
|
14.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 22.917
|
15.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 23.672
|
16.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 27.960
|
17.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 28.510
|
18.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 28.540
|
19.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 28.853
|
20.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 29.374
|
21.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 59.072
|
|
J.Leal | Rapax |
+ 5 kol
|
|
M.Aljošin | Carlin |
+ 5 kol
|
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
+ 6 kol
|
|
F.Leimer | Rapax |
+ 11 kol
|
|
S.Coletti | Trident Racing |
nestartoval
|
Nejrychlejší kolo závodu: Marcus Ericsson (iSport International) - 2:00.493
Bod však připadá Lucovi Filippimu, Ericsson totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po šestnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
83
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
49
|
3.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
48
|
4.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
42
|
5.
|
L.Filippi | Scuderia Coloni |
40
|
6.
|
S.Bird | iSport International |
37
|
7.
|
D.Valsecchi | Caterham AirAsia |
30
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
30
|
9.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
26
|
10.
|
M.Ericsson | iSport International |
25
|
11.
|
S.Coletti | Trident Racing |
22
|
12.
|
L.Razia | Caterham AirAsia |
19
|
13.
|
J.Král | Arden International |
15
|
14.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
14
|
15.
|
F.Leimer | Rapax |
8
|
16.
|
A.Parente | Carlin |
8
|
17.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
5
|
18.
|
B.Hartley | Ocean Racing Technology |
4
|
19.
|
M.Chilton | Carlin |
4
|
20.
|
A.Carroll | Super Nova Racing |
2
|
21.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)