Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power se učí nový okruh v Baltimoru nejrychleji

Power se učí nový okruh v Baltimoru nejrychleji

Baltimore Grand Prix – 1. trénink

Will Power byl v prvním, a dnes také jediném, tréninku na premiérový závod IndyCar v Baltimoru nejrychlejším jezdcem. Jen s těsným odstupem ovšem skončil Dario Franchitti. Třetí místo patřilo Castronevesovi. Do první pětky se ještě vešla dvojice pilotů Andretti Autosport Conway a Hunter-Reay. Začátek tréninku byl opožděn o několik hodin a nakonec místo dvou tréninků došlo ke zkrácení programu na jeden hodinu a půl dlouhý trénink. Vinu na zpoždění nese částečně i hurikán Irene, ačkoliv okruh nikterak poškozen nebyl, pro jistotu byly demontovány ochranné ploty. Jejich instalace pokračovala ještě v pátek dopoledne, protože část trati nebylo možné zatarasit kvůli čtvrtečnímu baseballovému zápasu na stadionu Baltimore Orioles, který leží uvnitř okruhu.
Ačkoliv to nevypadalo po většinu tréninku dobře s týmem KV Racing, nakonec se do první desítky dostali Kanaan a Sato. Nechyběli ani Rahal, Hinchcliffe a Bourdais. Simona de Silvestro, které podobné dráhy vyhovují, vzpomeňme na její formu v St. Petersburgu či Sao Paulu, byla po svém návratu do USA v prvním tréninku jedenáctá.
Trénink byl přerušen čtyřikrát, z toho dvě nehody zaměstnají mechaniky po zbytek večera. Nejprve na nájezdu do Conway St. (4. zatáčka) chyboval zkušený Dixon a protože v zatáčce není místo na bariéru z pneumatik, opřel auto o zeď. Ryan Briscoe nezvládl průjezd šikanou na protější rovince (zatáčky 5. a 6.) a o bariéru urazil pravé přední kolo. Další přerušení vyvolaly výlety Tomase Schecktera, a později Pantano a Visa do únikových zón.
Will Power si nový okruh pochvaloval: „Je tu všechno, rychlé zatáčky, pomalé zatáčky, hrboly. Bude tu velmi těžké předjíždět.“ Za nejlepší místa k předjíždění označil zatáčky číslo 1 a 3. Trať se ještě možná přes noc dočká drobných změn. Úplně by mohla zmizet šikana na cílové rovince. Dario Franchitti by zase rád viděl předělání šikany na protilehlé rovince. Na otázku, zda jej tato zatáčka nějak zaujala, odpověděl: „No, myslím, že zaujala především Briscoea.“ Franchitti označil okruh za výzvu pro jezdce a inženýry a pochvaloval si, že fanoušci vydrželi na tribunách i přes dlouhá zpoždění.
p.
 Jezdec  Tým
Čas
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
1:22.1379
 
2.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:22.2162
+ 0.078
3.
 H.Castroneves  Team Penske
1:22.2846
+ 0.147
4.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:22.6025
+ 0.465
5.
 M.Conway  Andretti Autosport
1:22.7258
+ 0.588
6.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
1:22.7386
+ 0.601
7.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:22.9705
+ 0.833
8.
 J.Hinchcliffe  Newman/Haas Racing
1:23.0082
+ 0.870
9.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
1:23.1990
+ 1.061
10.
 S.Bourdais  Dale Coyne Racing
1:23.3026
+ 1.165
11.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:23.3731
+ 1.235
12.
 A.Tagliani  Sam Schmidt Motorsports
1:23.4075
+ 1.270
13.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
1:23.6960
+ 1.558
14.
 G.Pantano  Dreyer & Reinbold Racing
1:23.7320
+ 1.594
15.
 T.Scheckter  Dreyer & Reinbold Racing/SH
1:23.7668
+ 1.629
16.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:23.7814
+ 1.643
17.
 S.Saavedra  Conquest Racing
1:23.8119
+ 1.674
18.
 R.Briscoe  Team Penske
1:24.2026
+ 2.065
19.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
1:24.2092
+ 2.071
20.
 JR Hildebrand  Panther Racing
1:24.2464
+ 2.108
21.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:24.2682
+ 2.130
22.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
1:24.4076
+ 2.270
23.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:24.4138
+ 2.276
24.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:24.5001
+ 2.362
25.
 M.Plowman  Sam Schmidt Motorsports
1:24.5001
+ 2.362
26.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:25.0700
+ 2.932
27.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
1:25.8943
+ 3.756
28.
 E.Carpenter  Sarah Fisher Racing
1:26.0255
+ 3.888