Power se učí nový okruh v Baltimoru nejrychleji
Baltimore Grand Prix – 1. trénink
Will Power byl v prvním, a dnes také jediném, tréninku na premiérový závod IndyCar v Baltimoru nejrychlejším jezdcem. Jen s těsným odstupem ovšem skončil Dario Franchitti. Třetí místo patřilo Castronevesovi. Do první pětky se ještě vešla dvojice pilotů Andretti Autosport Conway a Hunter-Reay. Začátek tréninku byl opožděn o několik hodin a nakonec místo dvou tréninků došlo ke zkrácení programu na jeden hodinu a půl dlouhý trénink. Vinu na zpoždění nese částečně i hurikán Irene, ačkoliv okruh nikterak poškozen nebyl, pro jistotu byly demontovány ochranné ploty. Jejich instalace pokračovala ještě v pátek dopoledne, protože část trati nebylo možné zatarasit kvůli čtvrtečnímu baseballovému zápasu na stadionu Baltimore Orioles, který leží uvnitř okruhu.
Ačkoliv to nevypadalo po většinu tréninku dobře s týmem KV Racing, nakonec se do první desítky dostali Kanaan a Sato. Nechyběli ani Rahal, Hinchcliffe a Bourdais. Simona de Silvestro, které podobné dráhy vyhovují, vzpomeňme na její formu v St. Petersburgu či Sao Paulu, byla po svém návratu do USA v prvním tréninku jedenáctá.
Trénink byl přerušen čtyřikrát, z toho dvě nehody zaměstnají mechaniky po zbytek večera. Nejprve na nájezdu do Conway St. (4. zatáčka) chyboval zkušený Dixon a protože v zatáčce není místo na bariéru z pneumatik, opřel auto o zeď. Ryan Briscoe nezvládl průjezd šikanou na protější rovince (zatáčky 5. a 6.) a o bariéru urazil pravé přední kolo. Další přerušení vyvolaly výlety Tomase Schecktera, a později Pantano a Visa do únikových zón.
Will Power si nový okruh pochvaloval: „Je tu všechno, rychlé zatáčky, pomalé zatáčky, hrboly. Bude tu velmi těžké předjíždět.“ Za nejlepší místa k předjíždění označil zatáčky číslo 1 a 3. Trať se ještě možná přes noc dočká drobných změn. Úplně by mohla zmizet šikana na cílové rovince. Dario Franchitti by zase rád viděl předělání šikany na protilehlé rovince. Na otázku, zda jej tato zatáčka nějak zaujala, odpověděl: „No, myslím, že zaujala především Briscoea.“ Franchitti označil okruh za výzvu pro jezdce a inženýry a pochvaloval si, že fanoušci vydrželi na tribunách i přes dlouhá zpoždění.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
1:22.1379
|
|
2.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
1:22.2162
|
+ 0.078
|
3.
|
H.Castroneves | Team Penske |
1:22.2846
|
+ 0.147
|
4.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
1:22.6025
|
+ 0.465
|
5.
|
M.Conway | Andretti Autosport |
1:22.7258
|
+ 0.588
|
6.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
1:22.7386
|
+ 0.601
|
7.
|
T.Sato | KV Racing Technology |
1:22.9705
|
+ 0.833
|
8.
|
J.Hinchcliffe | Newman/Haas Racing |
1:23.0082
|
+ 0.870
|
9.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
1:23.1990
|
+ 1.061
|
10.
|
S.Bourdais | Dale Coyne Racing |
1:23.3026
|
+ 1.165
|
11.
|
S.de Silvestro | HVM Racing |
1:23.3731
|
+ 1.235
|
12.
|
A.Tagliani | Sam Schmidt Motorsports |
1:23.4075
|
+ 1.270
|
13.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
1:23.6960
|
+ 1.558
|
14.
|
G.Pantano | Dreyer & Reinbold Racing |
1:23.7320
|
+ 1.594
|
15.
|
T.Scheckter | Dreyer & Reinbold Racing/SH |
1:23.7668
|
+ 1.629
|
16.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
1:23.7814
|
+ 1.643
|
17.
|
S.Saavedra | Conquest Racing |
1:23.8119
|
+ 1.674
|
18.
|
R.Briscoe | Team Penske |
1:24.2026
|
+ 2.065
|
19.
|
O.Servia | Newman/Haas Racing |
1:24.2092
|
+ 2.071
|
20.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
1:24.2464
|
+ 2.108
|
21.
|
V.Meira | A.J.Foyt Enterprises |
1:24.2682
|
+ 2.130
|
22.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
1:24.4076
|
+ 2.270
|
23.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
1:24.4138
|
+ 2.276
|
24.
|
D.Patrick | Andretti Autosport |
1:24.5001
|
+ 2.362
|
25.
|
M.Plowman | Sam Schmidt Motorsports |
1:24.5001
|
+ 2.362
|
26.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:25.0700
|
+ 2.932
|
27.
|
A.Beatriz | Dreyer & Reinbold Racing |
1:25.8943
|
+ 3.756
|
28.
|
E.Carpenter | Sarah Fisher Racing |
1:26.0255
|
+ 3.888
|