Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power posledním kolem sebral Rahalovi pole position

Power posledním kolem sebral Rahalovi pole position

Baltimore Grand Prix – kvalifikace

I kvůli nehodám Briscoea a Dixona v prvním tréninku byla první kvalifikační skupina výrazně „nadupanější“ v porovnání s druhou skupinou. O šest postupových míst tu bojovali Franchitti, Hunter-Reay, Rahal, Hinchcliffe, Bourdais, Tagliani, Pantano, Andretti, Briscoe, Hildebrand, Jakes, Patrick, Dixon a Carpenter. Před kvalifikací trať zmokla, ale obloha se zase roztrhala a dráha začala osychat.
Skupina č. 1
Prvními na dráze byli Andretti, který havaroval ve druhém tréninku, a Carpenter trápící se celý víkend. Briscoe se ujal vedení, Franchitti chyboval v první zatáčce a skončil v únikové zóně, ale udržel motor v chodu a mohl pokračovat, kdyby se kvůli němu musela kvalifikace přerušit, přišel by o nejrychlejší čas. Tři minuty před koncem začalo Franchittimu hrozit, že by mohl nepostoupit. Vedl Dixon, na postupových místech byli Hunter-Reay, Jakes, Pantano, Rahal, Briscoe. Franchitti se ale do postupové šestky vrátil. Jenže v poslední minutě zase spadl na poslední postupové místo, mimo byl nyní Jakes. Franchitti se znovu dostal do únikové zóny, ale nikdo z ostatních jezdců jej už nedokázal překonat.
Do semifinále postoupili: Dixon, Briscoe, Rahal, Bourdais, Hunter-Reay, Franchitti
Vyřazeni byli: Jakes, Pantano, Hinchcliffe, Hildebrand, Tagliani, Andretti, Patrick, Carpenter
Nejrychlejší čas: Scott Dixon – 1:21.0995
Skupina č. 2
Ve druhé skupině byli Power, Castroneves, Conway, Sato, Kanaan, De Silvestro, Kimball, Scheckter, Saavedra, Servia, Meira, Viso, Plowman a Beatriz. Scheckter a Beatriz byli prvními na trati, protože v trénincích se trápili. Kvalifikace se nezačala vyvýjet dobře pro Serviu, který prořízl levou přední pneumatiku. Power zajel nejrychlejší kolo víkendu a zaparkoval vůz v boxech. Pro tým se kvalifikace KV Racing se kvalifikace vyvíjela dobře, všechny tři vozy byly na postupových místech, ale tři minuty před koncem Sato zůstal stát ve třetí zatáčce, musel nechat restartovat motor, což ho stálo dva rychlá kola.
Jezdcům tak zbylo jen něco málo přes minutu pro kvalifikování se. Na postupových místech byli Power, Conway, Viso, Kanaan, Castroneves a De Silvestro, ale Mera ztrácel jen 12 desetin. Každý jezdec dostal příležitost k jednomu rychlému kolu. Power a Conway ji nevyužili. Sato se dokázal v posledním měřeném kole vrátit do postupové šestky, ale protože za přerušení tréninku jezdec ztrácí dvě rychlá kola, zůstalo šesté postupové místo Simoně de Silvestro
Do semifinále postoupili: Power, Conway, Viso, Kanaan, Castroneves a De Silvestro
Vyřazeni byli: Meira, Servia, Kimall, Plowman, Beatriz, Scheckter, Saavedra a Sato
Nejrychlejší kolo: Will Power – 1:20.9791
Semifinále
Power opět zlepšil nejlepší čas víkendu, ale Rahal a Briscoe se jej dokázali držet. Za to Franchitti dvě a půl minuty před koncem semifinále stále nedokázal dobýt pozici v první šestce, evidentně jel na hraně, málem ztratil kontrolu nad vozem, ale dokázal poskočit na čtvrté místo. Teď naopak Dixon byl tím, kdo nepostupoval a navíc na výjezdu ze sedmé zatáčky zavadil o zeď. Dixon znovu zavadil o zeď a jakákoliv naděje na postup pro něj vyhasla. Nepostoupil ani Castroneves, za to Bourdais se blýskl třetím nejrychlejším časem.
Do Firestone Fast Six postoupili: Power, Rahal, Bourdais, Briscoe, Franchitti a Hunter-Reay
Vyřazeni byli: Castroneves, Conway, Viso, Dixon, Kanaan a De Silvestro
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:20.0473
Firestone Fast Six
Ve Fast Six měli týmy Penske a Ganassi dva zástupce, týmy Andretti a Dale Coyne jednoho zástupce. Rahal sice vedl většinu kvalifikace, ale Power si o další pole position řekl opět zlepšením nejrychlejšího času víkendu, jenže Rahal dokázal kontrovat a snížit hranici na 1:20.3238. O třetí příčku se přetahovali Briscoe a Franchitti, o pátou Bourdais a Hunter-Reay.
Power se dokázal Rahalovi přiblížit na rozdíl 0.0081 vteřiny, v posledním kole ovšem vytáhl zázračný čas 1:20.2447, Rahal už nedokázal kontrovat a Power si připsal sedmou letošní pole position.
Pořadí Firestone Fast Six: Power, Rahal, Briscoe, Franchitti, Bourdais a Hunter-Reay
Nejrychlejší čas: Will Power – 1:20.2447
p.
 Jezdec  Tým
Čas
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
1:20.2447
 
2.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
1:20.3238
+ 0.079
3.
 R.Briscoe  Team Penske
1:20.7023
+ 0.457
4.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:20.7118
+ 0.467
5.
 S.Bourdais  Dale Coyne Racing
1:20.9725
+ 0.728
6.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
1:21.0095
+ 0.765
7.
 H.Castroneves  Team Penske
1:20.8503
Semifinále
8.
 M.Conway  Andretti Autosport
1:20.9078
Semifinále
9.
 E.Viso  KV Racing Technology
1:20.9416
Semifinále
10.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:21.0617
Semifinále
11.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
1:21.3764
Semifinále
12.
 S.de Silvestro  HVM Racing
1:21.7382
Semifinále
13.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
1:21.6046
1. skupina
14.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:21.9707
2. skupina
15.
 G.Pantano  Dreyer & Reinbold Racing
1:21.6857
1. skupina
16.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
1:21.9856
2. skupina
17.
 J.Hinchcliffe  Newman/Haas Racing
1:21.7882
1. skupina
18.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
1:22.3963
2. skupina
19.
 JR Hildebrand  Panther Racing
1:22.0232
1. skupina
20.
 M.Plowman  Sam Schmidt Motorsports
1:22.5638
2. skupina
21.
 A.Tagliani  Sam Schmidt Motorsports
1:22.1596
1. skupina
22.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
1:22.9070
2. skupina
23.
 M.Andretti  Andretti Autosport
1:22.8926
1. skupina
24.
 T.Scheckter  Dreyer & Reinbold Racing/SH
1:22.9769
2. skupina
25.
 D.Patrick  Andretti Autosport
1:23.0159
1. skupina
26.
 S.Saavedra  Conquest Racing
1:23.4736
2. skupina
27.
 E.Carpenter  Sarah Fisher Racing
1:24.5361
1. skupina
28.
 T.Sato  KV Racing Technology
1:25.3139
2. skupina