FIA zamítla Hamiltonovu žádost o výměnu prasklé pneumatiky
Brit tak bude mít v závodě o jednu sadu superměkkých gum méně.
Lewis Hamilton si ve dnešní Velké ceně Singapuru bude muset vystačit pouze se dvěma sadami superměkké směsi pneumatik, Mezinárodní automobilová federace totiž zamítla jeho žádost o výměnu gumy, kterou ve včerejší kvalifikaci postihl defekt.
Pilot McLarenu prorazil pneumatiku ve druhé části kvalifikace. Má se za to, že defekt způsobil přejezd přes úlomky z vozu Kamuje Kobajašiho, který havaroval v šikaně.
Podle předpokladů by v závodě každý jezdec měl využít všech tří sad superměkkých pneumatik, ztráta jedné sady by tak Hamiltona mohla přijít draho. Brit totiž bude muset daleko dříve přezout na tvrdší, měkkou směs pneumatik a pokusit se zvládnout dvouzastávkovou strategii.
McLaren v sobotu v noci diskutoval s FIA o možnosti náhrady zničené pneumatiky, ta byla ale zamítnuta s tím, že pro ni Hamilton nemá žádný rozumný důvod.
Ředitel oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery přiznává, že zamítnutí žádosti o novou pneumatiku je pro Hamiltona velice přísné, jelikož Brit pneumatiku nezničil vlastní vinou, je však správné, neboť by se týmy mohly takových situací snažit zneužít.
"Kdyby šlo čistě o chybu Pirelli, pak by pneumatiky mohly být vyměněny, ale kvůli ničemu jinému to nejde," řekl Hembery. "Jinak bychom tu měli situace, kdy by se týmy snažily úmyslně dosáhnout defektu."
Šéf týmu Mercedes Ross Brawn, jehož jezdec Nico Rosberg se do podobné situace dostal letos v Barceloně, ale protože k defektu přišel už ve výjezdovém kole, novou pneumatiku dostal, řekl, že konečné rozhodnutí nakonec závisí na FIA.
"Ve skutečnosti je to výsada FIA," řekl Brawn. "Není na to žádné pevné pravidlo. V Nicově případě se pneumatika prorazila ve výjezdovém kole. Tu pneumatiku nestihl nijak využít, takže to bylo celkem snadné rozhodnutí.
Musíte se také pokusit zabránit tomu, aby někdo z takové situace získal výhodu a v našem případě ta pneumatika byla tvrdší než tak, o kterou Nico přišel, takže jsme z toho nevytěžili žádnou výhodu, ale aspoň jsme nepřišli o pneumatiku.
Je to vážně výsada FIA a pokud rozhoduje o tom, zda může být pneumatika vyměněna, záleží proč. U pneumatiky, která se prorazí ve výjezdovém kole, to není o tom, že by jezdec vyjel mimo trať nebo s gumou špatně zacházel, zkrátka přejel přes nějaké úlomky na rovince. Proto nám výměnu povolili."