Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Heroický výkon pilotů dopomohl týmu Heico k titulu!

Heroický výkon pilotů dopomohl týmu Heico k titulu!

Titul mezi jezdci si pohlídalo duo Leo/Castellaci.

Slunečný den, příjemných 20 °C a zaplněná hlavní tribuna byla kulisou závěrečného závodu šestého ročníku ME GT3. Situace v obou šampionátech byla otevřená a rozložení kandidátů na tituly ve startovním poli slibovalo napínavý závod. Rozhodující okamžiky se odehrávaly čtvrt hodiny před koncem závodu.

Šachové partie jezdců.

Úvod představoval spíše šachovou partii, takže byla nouze o bojovnější manévry. Výjimku tvořil z třetího místa startující Parisy, který se protáhl vnitřkem první zatáčky okolo mercedesu Rosiny. Castellaci se naopak o jedno místo propadl. Pro francouzského pilota přesto nastala patová situace, protože tento stav trval větší část závodu. Rovnost bodů mu na titul nestačila a vedoucí Mies si ve svém audi okamžitě budoval náskok.

O teoretické naděje na titul přišla dvojice Lesoudier/Martin v úvodu, když odstoupili po kontaktu v prvních kolech závodu.

Krátké drama pro pořadí v hodnocení jezdců znamenala zastávka Miese, jenž předával vůz Idemu (byl 8. se 75 body). Tak jako u týmových kolegů se objevil kouř u levého zadního kola. Zatímco druhý vůz belgické stáje v boxech již zůstal, belgický závodník vyrazil na okruh a podařilo se mu vrátit do vedení. To mu zaručovalo dobré vyhlídky na bronz v celkovém hodnocení. Parisy, který později předal vůz Demoustierovi, tak mohl doufat jen v prohloubení možných problémů brzd belgického audi.

K nim však nedošlo a čtvrt hodiny před koncem se černému ferrari posádky Leo/Castellaci naopak dařilo při postupu pořadím vzhůru. Kromě problémů třetího Machitskeho (střídal Rosinu v č. 11) se jim dařilo i v předjíždění soupeřů. Navíc Demoustier podlehl útoku Baumannova mercedesu.

Italská dvojice se tak mohla po protnutí cílové pásky na čtvrté příčce radovat z titulu v GT3 (107 bodů). Zlatý pohár, finanční odměna 150 000 EUR a 40 sad pneumatik Michelin putují do Itálie.

GT3 na Slovakiaringu v pátem podniku ME GT3

Francesco Castellacci and Federico Leo jsou čerstvě korunovanými šampiony ME GT3. Půjdou ve šlépějích lońského mistra Christiana Hohenadela, který letos působí ve světovém mistrovství?

Foto: Tomáš Krejčík

Oproti loňské sezóně si o jednu příčku polepšil Mike Parisy. Třetí místo v nedělním klání uzavřelo bodové konto na číslovce 102. Vítězství Ideho přineslo belgickému jezdci na konto cenných 25 bodů, které znamenaly posun z celkové osmé příčky až na třetí místo (100 bodů).

Neuvěřitelný finiš týmu Heico Motorsport!

Do Zandvoortu přijížděla německá stáj na pátém místě celkového hodnocení. Úspěch v sobotním závodě znamenal sice posun na třetí místo v celkové klasifikaci, ale nevýhodná startovní pozice obou vozů v neděli nedávala mnoho šancí na výraznější přísun bodů.

Jejich umístění na roštu bylo o něco lepší než v případě vedoucího týmu Need for Speed, ale start vozů druhého Faster Racingu z páté a sedmé příčky zmenšoval šance na další postup. Navíc čtvrtý Graff Racing obsadil svými mercedesy druhou řadu.

Skvělou práci v prvním kole odvedl Bosi (č.44), který po startu z dvanáctého místa vjížděl do druhého kola již šestý! Trpělivý posun směrem vzhůru čekal na druhý vůz pilotovaný Hirschem (č. 45).

Před povinnými zastávkami byla dočasná situace v týmovém pořadí následující: první místo si i nadále držel Need for Speed 158 bodů (bez vozů v první desítce), druhý Faster Racing 157 bodů (5. Catsburg, č. 36), třetí Graff Racing 154 bodů (2. Parisy, č.3, 4. Jäger s číslem 4, který se snažil dostat na třetí místo Rosiny) a Heico Motorsport 147 bodů (6. Bosi, č. 44).

Krátce po zastávce, kdy Hirsch předal vůz Frankenhoutovi (č. 45), se holandský závodník pustil do ostrého souboje. V první zatáčce si vyšlápl na krajana Vose v bmw týmu Faster Racing (č. 35) a posunul se na deváté místo.

V 26. kole se do bodované desítky propracoval Walter s bmw stáje Need for Speed, ale na udržení vedení již zisk jednoho bodu neměl stačit. Oba mercedesy týmu Heico Motorsport se trpělivě probíjely přes uchazeče o titul v hodnocení. Pořadí v týmech se v tu dobu již formovalo do konečné podoby.

Lamborghini s jezdcem o kolo zpět se připletlo do cesty Demoustierovi, ale Francouz pokračoval dále. Ten krátce předtím nedokázal udržet za sebou Baumannův mercedes (č. 44) a posunem na třetí místo přišel o body, které by jeho týmu stačily na třetí místo celkového hodnocení.

Druhé místo Baumanna s šesté Frankenhouta katapultovalo německou stáj Heico Motorsport (167 bodů) do čela soutěže týmů. Jediný bod za desáté místo Waltera stačil dalšímu německému týmu Need for Speed (159 bodů) ke stříbrnému poháru. Osmý Kolen připsal cenné čtyři body na konto týmu Faster Racing (151 bodů). Holanďané se štěstím uhájili bronz před týmem Graff Racing (149 bodů), jehož jezdci dojeli na třetím (Demoustier) a pátém místě (Giauque).

Nejlepší tým letošní sezóny - Heico Motorsport. Jeho součástí byl pět víkendů i slovenský reprezentant Filip Sládečka. V Zandvoortu jeho místo zaujal domácí pilot Christiaan Frankenhout.

Závod by měl být součástí archivu (pravděpodobně nejpozději v pondělí) GT3 Zde (volba GT3´s most recent videos).

Po finále Blancpain Endurance Series a tomto víkendu GT3 zbývá uzavřít kapitolu světového mistrovství GT1. Závěr sezóny se bude konat v argentinském San Luis ve dnech 5. - 6. listopadu. Bližší podrobnosti o závodu budou uveřejněny na tomto portálu.