Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Filip Salaquarda opět na stupních vítězů!

Filip Salaquarda opět na stupních vítězů!

FIA GT3 European Championship - 6. podnik - Zandvoort - sobota

Tři závody - dvakrát stupně vítězů, taková je bilance startů Filipa Salaquardy s Ferrari 458 Italia GT3.

Dramatická dopolední kvalifikace, kterou dvakrát přerušilo vyvěšení červených vlajek, byla skvělým základem pro odpolední první závod posledního podniku FIA GT3 na Zandvoortu. Michael Lyons zajel čtvrtý nejrychlejší čas a po potrestání dvou nejrychlejších mercedesů za předjíždění při vyšených žlutých vlajkách to znamenalo druhé místo a první řadu pro Ferrari 458 Italia se startovním číslem 38.

Závod pak byl vcelku rutinní záležitostí, Michael dobře odstartoval, zařadil se za vedoucí porsche a pak už se jen držel na dohled vedoucího vozu a zvyšoval náskok před svými pronásledovateli. Filip se po zastávce v boxech vrátil na trať opět na duhém místě a i když v samotném závěru toho měly pneumatiky dost, auto bylo skoro celý stint hodně přetáčivé a objevil se problém s brzdami, pozici bez výraznějších problémů udržel.

Start zítřejšího závodu je ve 13:15 a můžete jej sledovat v přímém přenosu na TV Sport 5.

Filip SALAQUARDA

1. kvalifikace 4. místo 1:39.526 +0.632

2. kvalifikace 17. místo 1:40.018 +1.098

1. závod 2. místo 35 kol +6.885

“Opět se to povedlo! Ze tří závodů, dvakrát na bedně, to není špatné! Kvalifikace se mi vůbec nepovedla, nedokázal jsem dostat z pneumatik maximum. Bylo to poprvé, co jsem s Ferrari 458 Italia jel na nových pneumatikách, v týmu Vita4One jsem jel vždy na použitých. Ve FIA GT3 se používá měkčí směs než v Blancpain Endurance Series, pneumatiky mají lepší grip, ale rychleji odcházejí. Ve svém rychlém kole jsem udělal chybu a byl jsem rovněž v hustém provozu, takže jsem ztratil asi šest desetin. Ferrari sice není nejrychlejší auto na jedno kolo, ale ve své skupině bych měl na druhou řadu."

"Když jsem v závodě převzal auto od Michaela, bylo pár prvních kol nedotáčivé, ale následně se stalo hodně přetáčivým. Na pneumatiky je třeba být opravdu velice opatrný. Navíc jsem měl problémy s brzdami, propadal se mi brzdový pedál. Porsche před námi bylo rychlé, ale druhé místo je super! Zítra bychom rádi skončili mezi nejlepšími 8."