Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Leimer opanoval hlavní závod, Čechům se nedařilo

Leimer opanoval hlavní závod, Čechům se nedařilo

GP2 Finale, Yas Marina - hlavní závod

Fabio Leimer stylem start-cíl opanoval hlavní závod GP2 Finale v Abú Zabí, když po startu ujel všem problémům a s výjimkou zastávek v boxech nikomu první pozici nepřepustil. Nedařilo se naopak českým jezdcům, kteří kvůli kolizím skončili v hloubi pole.

Leimer na startu maximálně zužitkoval výhodu startu z pole position, když udržel první místo a vyvaroval se skrumáži, ke které došlo těsně za jeho zády.

Do boje o druhé místo se totiž hned v první zatáčce dali ze druhé pozice startující Dani Clos a osadníci druhé řady startovního roštu Josef Král a Luiz Razia. Král se snažil dostat vpřed po vnější stopě, zřejmě přitom však netušil, že vedle něj kromě Close jede také Razia.

Došlo ke kontaktu mezi Closem a Králem, po kterém český pilot skončil v hodinách a propadl se na konec pole, zatímco Clos zajel s poškozeným vozem do boxů a odstoupil.

Na druhou pozici se tak dostal Razia, který zejména kolem zastávek v boxech vypadal velice silně, když dokonce zajel nejrychlejší kolo. Vedoucí Leimer však na Brazilcovo tempo odpověděl novým nejrychlejším kolem a ke konci ještě navýšil svůj náskok na necelých sedm sekund.

Leimer se tak po dvou triumfech ve sprintu dočkal svého premiérového vítězství v hlavním závodě a s přehledem vede bodové hodnocení finálového podniku GP2. Ke dvěma bodům za pole position a deseti za výhru si totiž připsal i další bonusový bod za nejrychlejší kolo.

Pro třetí místo si za Raziou dojel Jolyon Palmer, který tak po přestupu k týmu Addax vybojoval nejen první body, ale rovnou premiérové stupně vítězů.

Na čtvrtou pozici se po startu ze třinácté příčky propracoval Marcus Ericsson, pátý skončil Kevin Ceccon. Nejlepším z jezdců příchozích ze seriálu GP3 byl Tom Dillmann, kterého v cíli odmávali na šestém místě.

Hned za ním pak skončili Antonio Felix da Costa a James Calado, kteří tak pobrali poslední body. Zítra pak díky pravidlům o otáčení osmičky nejlepších odstartují do sprintu z první řady.

Za body byli klasifikování Nathanael Berthon, Stefano Coletti, Giacomo Ricci a Rio Haryanto, kteří spolu sváděli tvrdé souboje v závěrečných kolech závodu, když se dostávali před Alexandera Rossiho, jehož forma ke konci nebyla příliš dobrá.

Nepovedený závod mají za sebou čeští jezdci. Josef Král se po kolizi v první zatáčce snažil probíjet polem vpřed, při souboji s Nigelem Melkerem však poškodil přední křídlo, neboť se jej Nizozemec velice tvrdě snažil vytlačit mimo ideální stopu. Král sice stále pokračoval, musel však do boxů na výměnu spoileru kvůli černooranžové vlajce. V cíli byl nakonec klasifikován na dvacátém místě s kolem ztráty.

Druhý český zástupce, Jan Charouz, cíl neviděl. V závodě se sice po startu ze čtyřiadvacáté pozice posouval polem vzhůru, při snaze předjet Nigela Melkera se však i on dostal do kontaktu a s poškozeným vozem odstoupil.

Hlavní závod na kolize rozhodně chudý nebyl, tu největší absolvovali Simon Trummer a Jake Rosenzweig. Trummer se v nájezdu do osmé zatáčky snažil vybrzdit Fabia Onidiho, propásl však brzdný bod a Rosenzweiga sestřelil. Švýcar byl za způsobení kolize potrestán odsunem na konec startovního roštu zítřejšího sprintu.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 F.Leimer  Racing Engineering
58:53.563 
2.
 L.Razia  Caterham Team AirAsia
+ 6.911 
3.
 J.Palmer  Barwa Addax Team
+ 28.708 
4.
 M.Ericsson  iSport International
+ 29.812 
5.
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
+ 36.619 
6.
 T.Dillmann  iSport International
+ 41.518 
7.
 A.Felix da Costa  Ocean Racing Technology
+ 42.496 
8.
 J.Calado  Lotus ART
+ 45.669 
9.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 51.345 
10.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 1:02.481 
11.
 G.Ricci  Super Nova Racing
+ 1:08.632 
12.
 R.Haryanto  DAMS
+ 1:13.503 
13.
 A.Rossi  Caterham Team AirAsia
+ 1:16.572 
14.
 N.Marroc  Ocean Racing Technology
+ 1:28.973 
15.
 N.Melker  DAMS
+ 1:30.328 
16.
 J.Leal  Trident Racing
+ 1:33.669 
17.
 M.Marinescu  Rapax
+ 1:35.344 
18.
 F.Onidi  Super Nova Racing
+ 1:43.541 
19.
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 1 kolo 
20.
 J.Král  Arden International
+ 1 kolo 
21.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 1 kolo 
 
 J.Rosenzweig  Barwa Addax Team
+ 8 kol 
 
 S.Trummer  Arden International
+ 8 kol 
 
 J.Charouz  Carlin
+ 13 kol 
 
 M.Chilton  Carlin
+ 29 kol 
 
 D.Clos  Rapax
+ 30 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Fabio Leimer (Racing Engineering) - 1:51.493

Průběžné pořadí po hlavním závodě:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 F.Leimer  Racing Engineering
13 
2.
 L.Razia  Caterham Team AirAsia
3.
 J.Palmer  Barwa Addax Team
4.
 M.Ericsson  iSport International
5.
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
6.
 T.Dillmann  iSport International
7.
 A.Felix da Costa  Ocean Racing Technology
8.
 J.Calado  Lotus ART

Bodovací systém GP2 Finale:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)