Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Zápisky z deníku Gran Turisma 3/2011

Zápisky z deníku Gran Turisma 3/2011

Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.

Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou. V zimní přestávce může být součástí Grand Magazínu.

4. listopadu – MS GT, McLaren.

Britská značka se může objevit ve světovém mistrovství o rok dříve, než bylo původně v plánu. Další ústupek pořadatelů v podobě účasti pouze upravených vozů třídy GT3 vzbudil zájem McLarenu, který nechtěl nasazovat své vozy proti výkonově omezeným GT1. Kromě Ratela se o nasazení britských vozů zajímá nynější účastník MS GT1, francouzská stáj Hexis AMR. Současní držitelé trofeje v hodnocení týmů byli dříve zmiňováni ve spekulacích o koupi typu GT upraveného ve spolupráci s týmem CRS Racing.

Další výrobci souhlasí s návrhem, jenž nepočítá s vozy třídy GT1. Zatímco by stáj All-Inkl.com Münnich Motorsport použila místo Murciélaga Lamborghini Gallardo, týmy JR Motorsport (Nissan GT-R) a Young Driver (Aston Martin DBR9) se zatím nevyjádřily. Nicméně Aston Martin neuvažuje o úpravě typu Vantage GT3 dle pravidel světového mistrovství.

Zdroj: Racing World

5. - 6. listopadu – MS GT1.

První listopadový víkend proběhl u argentinského San Luis závěrečný podnik druhého ročníku MS GT1. V obou závodech se podařilo vyhrát posádce Buurman/Pastorelli pilotující vůz Corvette C6 čínského týmu Exim Bank.

Po chybě druhého Mückeho v tréninku, při níž vážně poškodil vůz, si druhým místem v kvalifikačním závodě zajistila titul dvojice Luhr/Krumm týmu JR Motorsport.

Souboj o nejlepší tým probíhal ještě v neděli v hlavním závodě. Ze sedmi posádek sbírajících body pro boj o týmovou trofej, skončily tři v divoké havárii na startu a další dvě doplatily na následné zmatky při povolání zpomalovacího vozu. I přes poškození svých vozů se nakonec nejlepším týmem stala sestava z francouzského Ledenonu, Hexis AMR.

Piloti na stupních vítězů, pořadí českých jezdců.

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Lucas Luhr  JR Motorsport  137
 1.  Michael Krumm  JR Motorsport  137
 2.  Darren Turner  Young Driver AMR  120
 2.  Stefan Mücke  Young Driver AMR  120
 3.  Christian Hohenadel  Hexis AMR  111
 3.  Andrea Piccini  Hexis AMR  111
 4.  Tomáš Enge  Young Driver AMR  103
 36.  Jiří Janák  Swiss Racing Team  0
 38.  Martin Matzke  Belgian Racing  0

Úplné pořadí jezdců po závěrečném závodě naleznete Zde.

Pořadí nejlepších stájí.

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  Hexis AMR  Aston Martin DBR9  235
 2.  JR Motorsports  Nissan GT-R  232
 3.  Young Driver AMR  Aston Martin DBR9  231

Úplné pořadí týmů po závěrečném závodě naleznete Zde.

Zdroj: Formule, Wikipedia

6. listopadu– GT1, Blancpain Endurance Series, DKR Engineering.

Vedoucí stáje DKR Engineering Kendy Janclaes se během závěrečného víkendu MS GT1 v Argentině vyjádřil k budoucnosti lucemburského týmu. Zvažuje účast dvou vozů GT3 ve vytrvalostní Blancpain Endurance Series v kategorii smíšených posádek. V hledáčku týmu jsou dva blíže neuvedené modely, které testují.

O účasti ve světovém mistrovství neuvažují, protože nejsou schopni zajistit provoz týmu bez výpomoci výrobce. Zatím jim chybí i zájemci, jimž by poskytovali servis v jiném světovém mistrovství pro vozy GT, World Endurance Championship. Základem Corvette v úpravě třídy GT2 (respektive GTE) by pravděpodobně byla dvojice vozů kategorie GT3, jenž převzali před dvěma roky od společnosti Callaway.

Jejich Corvette C6R přestavěná pro využití v GT1 společností Pratt&Miller bude prodána soukromému sběrateli. Nový majitel má v úmyslu upravit vůz dle původního zbarvení týmu Corvette Racing (zastupovaného firmou Pratt&Miller).

V barvách amerického továrního týmu zahájil vůz se šasi s označením C6 R – 002 v březnu 2005 úspěšné tažení. V tomto roce nejprve posádka Beretta/Gavin/Magnussen vyhrála třídu GT1 (5. celkově) v 24 hodinovém závodě v Le Mans. Navíc se na konci sezóny vytrvalostního šampionátu ALMS radovali z titulu mistrů ve své třídě Beretta s Gavinem. Následující dva roky provozovala vůz stáj PSI Expérience s účastí ve francouzském mistrovství FFSA GT doplněných starty v LMS a FIA GT.

Poté již corvette sloužila lucemburskému týmu. Dvě sezóny ve FFSA GT završil Eric Debard jezdeckým titulem v roce 2009. Tento rok stáj z Lucemburku nasazovala vůz ve FIA GT nejprve pod svým názvem, později v projektu Sangari Team Brazil. Loňské působení v MS GT1 zastřešil výrobce energetických nápojů Mad Croc Racing. Letos si zopakovali postup z roku 2009, pouze místo Brazilců zaujala čínská Exim Bank.

V závěru letošní sezóny navíc zajišťovali provoz dvojice Lamborghini Murciélago, s nimiž během prvních čtyř podniků závodil Swiss Racing Team. Po skončení sezóny je vrátí jejich novým majitelům, týmu All-Inkl.com Münnich Motorsport.

Zdroj: Endurance-Info, Les Dossiers, DKR Engineering, Pratt&Miller

7. a 14. listopadu– GT1, Exim Bank Team China.

Corvette C6R týmu Exim Bank Team China završila výhrou poslední dvojice závodů své úspěšné tažení řadou mezinárodních i národních mistrovství gétéček. Dvojice mladíků z Holandska Buurman/F. Pastorelli se zdárně vypořádala s nástrahami argentinské tratě.

Vedoucí týmu zajišťující podporu projektu s čínskou licencí, bývalý belgický závodník Patrick Selleslagh, po tomto úspěchu oznámil ukončení devět sezon trvající činnosti své stáje Selleslagh Racing Team. Po celou dobu byl věrný vozu Corvette, nejprve typu C5R (007 v letech 2003-2007 a 005 v letech 2006-2007), později nástupci C6R (šasi 006, 2008-2011), jenž byl prodán novému majiteli pro účast v holandském šampionátu Dutch Supercar Challenge. Své vozy nasazoval v belgickém mistrovství GT Belcar, francouzském FFSA GT, FIA GT s vrcholem v MS GT1.

Podle vyjádření majitele stáje z Merchtenu si jeho soukromý tým nemůže dovolit nákup nové techniky. Vedoucí pořadatelské organizace Stéphane Ratel má nadále zájem na účasti Selleslaghova týmu. Belgická stáj má ve svých dílnách ještě tři vozy Corvette a zatím si ponechá vybavení a kamion pro případné zájemce o účast.

Zároveň Patrick Selleslagh nevylučuje v budoucnosti návrat do závodů GT. Podmínkou je úprava typu připravované sedmé generace americké legendy s plánovaným představením v roce 2013. Selleslagh je spokojen s prací inženýrů společnosti Pratt&Miller a zná i vůz, proto nemá Belgičan zájem vydat se do neznáma koupí BMW Z4 anebo Ferrari F458.

Zdroj: Endurance-Info, FIA GT, Les Dossiers

GT1 na Sachsenringu

 Foto: Tomáš Krejčík

14. listopadu– MS GT 2012, McLaren, Hexis.

Po záplavě nepříjemných informací zpochybňujících uskutečnění příštího ročníku světového mistrovství GT, působí následující zpráva jako příjemné zjevení. Týká se budoucnosti francouzské stáje, Hexis AMR, jenž letos vybojovala týmový titul v MS GT1. Podle sdělení spoluzakladatele týmu Clementa Mateu ve francouzské televizi bude Hexis v následující sezóně používat McLaren GT v MS GT.

Tato zpráva belgického motoristických stránek zůstala bezmála devět dní osamocena. Ve středu 23. listopadu však byla potvrzena několika dalšími zdroji. Přitom ještě při posledním závodním víkendu začátkem listopadu v Argentině nebyla jednání mezi francouzskou stájí a McLarenem uzavřena.

Zdroj: Racing World, Speedweek

Stane se.

Oficiální seznam závodů sérií společnosti SRO není ještě znám, přesto termíny některých a místa podniků byla odhalena při zveřejnění údajů doprovodných sérií.

Světový šampionát by měl nezvykle začínat ve francouzském Nogaru při tradičním Easter Cupu ve dnech 7.-8. dubna 2012. Za další dva týdny se odehraje další dějství v belgickém Zolderu. Poslední známé jméno okruhu bude opět příležitostí pro české fanoušky – německý Sachsenring. Pokud bude doprovodnou sérií opět německé mistrovství ADAC GT Masters, je pravděpodobný termín konání ve dnech 9.-10. června. Další informace jsou již velmi neurčité. Kolotoč závodů MS by měl zavítat Ruska, Číny a Jižní Ameriky.

Letošní vystoupení GT3 na Slovakia Ringu zaujalo obě strany. Nejen slovenští příznivci se mohou těšit na další návštěvu okruhu ležícího u Dunajské Stredy. Jediné známé místo evropské šampionátu vytvoří zázemí pro gétéčka ve dnech 18.-19. srpna.

Nejdále musí vyrazit za závody příznivci vytrvalostního šampionátu Blancpain Endurance Series. Mezi nejbližší okruhy bude patřit 16. anebo 23. září německý Hockenheim anebo Nürburgring. Zájemci o návštěvu 24 hodinového závodu ve Spa si mohou poznamenat sledování ve dnech 28. -29. července. Uvedené informace vychází z dat šampionátu Lamborghini Supetrofeo, který bude součástí závodních víkendů BES.

Závěrečná zpráva se netýká mistrovství pořádaných SRO, přesto ji nelze opomenout. Ve dnech 7.- 9. září 2012 zavítá na brněnský automotodrom poprvé v historii vytrvalostní šampionát Le Mans Series. Šest hodin trvající závod, tři třídy vozů včetně kategorie GT budou v jednom klání soupeřit na Masarykově okruhu. První informace uveřejnil Martin Straka začátkem listopadu Zde. Další informace o jednom z vrcholných podniků na území České republiky budou postupně zveřejňovány zdejších stránkách.

Jakmile budou představeny oficiální kalendáře, budete na zdejších stránkách informováni prostřednictvím samostatných článků.

Zdroj: Endurance-Info, Clio Cup, Lamborghini Supetrofeo, LMS

Poslední letošní přehled zpráv vyjde v třetím prosincovém týdnu (19.-25. prosince). Podle množství novinek může být součástí Grand magazínu.

Předchozí vydání Zápisků z období 28. září – 23. října naleznete Zde. Jeho obsah je v následující tabulce:

 Datum  Série  Popis
09.10.  BES  Závod na okruhu Silverstone, závěrečná klasifikace
10.10.  GT3  Nový přírůstek do třídy GT3, Chevrolet Camaro
11.10.  BES  Předběžný plán na rok 2012
11.10.  GT1  Možnosti týmu Hexis AMR v roce 2012
12.10.  BES  Soustředění týmu Marc VDS na BES v roce 2012 na úkor účasti v MS GT
12.10.  GT3  Audi představilo změny modelu R8 pro rok 2012
16.10.  GT3  Okruh v Zandvoortu dějištěm posledního víkendu GT3, závěrečná klasifikace