Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Novinky v GT3

Novinky v GT3

Četná vylepšení, McLaren chystá nový model

Po obsáhlé generační výměně GT3 v letech 2015 a 2016 mají za sebou výrobci dvě sezony sbírání poznatků z provozu. Na jejich základě již někteří z nich představili modernizované modely.

Nejvíce pozornosti poutaly změny u BMW M6. Jejich cílem jsou tradiční zaklínadla v podobě zlepšení ovladatelnosti a spolehlivosti. Úpravy se dotkly zavěšení, brzd, diferenciálu a aerodynamiky. V nabídce jsou dvě varianty, za něž mnichovský výrobce požaduje 24 900 nebo 31 900 euro.

Foto: Tim Upietz, GruppeC/BMW AG

Podobné cíle měli vývojáři Ferrari, kteří upravili zároveň verze pro GT3 i GTE. Úpravy aerodynamiky jsou patrné na obou náraznících. Změněný splitter, difuzor a podlaha se podílejí na zlepšení ovladatelnosti.

Při zlepšení spolehlivosti motoru byly využity poznatky, jež byly výsledkem šetření po odstoupení ve 24hodinových závodech ve Spa a Daytoně. Přestože se týkaly GT3 verze, změny se u ní projevily v menší míře než u varianty GTE. Přesná cena za provedení úprav není k dispozici, neměla by přesáhnout dvacet tisíc euro.

Změny, které se z větší části týkaly aerodynamiky, provedlo Porsche. Kapota s přepracovanými vývody horkého vzduchu napomohla k docílení většího přítlaku vpředu. Ve Weissachu však pracují na výrazněji přepracovaném provedení, které se má objevit na dráze v roce 2019. Jelikož jeho základem má být odlišná verze připravované modernizace silniční předlohy, vůz bude podroben novému schvalovacímu řízení.

Zatímco vůz německého výrobce je prozatím zahalen rouškou tajemství, McLaren odhalil náčrty nového 720 GT3. Na první počin přímo od wokingského výrobce, respektive jeho rozšířeného oddělení motorsportu, se mohou zákazníci těšit také v roce 2019. Potvrdily se tak červnové zvěsti o konci spolupráce s týmem CRS, který pro McLaren zajištoval vývoj a výrobu modelů 4-12C a 650S.

Foto: McLaren Automotive

Základem letos představené silniční předlohy je druhá generace karbonového monokoku Monocell. Pod kapotou bude přeplňovaný vidlicový osmiválec (typ M840T). Na vývoji a testech se bude podílet zkušený tovární pilot Rob Bell. Příští rok bude novinka podrobena testům a v jeho závěru i zkušebním závodům.