Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nový vůz je kompletně přepracovaný, tvrdí McLaren

Nový vůz je kompletně přepracovaný, tvrdí McLaren

Jen velmi málo dílů bylo přeneseno z loňského monopostu.

McLaren tvrdí, že jeho nový vůz je proti loňskému monopostu kompletně přepracovaný, přestože na první pohled může vypadat pouze jako jeho evoluce.

Včera představený MP4-27 na první pohled zaujal nízko posazenou špicí, návratem ke konvenčnějšímu řešení bočnic a vývody výfuků, které již sice musí ústit na vrchní straně karoserie, přesto se však zdají být chytře nasměrované pro případné další využití.

Tim Goss, šéfinženýr McLarenu, prozradil, že navzdory svému vzhledu je nový model pod kůží úplně jiným vozem.

"Stanovili jsme si těžké a ambiciózní cíle a chceme jich dosáhnout už před prvním závodem a mít auto schopné vítězství v šampionátu," vysvětlil Goss. "Tohle auto je od špičky po zadní křídlo kompletně přepracované a jen velice málo dílů bylo přeneseno z loňského monopostu. Pár částí palivového systému je stejných, ale jinak téměř všechno ostatní se změnilo.

Je tam pár vychytávek, na které jsme tlačili už od začátku projektu. Jsem hrdý na celý tým a dosavadní úsilí, teď vstupujeme do další fáze projektu a tou je snaha pokusit se z toho vyždímat skutečně co nejvíc. Máme velké plány, vylepšení pro přední křídlo, zadní křídlo, podlahu a karoserii už jsou v plánu."

Technický ředitel týmu Paddy Lowe podotkl, že současné technické regule dávají inženýrům stále méně a méně prostoru pro inovace, přesto však nemohou týmy zastavit ve snaze zlepšovat výkonnost svých vozů.

"Regule nás tlačí do stále užších mezí," řekl Lowe. "Mezi jednotlivými roky už nejsou k vidění velké radikální změny.

Tohle auto je na pohled velice podobné, ale pod povrchem proběhla celá řada změn. Každá součástka byla překontrolována ve snaze snížit hmotnost a zlepšit výkonnost. Když to všechno posčítáte, získáte auto, které je rychlejší. Týmy mají za úkol najít to jedno nebo dvouprocentní zlepšení, ale přesto jsou tam určité jasné inovace.

Spoustu práce jsme odvedli na zadní části auta, ta je teď daleko kompaktnější, museli jsme také hodně přepracovat výfuky. To připravilo velkou výzvu aerodynamikům, nejen kvůli hledání přítlaku, ale také správného vyvážení. Přítlak je potřeba, ale zároveň ho také musíte být schopni využít ve správné oblasti."

McLaren letos upustil od bočnic tvarovaných do písmene U, jelikož změna pravidel ohledně foukaných difuzorů zapříčinila, že již neposkytují potřebnou výhodu.

Lowe navíc prozradil, že McLaren vůbec neztrácel čas vývojem systému udržujícího při brzdění konstantní světlou výšku, který na začátku letošního roku upoutal pozornost ve spojení s týmem Lotus.

"Ten byl mezi těmi řešeními, která jsme v minulosti zvážili již mnohokrát, ale na základě našeho zhodnocení jsme je nepovažovali za legální. Proto jsme se nezapojovali do toho, co se dělo.

My to vidíme tak, že to není něco, za čím bychom se měli honit, takže nás potěšilo, když jsme viděli, že se ta ulička zavřela, tak, jak říká naše interpretace."