Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Týmy odmítají velkou změnu pravidel

Týmy odmítají velkou změnu pravidel

Monoposty by měly být rychlejší, ale bez velkých změn.

V Barceloně zástupci týmů opět diskutovali na téma velké změny technických pravidel, která byla navržena pro rok 2017. Ukázalo se, že návrh má minimální podporu. Malé týmy mají starostí dost i bez navrhování a vývoje zcela nových vozů a velké týmy by také rady pokračovaly zvoleným směrem alespoň do roku 2020.

Jonathan Neale, provozní ředitel McLarenu: "Sport by měl zvážit změny v několika oblastech, ale bylo by hloupé zahodit všechnu tu práci odvedenou na současných pohonných jednotkách. Možná se mohou udělat menší změny, ale máme mnohem efektivnější balíček a úžasné technologie, které ještě pouze dozrávají a časem budou lacinější, protože do výzkumu a vývoje již nepůjdou tak horentní částky. Takže tohle bych raději nechal na pokoji, ale diskutovali jsme o větší změně v aerodynamice. Potřebujeme se ujistit, že vozy budou klást na piloty vysoké nároky a zároveň zachovat odstup o juniorských sérií, aby Formule 1 zůstala mimo jejich dosah. Nadále můžeme být efektivní, můžeme zachovat další atributy, ale musí se jezdit s pedálem na podlaze."

"Souhlasím," navázal na Nealea Paddy Lowe, technický ředitel Mercedesu. "Především musí vozy F1 zůstat vrcholem motorsportu. To je rozpoznávacím znakem F1, to dodává této show šťávu a přitahuje pozornost celého světa. Dokonce i šetření nákladů musí ustoupit show. Vozy musí být skutečně úžasné. Ale co se týče změn pravidel, nejsem si jist, zda potřebujeme radikálně změnit vozy. O tom si ještě musíme promluvit. Rychlost se zvýší i při normálním vývoji. Tam, kde chceme být, se dá dostat i přirozenou cestou."

"Myslím, že bychom to měli nechat tak," zopakoval po svých kolezích Rob Smedley, šéf výkonnosti vozů Williamsu. "Přestat s tím hýbat by bylo lepší než vymyslet soubor nových pravidel. Vždy, když přijdete s novou sadou pravidel, najdou se lidé s více zdroji, nebo s chytřejším přístupem, nebo lidi, kteří zastaví práce na současné generaci vozů, kvůli čemuž se pak vytvoří velké rozestupy. Letos je vpředu Mercedes i Ferrari a už z toho bylo pár vzrušujících závodů. Za námi je těsný souboj několika týmů, a tomu vděčíme za vzrušující závody. Nebo ne?"

"Lidé zapomínají, že závody jsou nyní vlastně dost dobré," řekl Nick Chester, technický ředitel Lotusu. "Vpředu i vzadu pravidelně vídáme pár velmi dobrých soubojů a vozy jsou letos rychlejší. Řekl bych, že jsme se oproti minulému roku zlepšili tak o dvě sekundy na kolo. Takže proč vlastně potřebujeme obrovskou revoluci v pravidlech? Po velké změně se pole opět roztrhá, mezi týmy budou větší rozdíly a bude to velmi drahé. Měli bychom na to zapomenout, momentálně nepřevádíme špatnou show."

Asi není náhodou, že zde chybí názory Ferrari a Red Bullu, jelikož Maurizio Arrivabene i Christian Horner z různých důvodů podporují velkou změnu. Arrivabene chce hezčí vozy, Horner vyrovnanější a jednodušší motory.