Týmy odmítají velkou změnu pravidel
Monoposty by měly být rychlejší, ale bez velkých změn.
V Barceloně zástupci týmů opět diskutovali na téma velké změny technických pravidel, která byla navržena pro rok 2017. Ukázalo se, že návrh má minimální podporu. Malé týmy mají starostí dost i bez navrhování a vývoje zcela nových vozů a velké týmy by také rady pokračovaly zvoleným směrem alespoň do roku 2020.
Jonathan Neale, provozní ředitel McLarenu: "Sport by měl zvážit změny v několika oblastech, ale bylo by hloupé zahodit všechnu tu práci odvedenou na současných pohonných jednotkách. Možná se mohou udělat menší změny, ale máme mnohem efektivnější balíček a úžasné technologie, které ještě pouze dozrávají a časem budou lacinější, protože do výzkumu a vývoje již nepůjdou tak horentní částky. Takže tohle bych raději nechal na pokoji, ale diskutovali jsme o větší změně v aerodynamice. Potřebujeme se ujistit, že vozy budou klást na piloty vysoké nároky a zároveň zachovat odstup o juniorských sérií, aby Formule 1 zůstala mimo jejich dosah. Nadále můžeme být efektivní, můžeme zachovat další atributy, ale musí se jezdit s pedálem na podlaze."
"Souhlasím," navázal na Nealea Paddy Lowe, technický ředitel Mercedesu. "Především musí vozy F1 zůstat vrcholem motorsportu. To je rozpoznávacím znakem F1, to dodává této show šťávu a přitahuje pozornost celého světa. Dokonce i šetření nákladů musí ustoupit show. Vozy musí být skutečně úžasné. Ale co se týče změn pravidel, nejsem si jist, zda potřebujeme radikálně změnit vozy. O tom si ještě musíme promluvit. Rychlost se zvýší i při normálním vývoji. Tam, kde chceme být, se dá dostat i přirozenou cestou."
"Myslím, že bychom to měli nechat tak," zopakoval po svých kolezích Rob Smedley, šéf výkonnosti vozů Williamsu. "Přestat s tím hýbat by bylo lepší než vymyslet soubor nových pravidel. Vždy, když přijdete s novou sadou pravidel, najdou se lidé s více zdroji, nebo s chytřejším přístupem, nebo lidi, kteří zastaví práce na současné generaci vozů, kvůli čemuž se pak vytvoří velké rozestupy. Letos je vpředu Mercedes i Ferrari a už z toho bylo pár vzrušujících závodů. Za námi je těsný souboj několika týmů, a tomu vděčíme za vzrušující závody. Nebo ne?"
"Lidé zapomínají, že závody jsou nyní vlastně dost dobré," řekl Nick Chester, technický ředitel Lotusu. "Vpředu i vzadu pravidelně vídáme pár velmi dobrých soubojů a vozy jsou letos rychlejší. Řekl bych, že jsme se oproti minulému roku zlepšili tak o dvě sekundy na kolo. Takže proč vlastně potřebujeme obrovskou revoluci v pravidlech? Po velké změně se pole opět roztrhá, mezi týmy budou větší rozdíly a bude to velmi drahé. Měli bychom na to zapomenout, momentálně nepřevádíme špatnou show."
Asi není náhodou, že zde chybí názory Ferrari a Red Bullu, jelikož Maurizio Arrivabene i Christian Horner z různých důvodů podporují velkou změnu. Arrivabene chce hezčí vozy, Horner vyrovnanější a jednodušší motory.