Zápisky z deníku Gran Turisma 2/2011
Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.
Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou.
25. ledna – MS GT
Redaktor německého portálu Speedweek se vyjádřil k současné situaci týkající se účastníků dalšího ročníku světového mistrovství. Ratelovi se sice podařilo loni v létě oznámit jména sedmi zájemců ochotných nasadit kombinaci vozů tří tříd dodatečně výkonově srovnaných. Pozdější verze s účastí pouze GT3 se však postarala o zaběhnutý kolorit předsezónního čarování při shánění dostatečného počtu zájemců. Nevýhodu představuje také novinka v podobě jedné značky u jednoho týmu.
Kromě čtyř oznámených stájí byly vyhlídky na další zájemce velmi nejasné. Váhající reprezentant Ferrari AF Corse, z aktivního týmu Young Driver AMR se stal pozorovatel situace a JR Motorsports vzhlíží po zisku titulu v GT1 k další výzvě v podobě účasti ve světovém vytrvalostním mistrovství. Navíc Rumsey nebyl potěšen zákazem GT1 a také podpora Nissanu z Japonska je nejistá. Údajná spolupráce Charouze s Alpinou zveřejněná v prosinci neměla další pokračování.
Německá stáj Callaway Competition, úpravce Corvette pro GT3, nemá na účast ve světovém šampionátu dostatek prostředků. Podobně je na tom Hans Reiter, vedoucí firmy zabývající se přestavbami vozů Lamborghini. Zvěsti o francouzském týmu zajímajícím se o italské vozy se dále nevyvíjejí. Ford je po problémech Matechu zastaralý a Porsche se nelíbí systém výkonnostního srovnání vozidel.
Nelichotivá situace se netýká jen účastníků, ale koncem ledna nebyl znám nový dodavatel pneumatik místo dosavadního Michelinu. Nejasnosti panovaly také okolo posledního desátého podniku, který měl být v Evropě. Také nebyl schválen požadavek na případné sloučení šampionátů světových a evropských gétéček při závodech na starém kontinentu.
Zdroj: Speedweek
Foto: Martin Ševčík
1. února – MS GT, Hexis
Francouzská stáj oznámila nejen svoji účast jako první, ale nyní i úplnou jezdeckou sestavu. Jediným loňským jezdcem zůstane Stef Dusseldorp, kterého doplní navrátilec do stáje z Lédenonu, Frédéric Makowiecki. Tovární jezdec McLarenu Alvaro Parente bude sdílet druhý vůz s Gregoirem Demoustierem, loňským závodníkem v GT3 a francouzském GT Tour.
Zdroj: GT1 World
3. února – GT3, Hyundai
U protinožců pracují na vstupu netradiční značky do elitní kategorie sportovních vozů. Jeho základem bude jihokorejské kupé Hyundai Genesis, které bude upravovat podle pravidel pro třídu GT3 australský tým Austech Motorsport.
Zdroj: Endurance-Info
8. února – MS GT, GT3, Pirelli, Ferrari
SRO oznámila výsledek výběrového řízení na dodávky pneumatik pro účastníky MS GT a ME GT3. Stávající výrobce Michelin bude nahrazen značkou Pirelli.
Zároveň Ratel oznámil účast Ferrari, byť bez uvedení stáje zajišťující provoz. Za favorita byl považován italský tým AF Corse. Francouzský pořadatel také ujistil fanoušky o pokračujících jednáních s dalšími zájemci. Ta probíhají za zavřenými dveřmi, přičemž Ratel ponechává oznámení účasti na týmech. Bližší podrobnosti jsme přinesli Zde.
Zdroj: Formule, GT1
Foto: Martin Ševčík
12. února – MS GT, Vita4One
Na portugalském okruhu poblíž Algarve si kromě Franka Kecheleho vyzkoušel vůz týmu Vita4One belgický závodník Dylan Derdaele. Teprve 19letý mladík má za sebou na svůj věk bohatou kariéru. Již od roku 2008 je účastníkem v belgických vytrvalostních sériích, zatím především s pohárovými vozy Porsche. Loni se stal součástí posádky v silverstonském finále BES. S vozem Alpina B6 skončil šestý po startu z prvního místa.
Zdroj: Endurance-Info, Dylan Derdaele
13. února – MS GT, Indie
Takřka s měsíčním zpožděním bylo oznámeno místo a datum posledního podniku MS GT. Podle původních představ mělo být místo pro společný víkend světového a evropského mistrovství v Evropě. Spekulace se zmiňovaly o britském Brands Hatch, německém Sachsenringu anebo Nürburgringu. Dokonce za podivných okolností byla zpráva krátce zveřejněna na stránkách Slovakia Ringu.
Vše je nakonec jinak, ME GT3 bude mít nadále šest víkendů a místem posledního závodu bude Indie. Zde proběhne 2. prosince 2012 závěrečný závod na okruhu společnosti Jaypee ležícího poblíž Nového Dillí. Autodrom je znám též pod názvem Buddhův mezinárodní okruh.
Zdroj: GT1 World, Formule
14. února – MS GT, GT3
Komise GT Mezinárodní automobilové federace neschválila nouzový návrh společné účasti MS GT a ME GT3 během evropských podniků. Důvod tohoto rozhodnutí není znám, přestože dosud není naplněn požadavek minimálního počtu 16 vozidel na roštu světového mistrovství.
Zároveň nebyl přijat požadavek na změnu sportovních předpisů evropského mistrovství podle vzoru světového šampionátu. V platnosti by měla zůstat loňská pravidla, tj. původní formát kvalifikace, v němž startovní pozice pilota odpovídá umístění dosaženému v jeho části. Měla by zůstat i dvojice stejně hodnocených klání a zastávky v boxech bez výměn pneumatik.
Zdroj: Speedweek
Foto: Martin Ševčík
17. února – Blancpain Endurance Series
Zdánlivě prestižnější mistrovství společnosti SRO se potýkají s vlažným zájmem účastníků, toto však neplatí v jejich dalším šampionátu, Blancpain Endurance Series. Takřka dva měsíce před úvodním závodem na okruhu Monza bylo zveřejněno padesáti vozy překypující pole účastníků.
Nelítostné bitvy lze očekávat především v kategorii smíšených sestav GT3 Pro-Am, kde je přihlášeno 39 posádek! Sedm účastníků se utká v hlavní kategorii profesionálů GT3 Pro, čtyři ve třídě určené starším vozům a smíšeným posádkám, Gentlemen Trophy. Úplnou listinu obsahující známé týmy, jezdce a vozy deseti prestižních výrobců můžete vidět anebo stáhnout na stránkách šampionátu pod názvem Monza Entry List (Zde) anebo shlédnout v graficky zajímavější podobě (Zde).
Zdroj: BES, Wikipedia
18. února – GT3
Evropský šampionát pravděpodobně obohatí velmi nezvyklý tým. Spolupráce týmů Eagle Racing a United Autosports by mohla vyústit v reprezentaci Nigérie. Kromě dvojice pilotů této národnosti (Sam Collins a Bolaji Ondusi) není vyloučeno zbarvení vozu anebo start pod nigerijskou vlajkou.
Zdroj: Endurance-Info
20. února – MS GT, Vita4One
Německý tým Vita4One pokračoval s dalšími stájemi (AF Corse, Kessel Racing) v Portugalsku dalšími testy svého vozu BMW Z4. Kromě členů týmu, Michaela Bartelse a Franka Kecheleho, se v německých vozech svezlo pět dalších pilotů.
Znovu testoval Belgičan Dylan Derdaele, gétéčko si vyzkoušel syn slavného pilota Mathias Lauda účastnící se DTM. Další trojice má za sebou více či méně bohaté zkušenosti s touto kategorií. Svezl se mistr GT3 z roku 2007 a účastník MS G1 v roce 2010 Henri Moser, loňský pilot týmu All-Inkl.com Markus Winkelhock anebo Rakušan Nikolaus Mayr-Melnhof se zkušenostmi s vozy třídy GT3 z BES, ME GT3 anebo ADAC GT Masters.
Zdroj: Endurance-Info
Foto: Martin Ševčík
20. února – GT3, Aston Martin
Britský výrobce ukončil ve Španělsku třídenní testování svého nového modelu Vantage v úpravě pro GT3. Zaměřil se na testy spolehlivosti, vyladění ABS a trakční kontroly vyvinuté ve spolupráci s firmou Bosch.
Zároveň bylo uvedeno dodání pěti hotových vozů k jednotlivým týmům. Mezi nimi nechybí Young Driver AMR, který však oznámil účast v ADAC GT Masters. Vzhledem ke kolizi kalendářů německého mistrovství a světového šampionátu především v druhé polovině sezony nelze předpokládat účast v MS GT. Další tři týmy obdržely pouze po jednom voze, čímž byl letošní příděl vyčerpán.
Zdroj: Racing World
22. února – MS GT, Ferrari, AF Corse
Konec všem pochybnostem učinil tým AF Corse, který bude sedlat dvojici Ferrari 458 v mistrovství světa. Italská stáj s mnoha aktivitami v závodech sportovních vozů zároveň sdělila první dva jezdce.
Prvním je úřadující šampión GT3 a držitel Michelin Award Francesco Castellaci. Ocenění mu přineslo 150 000 euro a 40 sad pneumatik značky Michelin – která letos nebude dodavatelem pneumatik pro účastníky světového šampionátu. Druhým jezdcem je další pilot z evropského mistrovství, Belgičan Enzo Ide, který loni byl celkově třetí.
Zdroj: GT1 World
Foto: Tomáš Krejčík
Předchozí vydání Zápisků z období 21. prosince – 22. ledna naleznete Zde. Jeho obsah je v následující tabulce:
Datum | Série | Popis |
23.12. | GT4 | V srpnu zavítá na Slovensko šampionát GT4 |
03.01. | GT3 | Technické údaje Chevroletu Camaro |
04.01. | GT1 | Nabídka týmu Marc VDS na prodej vozů a vybavení |
11.01. | GT | Plány stáje Reiter Engineering v letošním roce |
12.01. | MS GT | Vita4One oznámil účast v MS GT s vozy BMW Z4 |
12.01. | GT | JR Motorsports představil na výstavě GT-R v úpravě pro GT3 |
13.01. | MS GT | Tým All-Inkl.com oznámil nasazení Mercedesu SLS v MS GT |
13.01. | GT | AF Corse spojovaný s účastí v MS GT zveřejnil plány na rok 2012 |
Poslední vydání Zápisků před blížící se sezónou je plánováno na poslední březnový týden (26. března – 1. dubna).