Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Massa má naši důvěru, zní od Ferrari

Massa má naši důvěru, zní od Ferrari

"Naše problémy musíme vyřešit, co nejrychleji to půjde."

Šéf Ferrari Stefano Domenicali se vyjádřil, že jeho tým má důvěru v schopnosti Felipeho Massy, a věří, že on i celé Ferrari dosáhnou zlepšení výkonů, navzdory problematickému vstupu do sezóny 2012.

Massovy slabé výkony v sezóně 2011 i v prvním závodě letošní sezóny v Austrálii spustily vlnu spekulací o tom, že tým z Maranella již hledá náhradu do Brazilcovy sedačky - v tisku padaly jména jako Sergio Perez, Adrian Sutil či Jarno Trulli.

Domenicali uvedl, že nejdůležitější nyní je, aby si Brazilec uchoval sebedůvěru. Jednou z hlavních priorit pro Ferrari pak označil zlepšení trakce v pomalých zatáčkách.

V pátek na Sepangu absolvovali oba piloti Ferrari odlišné programy, i proto je prý dělil více než sekundový odstup ve výsledkové tabulce.

"V tuto chvíli je nejdůležitější, aby věděl, že v něj okolí má důvěru," uvedl Domenicali na konto Massy. "Pokud se jedná o dnešek, pracovali jsme na odlišných programech pro oba piloty. Zítra uvidíme, jaká je situace - naše práce je ujistit se, že má Felipe ten nejlepší vůz, v nejlepším stavu.

Aby se Felipe v tuto chvíli cítil spokojeně, vzali jsme odlišné součásti z toho, co jsme měli - vyměnili jsme pro Felipeho šasi za to náhradní a vyměnili všechny součástky, abychom si byli jisti, že s jeho vozem v Melbourne nebylo nic v nepořádku.

Víme, co máme za problémy, potřebujeme je dát do pořádku a ujistit se, že ty nejzásadnější problémy budou vyřešeny tak rychle, jak jen to bude možné."

Na dotaz, jaké problémy trápí Ferrari nejvíce, odpověděl: "Problémy vozu jsou ty, co jsem uvedl již v neděli v Melbourne - zejména trakce v pomalých zatáčkách a maximální rychlost. To jsou dva nejzásadnější problémy, které musíme vyřešit.

Doma musíme tlačit na vývoj vozu a jsem přesvědčen, že naši inženýři vyřeší naše problémy, co nejrychleji to bude možné. V tak těsném startovním poli dělá i malý krok velký rozdíl.

Samozřejmě jsem zklamaný výkonností našeho vozu, bez pochyby, na to je jednoduchá odpověď. Ale být nešťastný ničemu nepomůže a požádal jsem inženýry, aby se soustředili na svou práci, to je to, co musejí dělat.

Je důležité říct, že za ten týden jsme identifikovali problémy na voze a doma pracujeme, abychom je vyřešili. Musíme maximalizovat naši činnost na trati a zlepšit ji."