Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT 2012: 6. díl

Účastníci MS GT 2012: 6. díl

Valmon Racing Team Russia (LMP Motorsport).

O zájmu francouzského týmu LMP Motorsport se poprvé zmínila zpráva redaktora německého magazínu Speedweek 28. února. Tuto skutečnost potvrdila startovní listina vydaná SRO 12. března. Doplňující informací byl název zastřešujícího ruského partnera, podle nějž bude tým pojmenován. Jeho původ je prozatím obestřen tajemstvím, jediná společnost pocházející s Krasnojarské oblasti s podobným jménem se zabývá výrobou nábytku.

Nejmladší tým na roštu byl založen teprve v roce 2010 dvojicí podnikatelů a fanoušků motorsportu, Guillaumem Leclusem a Yvesem Migeonem. Začínal v domácím mistrovství vozů gétéček, FFSA GT (nyní GT Tour). Loni se účastnil i evropského mistrovství vozů GT3.

Lecluse uváděný jako majitel stáje začínal jako inženýr v týmu Jean-Claude Lompecha ze závodů cestovních vozů. Věnuje se rovněž technickým záležitostem francouzského týmu, s nimiž mu vypomáhá jeho dřívější zaměstnavatel. Vedoucí stáje Yves Migeon vystudoval finančnictví a zajištění prostředků je jednou z mnoha činností, která souvisí s funkcí. Mezi ně patří také najímání jezdců anebo vztahy s dodavatelem vozů a sponzory.

Posádka vozu č. 6: Sergey Afanasyev  /Andreas Zuber  

Moskevský rodák má za sebou pouze kariéru v nižších formulových sériích. Zde se nejdále dostal pouze do IFM, Auto GP, Formule Renault anebo F2.

Jeho kolegou je historicky první vítěz MS GT1, jehož premiéra za volantem corvette s Hennericim dopadla v roce 2010 v Abú Zabí na výbornou. Výhra v kvalifikačním závodě a druhé místo v hlavním závodě zajistili Zuberovi 23. místo v celkovém hodnocení se ziskem 26 bodů. Druhé vystoupení, shodou okolností také v Silverstone, se mu již nevydařilo a vyšel bodově naprázdno. Loni si zkušenost s gétéčky zopakoval znovu ve Velké Británii, tentokráte byl s Hezemansem dvakrát třetí. Na okruhu Paul Ricard se mu opět nedařilo. V konečném zúčtování stačilo 19 bodů na 20. místo v klasifikaci jezdců. Mnohem více se rodák z Judenburgu věnoval především účasti ve formulových sériích.

Posádka vozu č. 7: Alexey Vasilyev /Maxime Martin

Rodák z ruské metropole si po krátké epizodě s cestovními vozy odbyl premiéru s vozem GT již v roce 2000. Stálou součástí šampionátu se stal následující sezonu. Kromě roku 2005, kdy pilotoval Ferrari 550 Maranello třídy GT1, závodil s vozem Porsche kategorie N-GT. Mezitím začal prověřovat své schopnosti vytrvalé jízdy v šampionátu LMS ve třídě GT1, kde absolvoval dvě celé sezóny v letech 2005 a 2006. Ve stejné třídě nechyběl ani na roštu slavného závodu v Le Mans v letech 2004-2007. O rok později jel v nižší kategorii GT2, ale nejlepší výsledek ve třídě v podobě pátého místa v roce 2005, se mu nepodařilo překonat. Poté se ze světa velkých závodů stáhl do pohárových závodů vozů Ferrari, kde působil dosud.

Maxime Martin přesedlal po titulu ve francouzském Clio Cupu v roce 2008 nejprve do GT3 a v roce 2010 do MS GT1. Zatímco v GT1 se zúčastnil všech závodů, v GT3 odjel všechny závody pouze loni a v roce 2009. Loni si vyzkoušel vytrvalostní závody, ať už se jednalo o BES anebo 24 hodin v Le Mans. Zde se svezl v prototypu LMP1.

První rok ve světovém mistrovství byl s Leindersem nejúspěšnější dvojicí týmu Marc VDS. K dvojici třetích míst přidal ještě pětkrát další body, v konečném součtu z toho bylo 14. místo po zisku 62 bodů. Loni zůstal věrný belgické stáji, dostal nového kolegu, respektive kolegy. Stálý kolega Frédéric Makowiecki byl během nepřítomnosti zastupován Bertrandem Baguettem anebo Yannem Clairayem. Naštěstí se jednalo o kvalitní náhradníky, takže se celkem třikrát radoval z výhry v kvalifikačním závodě a z jednoho triumfu v nedělním klání na čínském okruhu Ordos. Další cenné kovy získal pomyslným bronzem v Navaře, ale díky trpělivému sbírání bodů v dalších závodech měl v součtu 98 bodů, což stačilo na celkové šesté místo.

FIA GT3, Slovakiaring

Foto: Martin Ševčík 

Větší část sezóny bude tým využívat starší model vozu Aston Martin, typ DBRS9. Pravděpodobně na poslední tři podniky by se měly objevit nové vozy Vantage GT3. (více o typu DBRS9 Zde).

Stáj uvádí sídlo v městě Saint-Etienne, nedaleko Lyonu. Dílny jsou umístěny v obci Randan, 30 km severovýchodně od města Clermont-Ferrand.

Web: www.team-lmpmotorsport.com

Facebook: Zde (francouzsky)

Zdroj: GT1, Speedweek, Valmon, Planet Le Mans, LMP Motorsport, GT3, A. Soucek, Wikipedia, Formule