Rosberg je z premiérové pole position nadšený
Němec si je však vědom, že v závodě Mercedes tak silný není.
Nico Rosberg je nadšený ze zisku své první pole position ve Formuli 1, která navíc přišla v jeho 111. velké ceně.
Šestadvacetiletý Němec ve třetí části kvalifikace rozdrtil svou konkurenci, když byl se svým časem 1:35.121 téměř o půl sekundy rychlejší než jeho nejbližší soupeř Lewis Hamilton.
Rosbergova pole position navíc ukončila enormně dlouhé čekání týmu Mercedes na postaví na první startovní pozici. Tu se pro stříbrné šípy naposledy podařilo vybojovat Juanu Manuelu Fangiovi ve Velké ceně Itálie roku 1955.
"Šlo to opravdu dobře, je to skutečně jedinečný pocit," řekl po dojetí nadšený Rosberg. "Teď se samozřejmě těším na to, až do závodu odstartuji jako první!
Trať postupně chladla, teploty šly dolů, takže zadní pneumatiky začaly fungovat lépe. Před poslední jízdou jsme změnili nastavení a já zajel perfektní kolo."
Mercedes od Číny očekával silný výsledek, neboť jeho systém dvojitého DRS dokáže využít dlouhých rovných úseků šanghajského okruhu. Dobrou formu týmu potvrdil Rosbergův kolega Michael Schumacher, který zajel třetí čas a díky penalizaci Lewise Hamiltona odstartuje ze druhé pozice.
Rosberg však přiznal, že má obavy ze závodní rychlosti svého W03, které zatím není příliš dobré v hospodaření s pneumatikami.
"Je jasné, že v závodech nebýváme tak rychlí jako v kvalifikacích, ale zlepšujeme se, budeme dělat, co bude v našich silách a dnes budeme pracovat, abychom zjistili, co se dá elektronicky udělat s nastavením a pak toho co nejlépe využili.
Je to skvělý pocit, zajet na konci dobré kolo, ukazuje to, že jako tým se posováme vpřed. V závodech na tom ještě nejsme úplně nejlépe, ale dostáváme se do toho, velké pokroky není možné udělat za pár týdnů, nějaký čas to zabere, ale dostáváme se do toho.
Těžko říct, jak na tom budeme zítra, takže počkejme a uvidíme."
Rosbergovo první kolo ve třetí části kvalifikace bylo tak rychlé, že si Němec mohl dovolit druhé vůbec neabsolvovat. Pilot Mercedesu však poznamenal, že důvodem byla snaha ušetřit jednu sadu pneumatik.
"Chtěli jsme jen pošetřit další sadu pneumatik. Bylo to dobré kolo a pošetřit sadu je dobré pro závod, jelikož body se rozdávají v závodě, ne v kvalifikaci."