Button viní z poklesu formy kroky špatným směrem
Brit musel přizpůsobit svůj styl letošním pneumatikám.
Jenson Button se nechal slyšet, že se musel vrátit k základům nastavení svého vozu a přizpůsobit svůj jezdecký styl letošním pneumatikám Pirelli, aby se znovu vrátil do konkurenceschopné formy.
Pilot McLarenu získal v šesti závodech mezi svými druhými místy v Číně a Německu pouhých sedm bodů a často měl problémy vůbec postoupit do třetí části kvalifikace.
Button prozradil, že pro něj osobně přišel průlom ve Velké ceně Evropy ve Valencii, teprve balík nových dílů na německém Hockenheimu však znamenal návrat k příčkám nejvyšším.
"Od Valencie a Velké ceny Velké Británie jsem měl ve voze jistotu a cítil jsem, že odvádím dobrou práci, jen jsme nebyli dost rychlí jako tým," řekl Button. "Předtím to bylo spíše o tom, že jsme na voze zkoušeli nové věci a ty rozhodně nefungovaly a já nebyl spokojený s vyvážením.
Nejhoršími závody pro mě byly Monako a Kanada. Bylo to těžké, ale když závodíte tak dlouho, jako já, víte, že nebýt dost rychlý má své důvody a já myslím, že my jsme spoustu z těch problémů vyřešili.
Řada z nich se vztahuje zpátky k tomu, kdy jsme poznali trochu víc a ve Valencii jsem byl s vozem daleko spokojenější, jen jsme nezískali výsledek, který jsme chtěli a nám nic nevycházelo."
Button přiznal, že jeho problémy s letošními pneumatikami vedly McLaren kolem závodu v Monaku ke krokům špatným směrem.
"Pro mě je těžké jim (pneumatikám) porozumět, proto jsme letos v Kanadě a Monaku a dalších zkoušeli pár nových věcí, protože jsem cítil, že musím ohledně pneumatik najít trochu lepší směr a to, co jsme zkusili, rozhodně nefungovalo.
Tak jsme se ve Valencii vrátili k tomu, co jsme měli na začátku roku a tehdy jsme začali být konkurenceschopnější, co se týče mě v rámci týmu, ne ve srovnání s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem, ale ve srovnání s Lewisem (Hamiltonem)."
Šampion z roku 2009 vysvětlil, že jeho hlavním letošním problémem jsou pneumatiky Pirelli, které fungují pouze ve velmi úzkém rozsahu teplot. Buttonův pověstný hladký jezdecký styl přitom novým gumám příliš nevyhovoval.
"Většina letošního problému tkví uvnitř a vně rozsahu, ve kterém pracují, a to je obtížné. Snažíte se s nimi jet opatrně a šetřit je a ony vypadnou z požadovaného okna a vy je nakonec zničíte víc, než když je v tom rozsahu udržíte a jste k nim agresivní.
Je to velice těžké, zejména pro mě, protože můj jezdecký styl zpočátku pneumatikám nevyhovoval, musel jsem ho trošku přizpůsobit.
Vůz je, když se vám pneumatiky podaří zahřát a přimět fungovat, dobrý za jakýchkoliv podmínek, potíž je v tom, že pokud je správně nezahřejeme, jsme ztraceni, což je pochopitelné."