Sörensenův defekt přinesl vítězství Birdovi

Formule Renault 3.5, Silverstone - 2. závod
Sam Bird vybojoval své druhé letošní vítězství ve Světové sérii Formule Renault 3.5, když vyhrál druhý závod podniku na Silverstonu. Do čela se přitom dostal až v předposledním kole poté, co vedoucího Marca Sörensena potkal defekt.
Sörensen s Birdem byli na prvních dvou pozicích prakticky po celý závod, na startu totiž překonali vítěze kvalifikace Julese Bianchiho, který ze své pozice odjel velice pomalu a spadl až na čtvrté místo za Robina Frijnse. Této skupinky se dokázal držet už jen pátý Antonio Félix da Costa.
Bird jezdil za Sörensenem pouze s nepatrnou ztrátou, jenže pokaždé, když ji dokázal dostat pod sekundu, Dán odpověděl a svůj náskok zase navýšil.
Ke konci navíc začal Bird pociťovat problémy s motorem, který na pátý a šestý rychlostní stupeň vynechával, jeho ztráta tak narostla na více než tři sekundy.
V předposledním kole však vedoucí Sörensen náhle zpomalil, brzy bylo jasné, že na vině je jeho levá zadní pneumatika, kterou postihl defekt. Pilot Lotusu tak pouze odstavil svůj vůz v zatáčce Luffield a nedobrovolně odstoupil.
Pro vítězství si tak dojel Sam Bird, který se v průběžném pořadí šampionátu posunul na druhé místo, pouhých pět bodů za vedoucího Frijnse.
Nizozemec měl v závodě smůlu. Dlouho sice bojoval o stupně vítězů s Bianchim a da Costou, vybrzděná ploška na pneumatice jej však postupně stála až dvě sekundy na kolo. Frijns se tak dokonce propadl mimo body, výpadky Sörensena a Aljošina v samotném závěru mu však pomohly alespoň ke dvěma bodům za devátou pozici.
Druhé místo nakonec vybojoval Antonio Félix da Costa, který se dopředu dostal poté, co Bianchi s Frijnsem při vzájemném souboji v zatáčce Copse vyjeli mimo ideální stopu.
Na čtvrté místo se v závěru dostal Arthur Pic, na pátou pozici si po startu z posledního místa proklestil cestu Alexander Rossi. Šestý skončil Will Stevens, sedmý Nico Müller, osmý Nick Yelloly, devátý Frijns a pro poslední bod za desáté místo si dojel Vittorio Ghirelli.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
![]() |
ISR |
47:16.896
|
2.
|
![]() |
Arden Caterham |
+ 1.159
|
3.
|
![]() |
Tech 1 Racing |
+ 1.688
|
4.
|
![]() |
DAMS |
+ 33.243
|
5.
|
![]() |
Arden Caterham |
+ 35.860
|
6.
|
![]() |
Carlin |
+ 39.663
|
7.
|
![]() |
International Draco Racing |
+ 43.514
|
8.
|
![]() |
Comtec Racing |
+ 48.083
|
9.
|
![]() |
Fortec Motorsports |
+ 54.719
|
10.
|
![]() |
Comtec Racing |
+ 58.774
|
11.
|
![]() |
Fortec Motorsports |
+ 58.929
|
12.
|
![]() |
BVM Target |
+ 59.497
|
13.
|
![]() |
ISR |
+ 1:01.640
|
14.
|
![]() |
P1 Motorsport |
+ 1:04.069
|
15.
|
![]() |
Tech 1 Racing |
+ 1:07.202
|
16.
|
![]() |
International Draco Racing |
+ 1:07.638
|
17.
|
![]() |
Team RFR |
+ 1 kolo
|
18.
|
![]() |
DAMS |
+ 1 kolo
|
19.
|
![]() |
Lotus |
+ 2 kola
|
|
![]() |
Lotus |
+ 8 kol
|
|
![]() |
BVM Target |
+ 19 kol
|
|
![]() |
P1 Motorsport |
+ 21 kol
|
|
![]() |
Carlin |
+ 24 kol
|
|
![]() |
Team RFR |
+ 27 kol
|
|
![]() |
Pons Racing |
+ 27 kol
|
|
![]() |
Pons Racing |
+ 27 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Jules Bianchi (Tech 1 Racing) - 1:43.850
Průběžné pořadí po jedenácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
![]() |
Fortec Motorsports |
131
|
2.
|
![]() |
ISR |
126
|
3.
|
![]() |
Tech 1 Racing |
125
|
4.
|
![]() |
Comtec Racing |
92
|
5.
|
![]() |
Lotus |
79
|
6.
|
![]() |
DAMS |
76
|
7.
|
![]() |
International Draco Racing |
60
|
8.
|
![]() |
Carlin |
58
|
9.
|
![]() |
Tech 1 Racing |
49
|
10.
|
![]() |
Arden Caterham |
47
|
11.
|
![]() |
P1 Motorsport |
40
|
12.
|
![]() |
Arden Caterham |
36
|
13.
|
![]() |
International Draco Racing |
32
|
14.
|
![]() |
Carlin |
30
|
15.
|
![]() |
Fortec Motorsports |
29
|
16.
|
![]() |
Team RFR |
26
|
17.
|
![]() |
Lotus |
15
|
18.
|
![]() |
P1 Motorsport |
14
|
19.
|
![]() |
BVM Target |
13
|
20.
|
![]() |
ISR |
8
|
21.
|
![]() |
Lotus |
8
|
22.
|
![]() |
DAMS |
7
|
23.
|
![]() |
Comtec Racing |
5
|
24.
|
![]() |
BVM Target |
3
|
25.
|
![]() |
Pons Racing |
1
|
26.
|
![]() |
BVM Target |
1
|
Bodovací systém Formule Renault 3.5:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1