Zápisky z deníku Gran Turisma 11/2012
Přehled zpráv věnovaných závodům a vozům GT.
Zápisky z deníku Gran Turisma: souhrn kratších zpráv nevydaných na tomto portálu. Připomíná odkazy závodů anebo významnější novinky zde zveřejněné. Naleznete zde také upozornění na události, jež proběhnou.
30. listopadu – Porsche
V příští sezóně vytrvalostní ALMS proběhnou ostré zkoušky nové generace Porsche 911 RSR třídy GTE již na základech současné verze s označením 991. Dvojice německých vozů se objeví v barvách týmu Manthey, který se již v minulosti podílel na zkouškách nových modelů. Dodávky vozů prvním zákazníkům jsou očekávány v roce 2014.
Zdroj: Speedweek
3. prosince – GT Sprint Series
Podle zákulisních informací se má Ratelovi dařit u nástupce MS GT1 docílit situace, o níž marně usiloval v předchozích třech letech – podpisu smlouvy na televizní práva. Spekuluje se o německé televizní společnosti, konkrétně RTL, nicméně k žádnému oznámení prozatím nedošlo. Přínosem by mohly být nejen peníze od televize, ale též větší zájem sponzorů.
S čím se nový šampionát prozatím potýká, je počet účastníků. Mistrovský All-Inkl.com se zaměří na WTCC, Hexis prozatím váhá s potvrzením účasti a Heico Motorsport nedávno změnil majitele. Prozatím je přislíbena účast BMW (Vita4One) a Porsche (Prospeed). Vzhledem k brzkému zahájení sezóny v polovině února v Dubaji musí být vozy naloženy na loď nejpozději koncem prvního lednového týdne. Posléze zbývá jen možnost dražší letecké přepravy.
Zdroj: Speedweek
4. prosince – Maxime Martin, BMW
Nejen letošní výkony belgického pilota gétéček Maxime Martina neunikly pozornosti německé automobilky BMW. Kromě nedávno uděleného ocenění mnichovského výrobce získal místo továrního pilota. Belgický závodník letos pilotoval vozy BMW v německém ADAC GT Masters (Alpina B6) anebo v týmu Marc VDS Racing ve vytrvalostní BES (BMW Z4). Zde jemu a jeho kolegům Leindersovi a Palttalovi jen těsně unikl titul v hlavní třídě GT3 Pro.
Syn belgického závodníka cestovních vozů, Jean-Michel Martina, má nejen v letošním roce za sebou působivé výkony. Sbíral zkušenosti v různých sériích s vozy třídy GT včetně dřívější účasti ve světovém mistrovství anebo FIA GT.
Zdroj: ADAC GT Masters
Belgický pilot navštívil spolu s ME GT3 v loňském roce Slovakiaring. Není vyloučeno, že se zde znovu objeví v září v německém ADAC GT Masters.
6. prosince – GT Sprint Series, Sébastien Loeb
Volnější program při přípravě Citroënu na vstup do WTCC v roce 2014 využije její špičkový jezdec Sébastien Loeb k účasti v šampionátu krátkých závodů GT Sprint Series. Devítinásobný mistr rallye bude pilotovat McLaren 4-12C GT3 v týmu nesoucím jméno francouzského jezdce. Bližší informace naleznete Zde.
Zdroj: Formule
13. prosince – GT3
Na polský sportovní vůz Arrinera Hussarya si zákazníci musí počkat ještě do konce příštího roku, přesto se již objevily dohady o jeho úpravě dle pravidel GT3. Zatím se však jedná zkoumání případného vstupu na závodní dráhu.
Zdroj: Endurance-Info
17. prosince – Hexis Racing
Francouzský tým Hexis Racing, který je držitelem titulu v MS GT1 v hodnocení stájí v roce 2011, oznámil neúčast v nástupnické sérii světového mistrovství.
Důvodem je současná nelehká ekonomická situace a s ní související nižší příspěvky od mateřské firmy Hexis. Pro další partnery francouzského týmu bude domácí šampionát vhodnější příležitostí ke zviditelnění než světové mistrovství. Vedoucí týmu Philippe Dumas se u GT Sprint Series obává většího podílu amatérských jezdců v porovnání profesionálněji zaměřeným MS GT1.
Stáj z Lédenonu se vrátí do francouzského mistrovství gétéček (nyní pod názvem GT Tour), odkud se v roce 2007 vydala na mezinárodní scénu. Není vyloučena rovněž účast ve vytrvalostní Blancpain Endurance Series anebo městském klání City Challenge. Oznámena byla jména jezdců, s nimiž spojí Hexis budoucnost: Olivier Panis, Eric Debard, Laurent Cazenave a Jean-Claude Police.
Philippe Dumas zároveň oznámil chystané oznámení o posílení spolupráce s McLarenem. V dohadech je uváděna možnost přípravy modelu MP4-12C v úpravě podle pravidel třídy GTE.
Zdroj: Speedweek, Autosport, Stop and Go
Francouzská stáj začínala v MS GT1 s vozy Aston Martin DBR9. Loni se jim podařilo v dramatickém finiši v Argentině vybojovat alespoň týmový titul poté, co se šance Picciniho a Hohenadela v boji o jezdecký titul ropzplynula v předchozím závodě. V tu dobu se chýlila ke konci jednání s McLarenem o navázání spolupráce. Následně se v polovině listopadu stal Hexis Racing prvním oznámeným účastníkem těžce se rodícího třetího ročníku MS GT1.
17. prosince – Bentley, GT3
Britský výrobce Bentley oznámil spolupráci se společností M-Sport při vývoji svého vozu pro GT3. Britský úpravce se zaměří na technickou stránku spočívající ve vývoji vybraných dílů pro typ Continental GT3. Dokončení vývoje vozu, jehož prototyp byl představen letos koncem září v Paříži, je plánováno na konec roku 2013.
Zdroj: Endurance-Info
19. prosince – Sébastien Loeb Racing
Na okruhu Navarra zkoušel několikanásobný mistr rallye Sébastien Loeb se svým týmem zbrusu nové vozy z britského Wokingu. Spolu s francouzským jezdcem vozy zkoušel Nicolas Marroc a další dvojice nejmenovaných pilotů.
Loeb má v úmyslu zúčastnit se v následujícím roce nové GT Sprint Series, nástupce MS GT1. Některé podniky ovšem kolidují s omezeným programem Citroënu v rallye. Účast týmu v dalších šampionátech vozů gétéček, mj. francouzské GT Tour anebo vytrvalostní BES, je prozatím ve fázi zkoumání.
Zdroj: Speedweek
Stane se
Český sportovní kanál Sport 5, zaměřený na vysílání motorsportu, připravil na konec roku sestřih z letošního ročníku světového mistrovství GT1. Na začátku roku bude vysílán dokument o cestě týmu Heico Gravity-Charouz za titulem v evropském mistrovství GT3. Další údaje jsou uvedeny v tabulce.
Pořad | Den | Datum | Čas vysílání |
Sestřih MS GT1 | Pondělí | 24. prosince | 21,35 - 22,30 |
Pondělí | 31. prosince | 18,50 – 19,45 | |
Cesta za titulem | Pátek | 4. ledna | 18,30 – 19,00 |
Sobota | 5. ledna | 22,30 – 23,00 |