Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Televizní sledovanost F1 loni znovu klesla

Televizní sledovanost F1 loni znovu klesla

Největší propad zaznamenaly stanice v Číně.

Ani nebývale vyrovnaná a zajímavá sezóna 2012 nezastavila pokles televizní sledovanost Formule 1. Vychází to z každoroční zprávy o televizních přenosech.

Největší propad přitom zaznamenala Čína, kde sledovanost klesla ze 74,5 milionů na 48,9 milionů diváků. Má se přitom za to, že příčinou je kolize s národními sporty u závodů, které byly posunuty na pozdější dobu kvůli evropským divákům.

Výkonný ředitel Formula One Management Bernie Ecclestone však propadem není znepokojen, podle jeho slov totiž na jiných místech Formula 1 zaznamenala nárůst sledovanosti.

"Několik oblastní se nesetkalo s očekáváními, co se týče dosahu," řekl. "Čínský trh utrpěl ztrátu, kterou se nepodařilo absorbovat značným počtem nárůstů jinde."

Brazílie, největší základna televizních diváků, zaznamenala v roce 2012 nárůst sledovanost o necelých 9% na celkových 85,9 milionů. Zlepšení situace se dočkaly také Španělsko a Itálie. Celková sledovanost za loňský rok přitom činila 502 milionů diváků.

Ještě v roce 2008 však Formuli 1 sledovalo 600 milionů lidí. Poté, co Jenson Button v roce 2009 získal svůj mistrovský titul, toto číslo kleslo na 520 milionů. Následující rok, ve kterém se v posledním závodě radoval Sebastian Vettel, zaznamenal posun na 527 milionů, Němcova dominance však v roce 2011 způsobila pokles na 515 milionů.

Jedním z důvodů poklesu sledovanosti může být například i nový model britských televizí. O vysílání se loni podělily veřejnoprávní BBC a placená Sky Sports. O odsunu Formule 1 na placené kanály se přitom uvažuje i v dalších zemích, z čehož nemají radost samotné týmy.

"Čísla sledovanosti samozřejmě předkládáme svým sponzorům, jelikož současný business model F1 se díky strategii Bernieho Ecclestona vyvinul směrem k volnému vysílání," řekl šéf týmu Lotus Eric Boullier.

"Samozřejmě monitorujeme novou strategii přechodu na placenou televizi. Může to zlepšit fanouškovský profil a 'vzdělanost' publika, my ale možná budeme muset přehodnotit sponzorská čísla, pokud se tato tendence stane globální."