Představení šampionátu: FIA GT Series

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.
Již tento víkend začíná ve francouzském Nogaru úvodní závod FIA GT Series. Po loňské premiéře nastal čas pro první z řady článků věnovaných hlavním informacím o vybraném šampionátu gétéček.
Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě a jejich vyznačení pro snadnější rozpoznání.
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Základní popis série
2. Historie šampionátu
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací
Nová série, která vznikla spojením dvou šampionátů s oficiálními statusy Mistrovství světa a Evropy. Zůstalo pouze zařazení do skupiny mistrovství pod hlavičkou FIA.
Přestože existovala snaha začlenit sérii do bojů o světový titul, vzhledem k přepravním a finančním nárokům se účastníci rozhodli pro působení především na evropském, kontinentu. O evropském titulu se neuvažovalo, takže nové FIA GT patří jen do skupiny mezinárodních šampionátů
Použitá technika představuje pouze vozy dle pravidel pro GT3 (2011 - 2013), dělení do tříd vychází jen dle složení posádek. Původní úmysl zaměření na profesionální jezdce a talentované mladíky se podařilo naplnit jen částečně.
Foto: Martin Straka
Filip Salaquarda
Své zástupce má také letos v poli Česká republika v podobě Filipa Salaquardy (Ferrari; č. 51, Pro-Am), jehož spolupráce se stájí AF Corse má pokračovat i v letošním roce. Dalšími reprezentanty budou ve voze Mercedes SLS týmu HTP (č.3) v amatérské kategorii Jan Šťovíček a Petr Charouz.
Dvojicí hodinu trvajících klání pokračuje v odkazu svých předchůdců, takže jezdci se musí do bojů o pozice pokusit především na dráze. Série navazuje také použitím principu srovnání výkonnosti anebo výběrem jednotného dodavatele pneumatik (Pirelli) a paliva (Total).
Ačkoliv došlo k prodeji televizních práv společnosti RTL, i nadále je možné sledovat přímé přenosy závodů (případně jejich záznamy) na internetu na stránkách pořadatele. Pro lepší přehled o dění v závodě lze využít oficiální časomíru.
První zmínky o sérii se objevují v polovině loňského roku. Tehdy vedoucí SRO oznámil ukončení pořádání světového mistrovství (po třech sezónách) i evropského šampionátu (po sedmi letech). Nástupcem se měla stát série krátkých závodů, která při prvním bližším představení o dva týdny později dostala pracovní název GT Sprint Series.
Posléze během necelého půlroku došlo k řadě plánovaných i neplánovaných změn, ať už se jednalo o podobu kalendáře, seznam případných zájemců anebo rozdělení do tříd.
Některé nejasnosti včetně názvu rozptýlili pořadatelé 10. ledna 2013 na výstavě Autoshow v Birminghamu. Zde byl poprvé zveřejněn i konečný název FIA GT Series.
Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je francouzský podnikatel Stéphane Ratel, který společnost založil v roce 1995 po zkušenostech s pohárovými závody s vozy Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.
Jeho organizace začínala s pořádáním pohárových závodů Lamborghini Supertrophy (1995 - 2002). O dva roky později následoval jeden z nejvýznamnějších šampionátů SRO, když pod jménem FIA GT navázal na tradici série BPR. Ta krátce předtím skončila po rozkolu společníků.
Navzdory občasným potížím při organizaci FIA GT přichází rozmach jeho společnosti, s níž zakládá anebo přebírá řadu sérií.
Foto: Martin Straka
Stéphane Ratel
V roce 1998 zahajuje převzetím francouzského mistrovství GT éru pozdějšího budování národních sérií jako základny pro své mezinárodní šampionáty. V zemi galského kohouta vydržela SRO až do roku 2010, kdy došlo k prodeji společnosti Oreca. O šest let později rozšířil své aktivity do Velké Británie (2004 - dosud). Posléze přichází v roce 2007 expanze do Německa (ve spolupráci s ADAC, německý autoklub plně přebírá kontrolu v roce 2011), Belgie (do 2009, poté jen spoluúčast v pořadatelském sdružení Speedworld) a Brazílii (dosud).
Se střídavými úspěchy SRO působí na mezinárodní scéně v podobě vytrvalostní GTR Euroseries (pouze 1998), Mistrovství Evropy GT3 (2006 – 2012), Evropský pohár GT4 (2007 – 2011, letos obnovení činnosti), historické GT90´s Revival Series (2008 – 2009, nástupnická Blancpain RS pouze částečně 2012) anebo právě vytrvalostní Blancpain Endurance Series (2011 – dosud).
V některých případech se SRO zabývá samostatnými anebo doprovodnými sériemi jiných druhů vozidel pro své gétéčkové šampionáty mj. britské formulové série F3, Renault 2.0 anebo pohárové cestovní vozy Renault Clio (Velká Británie) a Mercedes Benz (Brazílie). Zvláštní místo v tomto směru měla francouzská Super Série FFSA se souborem doprovodných sérií například závody vozů Porsche Carrera, Renault Clio, Seat Leon anebo prototypů poháněných bio palivy (Bio Racing Series), vozů dle pravidel Nascar (Race Car Series) anebo šampionát zmenšených vozítek (mj. Škoda Fabia známá z rallye) poháněných motocyklovými motory (Mit Jet Series).
V poslední době je patrný posun obchodního modelu od vlastního pořádání závodů k prodeji licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství. Nejdéle takto působí na trhu holandské Dutch GT4 (2009 – dosud), kategorie GT4 byla začleněna do asijského GT Asia Series (2010) nebo GT3 do japonského vytrvalostního Super Taikyu Series (2011). Nejnovějším počinem je letos podepsaná smlouva na založení švédských GT4.
Foto: Martin Ševčík
Aston Martin DBR9 posádky Enge/Turner na dráze brněnského autodromu v úvodním ročníku MS GT1.
Výčet šampionátů SRO zbývá uzavřít tříletým pořádáním Mistrovství světa GT1 (2010 – 2012), které se stalo nástupcem dříve zmíněného FIA GT (1997 – 2009). Jeho další odnoží byl jediný ročník Evropského poháru GT2 (2010), který spočíval pouze v účasti ve 24 hodinovém závodě ve Spa.
Další doplňující informace lze získat v článcích věnovaných Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde), sériím SRO, které zanikly anebo byly předány do roku 2011 (Zde). Informace o šampionátech, jenž byly v nabídce SRO začátkem roku 2012 jsou uvedeny Zde.
Koncem července ve Spa sdělil vedoucí pořadatelské organizace devět jmen z předběžného kalendáře: Yas Marina, Nogaro, Zolder, Navarra, Zandvoort, Slovakia Ring, Moskva, Algarve a Buddh.
Ke zveřejnění verze připravené ke schválení FIA došlo 1. října. Vyřazeny byly podniky v Indii a Portugalsku. Méně očekávané bylo nahrazení Španělska Německem, kde se spekulovalo o podniku na Nürburgringu.
Další již předem neplánované úpravy byly představeny letos 10. ledna. Výlet na Blízký východ byl přeložen z úvodu na závěr sezóny, navíc již bez uvedení jména okruhu. Moskva, která v předešlé verzi byla uvedena bez přesného data, nyní zmizela úplně. Termín podniku v Belgii byl posunut o týden dopředu. Na úkor Německa se do kalendáře vrátilo Španělsko s Navarrou a termínem posunutým z května na říjen.
Krátce před zahájením sezóny, 18. března, byla oznámena další změna termínu. Tentokráte se jednalo o posun podniku v Holandsku o týden dříve v důsledku schválení data konání podniku Masters of F3.
K oznámení místa posledního závodu došlo 1. června. Z původně blíže neuvedeného okruhu ležícího na Blízkém východě se vyklubal nový městský okruh v Baku, hlavního města Ázerbájdžánu sousedícího s uvedenou oblastí. Zároveň byl posunut termín závodu z listopadu na říjen. Změna data konání se dotkla také závodu ve Španělsku, který se uskuteční o dva týdny dříve.
V průběhu konání předposledního podniku, byl 28. září oznámen posun závěrečného závodu znovu na listopad.
Tato poslední varianta kalendáře je uvedena v následující tabulce.
p.
|
Datum | Stát | Okruh |
1. | 01.04.2013 | ![]() |
Nogaro |
2. | 21.04.2013 | ![]() |
Zolder |
3. | 07.07.2013 | ![]() |
Zandvoort |
4. | 19.08.2013 | ![]() |
Slovakia Ring |
5. | 29.09.2013 | ![]() |
Navarra |
6. | 24.11.2013 | ![]() |
Baku |
Závodní víkend začíná zpravidla v pátek dvojicí tréninků. Délka každého z nich se může pohybovat v rozmezí 60 - 80 minut.
Hodina sobotního dopoledne je vyhrazena kvalifikaci. V první části má každý pilot určený v posádce jako první pro docílení nejlepšího času 15 minut. Po sedm minut trvající přestávce následuje stejně dlouhá druhá část vyhrazená pro druhého člena sestavy. Po jejím skončení následuje osm minut dlouhá pauza, v níž jsou po výběru nejrychlejšího času posádky sestaveny výsledky obou dílů kvalifikace.
Deset nejrychlejších vozů postupuje do novinky s označením Superpole. Za jejich volanty se posadí členové posádek vybraných nejpozději hodinu po skončení druhého tréninku. Tuto část zahajuje v kvalifikaci desátý vůz výjezdem z boxové uličky. Každých dvacet vteřin odsud vyjíždí na dráhu v pořadí další jezdec (s tolerancí pěti vteřin). Po objetí okruhu má každý z jezdců možnost docílit během dvou měřených kol času, dle něhož je sestavena čelní část roštu kvalifikačního závodu. Nejrychlejší posádce každé třídy je po skončení kvalifikace udělen jeden bod do celkového hodnocení.
Další částí je odpolední kvalifikační závod v délce jedné hodiny. Odpočet času začíná při letmém startu po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola. Konec nastává po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem.
Foto: Tomáš Krejčík
Mechanici týmu Hexis patřili při výměnách pneumatik k té šikovnější části.
V závodě je předepsána jedna povinná zastávka. Vyhrazený čas pro splnění této podmínky nastává mezi 25. a 35. minutou závodu. Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců a dvojice mechaniků mezitím vymění všechna kola. Během zastávky se nedoplňuje palivo. Na konci závodu je šest nejlepších posádek odměněno následujícím bodovým přídělem: 8-6-4-3-2-1. Výsledek tohoto klání určuje pořadí na startovním roštu pro hlavní závod.
Následující den (většinou v neděli) program pokračuje ranním zahřívacím tréninkem v délce 20 minut.
Odpoledne přichází čas pro hodinu trvající hlavní závod. Jeho průběh je stejný jako u kvalifikačního závodu, bodové ohodnocení je výrazně štědřejší. Odměněno je deset nejlepších vozů ve třídě podle následujícího klíče: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Slavnostní ceremoniál s předáním trofejí je vyvrcholením závodního víkendu.
Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.
Ve třídě GT Pro se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.
Další třída GT Pro-Am je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolené kombinace jezdců představují sestavu platinového a bronzového jezdce nebo zlatého se stříbrným.
Pro amatérské jezdce je určena Gentleman Trophy. Zde je nejsilnější sestava z držitele stříbrné licence (nad 40 let) a bronzového pilota.
Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde.
Přehled změn ve Sportovních pravidlech naleznete Zde.
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
Tato část je rozdělena na účastníky v profesionální kategorii a na týmy se smíšenými, případně amatérskými posádkami. V těchto kategoriích jsou vozy seřazeny podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U modelu může být i odkaz na článek s bližšími informacemi o vozidle, pokud byl zveřejněn před loňskou sezonou MS GT1. I přes mezi sezónní úpravy se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3.
Seznam vychází ze startovní listiny před úvodním závodem, v průběhu roku budou údaje doplňovány. Účastníci označení hvězdičkou se zúčastnili pouze posledního podniku v Baku, jenž se svým charakterem částečně vymykal šampionátu.
Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.
GT Pro
Audi R8 LMS (Zde)
![]() |
![]() |
BMW Z4 GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
Corvette Z06 GT3
![]() |
Lamborghini Gallardo (Zde)
![]() |
![]() |
McLaren MP4-12C GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
![]() |
Porsche 911 GT3 R (Zde)
![]() |
GT Pro-Am
Audi R8 LMS (Zde)
![]() |
![]() |
BMW Z4 GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Ford GT GT3 (Zde)
![]() |
Chevrolet Corvette C6R
![]() |
Lamborghini Gallardo (Zde)
![]() |
![]() |
McLaren MP4-12C GT3 (Zde)
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)
![]() |
Nissan GT-R Nismo GT3
![]() |
GT Gentleman Trophy
Ferrari 458 Italia GT3 (Zde)
![]() |
Ford GT GT3 (Zde)
![]() |
McLaren MP4-12C GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Zde)
![]() |
![]() |
Foto: Martin Straka
Jméno | Úspěchy v závodech sportovních vozů |
![]() |
mistr GT Open 2011 (třída Super GT) |
mistr LMS 2007 (třída GT1) | |
![]() |
mistr ME GT3 2012 |
![]() |
mistr ME GT3 2012 |
![]() |
mistr BES 2011 (třída GT4) |
![]() |
mistr BES 2011 (GT3 Pro) |
![]() |
mistr ME GT3 2010 |
![]() |
vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kategorie GTS) |
mistr ADAC GT Masters 2010 | |
![]() |
mistr BES 2012 (GT3 Pro) |
mistr LMS 2007 (kategorie GT1) | |
mistr FIA GT 2002 a 2003 (kategorie N-GT) | |
vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celkově) | |
![]() |
mistr FIA GT 1998 (třída GT1 i celkově) |
Mezi významné závodníky soutěžící v šampionátu lze považovat také Sébastiena Loeba. Přestože za volantem vozu GT mnoho času zatím nestrávil, ve světovém mistrovství v rally se s devíti tituly stal ikonou. Účast ve FIA GT bere jako přípravu před přesunem Citroënu z rally na okruhy do WTCC v roce 2014.
FIA GT Series – oficiální komunikační kanály
Web
(Zde): stránky určené veřejnosti nabízí zprávy z dění v šampionátu, informace o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. Vyhledávaná je část nabízející živé přenosy ze závodů s připojenou časomírou (Zde)
Zajímavé informace ukrývá archiv v záložce Results, v němž lze v oddíle s uloženými soubory nalézt dokumenty ze závodů (Zde). Stáhnout lze nejen výsledky, ale i doplňkové podklady (zastávky v boxech, pořadí průjezdů, sektorové časy, maximální rychlosti apod.). Většina dokumentů je ve formátu pdf v podobě dostupné mj. v tiskovém středisku, některé jsou doplněny i výstupy v základním formátu csv (lze jej otevírat v tabulkovém editoru). Načítání archivu probíhá postupně od BES, přes GT1 a GT3 s výsledky od roku 2010. Pro otevírání vnořených složek je potřeba vždy kliknout na ikonu složky. Teprve soubory dle jednotlivých částí víkendu se otevírají po kliknutí na název (ikona není aktivní).
Twitter (Zde): profil série na mikroblogovací službě se zaměřuje především na informace o vydání článků na některém ze svých komunikačních kanálů. Zaujmout tak mohou spíše reakce pocházející od dalších lidí mimo pořadatelskou organizaci, přitom však spjatých se sérií.
Facebook (Zde): nedávno založený profil je umístěn na nejrozšířenější sociální síti. Navazuje tak na profil světového mistrovství (Zde).
You Tube (Zde): úložiště většiny nahrávek s archivem sahajícím do roku 2010. Záznamy závodů zde naleznete až od minulé sezóny.
Daily Motion (Zde): oficiální spolupráce trvala pouze v roce 2011. Pozůstatkem je nejen profil na tomto úložišti videonahrávek, ale také záznamy většiny závodů z let 2010 a 2011. V omezené míře zde přibývají i novější nahrávky.
Připomenutí sezóny 2012 (Zde), délka 3:05 – akčně laděný sestřih z posledního ročníku předchůdce této série
Sestřih sezóny 2012 (Zde), délka 51:59 – důkladnější ohlednutí za loňským ročníkem.
Appstore (Zde)
Majitelé zařízení s operačním systémem iOS 5 a vyšších si mohou zdarma stáhnout program umožňující sledování časomíry (verze 1.0; 0,4 MB) ze závodů FIA GT a dalších.
Sport 5 (Zde)
Český televizní program zaměřený na motorsport pokračuje i s novou sérií v přenosech ze závodů a jejich opakování. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice 14 dní dopředu.
Wikipedia (Zde)
Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek. V případě světového mistrovství stránka poskytovala rovněž podrobnou tabulku s klasifikací jezdců a týmů.
8.2. Doplňující články na Formule.cz
Grand magazín (poslední vydání Zde)
Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových FIA GT Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.
Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.
Průvodce světem GT (Zde)
Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.
9. Rozsah informování na zdejším portálu
Spolu se změnou statusu tohoto mistrovství dochází ke úpravám v rozsahu informování.
Nově budou upoutávky na závody s časy vysílání součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Naleznete zde i umístění posádek na bodovaných místech v kvalifikačních závodech a úplné výsledky hlavního závodu.
Před srpnovou návštěvou slovenského okruhu vyjde samostatný článek. Jeho součástí budou mj. informace pro osobní návštěvu na tribunách slovenského automotodromu.
V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.
Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v GT3 Pro a GT3 Pro-Am. Z třídy GT3 Gentlemen Trophy je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde.
Týmy jsou uvedeny všechny, dle pravidel šampionátu jsou zde zařazeni pouze účastníci nasazující dva vozy celou sezonu (i v různých kategoriích).
Hodnocení jezdců GT3 Pro
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
Belgian Audi Club | 132 |
1. | ![]() |
Belgian Audi Club | 132 |
2. | ![]() |
Belgian Audi Club | 110 |
2. | ![]() |
Belgian Audi Club | 110 |
3. | ![]() |
Belgian Audi Club | 92 |
4. | ![]() |
Loeb Racing | 82 |
4. | ![]() |
Loeb Racing | 82 |
5. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 80 |
6. | ![]() |
Belgian Audi Club | 80 |
7. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 70 |
8. | ![]() |
Loeb Racing | 61 |
8. | ![]() |
Loeb Racing | 61 |
9. | ![]() |
Reiter (1x Grasser) | 51 |
10. | ![]() |
Team Brazil | 40 |
10. | ![]() |
Team Brazil | 40 |
V této třídě se zúčastnil posledního závodu slovenský jezdec Filip Sládečka. Spolu se Štefanem Rosinou získal 12 bodů, do klasifikace zařazen nebyl z důvodu účasti týmu ve třídě pouze v posledním podniku.
Hodnocení týmů GT3 Pro
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Audi R8 LMS | 179 |
2. | ![]() |
McLaren MP4-12C | 137 |
3. | ![]() |
BMW Z4 | 100 |
4. | ![]() |
Mercedes SLS | 96 |
Hodnocení jezdců GT3 Pro-Am
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 136 |
1. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 136 |
2. | ![]() |
Grasser Racing | 133 |
3. | ![]() |
Grasser Racing | 113 |
4. | ![]() |
Novadriver | 97 |
5. | ![]() |
GT Academy | 76 |
6. | ![]() |
Rodrive | 73 |
7. | ![]() |
GT Academy | 70 |
8. | ![]() |
Novadriver | 59 |
9. | ![]() |
Rodrive | 55 |
10. | ![]() |
GT Academy | 49 |
13. | ![]() |
AF Corse | 34 |
18. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 8 |
Podniku na Slovensku a Španělsku se zúčastnil slovenský pilot Filip Sládečka. Ani v jednom případě se mu nepodařilo v barvách týmu Indie bodovat.
Hodnocení týmů GT3 Pro-Am
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Mercedes SLS | 155 |
2. | ![]() |
Nissan GT-R | 130 |
3. | ![]() |
Ford GT/Lamborghini Gallardo | 125 |
Hodnocení jezdců Gentleman Trophy
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 110 |
1. | ![]() |
HTP Gravity Charouz | 110 |
2. | ![]() |
AF Corse | 102 |
3. | ![]() |
AF Corse | 68 |
Hodnocení týmů Gentleman Trophy
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Mercedes SLS | 132 |
2. | ![]() |
Ford GT | 28 |
13. dubna: opraveny dle starších podkladů SRO chybně uvedené německé národnosti u týmu HTP Gravity Charouz (správně Česká republika) a GRT Grasser-Racing Team (Rakousko)
30. dubna: odstraněn odkaz na přesměrované stránky pro média. Aktualizován seznam týmů (doplnění týmu Reiter, odstranění stájí Sainteloc a Vita4One).
14. června: doplnění informací o kalendáři včetně jeho úpravy, které se týkaly posledních dvou závodů.
5. října: doplnění informací o kalendáři včetně úpravy termínu posledního závodu.
1. prosince: doplnění konečných výsledků šampionátu.