Novinky

  • 04.03.2025 Neutral Ferrari vyhrálo soud, Cardile do Astonu nastoupí až v červenci

  • 04.03.2025 Neutral Nové pravidlo dává FIA moc okamžitě zastavit poškozený vůz

  • 24.02.2025 Neutral Sainz nahradil Vettela na místě jednoho ze tří ředitelů GPDA

Facebook Instagram

Racing Bulls se loučí s technickým ředitelem

Racing Bulls se loučí s technickým ředitelem

Stěhuje se k Red Bullu, ale opouští F1.

Technický ředitel Racing Bulls, Jody Egginton, se na konci tohoto měsíce s týmem rozloučí a zamíří do Red Bull Advanced Technologies. Zůstane tedy v rodině výrobce energetických nápojů, ale přejde na projekty nesouvisející s F1.

Jeho kariéra v motorsportu trvala tři desetiletí. Začal v týmu Tyrell na pozici junior designéra v roce 1996, poté se na pár let z F1 ztratil, ale následně byl například závodním inženýrem Midlandu, šéfinženýrem týmu Lotus i šéfem výkonnosti vozu Scuderie Toro Rosso. S týmem z Faenzy zůstal, když se měnil na AlphaTauri, RB a nyní Racing Bulls a dotáhl to na technického ředitele, ale teď se prý už cítí unavený.

Samozřejmě to nemusí být jediný důvod. Stáj má od loňského roku nového šéfa týmu i ředitele a částečně se stěhuje do Anglie, kde začala více spolupracovat se sesterským Red Bull Racingem. A její letošní vůz v zimních testech nevypadal být moc konkurenceschopný. Týmy přitom rozjíždějí vývojové programy pro sezonu 2026, která bude první pro novou generaci vozů i pohonných jednotek, takže to není pro týmy ideální čas na personální změny na nejvyšších místech. Může se tak jednat o symptom vyhoření, ale také o nespokojenost, že on nebyl povýšen na šéfa týmu, nespokojenost s rostoucí závislostí na sesterské stáji, o neshody s novým managementem, nebo i o nespokojenost nového managementu s jeho prací. To se nejspíše nedovíme, jenom načasování nedává smysl.

Racing Bulls ani nesdělili jméno Eggintonova nástupce, místo toho budou mít více kompetencí a povinností Tim Goss (vyšší technický ředitel), Guillaume Cattelani (šéf výkonnosti vozu) a Andrea Landi (šéf designu).

Být součástí týmu více než 10 let byla fantastická zkušenost. Odnáším si nezapomenutelné zážitky,“ řekl Egginton. „Ale po téměř 20 letech, kdy jsem se soustředil výhradně na Formuli 1 cítím, že nastal čas udělat změnu. A odcházím na místo ředitele inženýrství Red Bull Advanced Technologies, která má rozpracované vzrušující projekty, takže se už těším na první den v nové práci a na nové výzvy.

Egginton začal v týmu z Faenzy, když ještě nesl jméno Toro Rosso. Foto: Racing Bulls

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Racing Bulls