Boogity, Boogity, Boogity v Martinsville
Šesté kroužení v rámci série NASCAR Sprint Cup
Po odstartování slunečného závodu jsme se dočkali šestnácti kol pod zelenou vlajkou. V sedmnáctém kole se do smyku, po snaze o marném předjetí Kena Schradera, dostala Danica Patrick a spustila tak mávání žlutou vlajkou. Ne příliš dobrý začátek pro jedinou ženu v jezdeckém poli, která startovala z třicátého druhého místa.
Do vedení se ihned dostal Johnson, který tam setrval až do sedmdesátého druhého kola závodu, kde ho na jedno kolo vystřídal Trevis Kvapil. Následovalo několik žlutých fází, které byly zapříčiněny nepořádkem na trati nebo smyky jezdců.
Problémy většího rázu nastaly po restartu, v kole sto sedmdesát devět. Tato žlutá fáze totiž prakticky přešla do další žluté fáze. Na trati jsou vyznačena místa, v kterých se závod považuje za restartovaný a hromadná nehoda, která zahrnula celkem jedenáct vozů, se stala ještě před tím, než první vůz přejel danou čáru. Výhodu tak získal Jimmie Johnson, který nezvládl restart. Kdyby se totiž vše povedlo, propadl by se na čtvrté místo, ale vzhledem k tomu, že byla žlutá světla rozsvícena ještě před řádným restartem, udržel si Jimmie první místo.
Téměř v polovině závodu se o slovo začali hlásit jezdci jako Brad Keselowski nebo Kevin Harvick. V čele se stále držel Jimmie Johnson, který si z Martinsville odnesl již sedm vítězství. Stejně tak je na tom Jeff Gordon, který se pomalu, ale jistě také sunul do předních linií. Nejvíce vítězství v Martinsville stále drží Richard Petty, který dokázal na „paperclip“ zvítězit celkem patnáctkrát.
Vidět byl i s tentokráte červenou dvacítkou Matt Kenseth, který se statečně držel v první pětce a na slušnou řádku kol vystřídal v dvoustém sedmnáctém kole Jimmieho, coby leadera závodu. Pátá žlutá vlajka zavlála po smyku Davida Reutimana, kterému k té nešťastnosti pomohl s padesát jedničkou Ragan Smith, to vše znamenalo Lucky Dog pro Grega Biffla. Po restartu se vše vrátilo do zajetých kolejí. Na prvním místě se držel Kenseth, na zadní nárazník se mu lepil Kyle Busch následován Johnsonem, Keselowskim, Gordonem a Harvickem.
Během šesté žluté fáze, která byla vyhlášena po smyku Carla Edwardse, kterého zradila pneumatika, se příliš nepodařil Pit Stop Markovi Martinovi a jeho tým tak pocítil hořkou chuť ztráty.
Problémy doprovázely i padesát šestku, která se po několika kolech konečně vrátila z garážových oprav na trať. Ale Truex Jr. tam příliš dlouho nevydržel, jeho auto bez kapoty dostalo smyk, po kterém se opět odporoučelo do garáže. Tam už Martin Truex Jr. vystoupil, protože bylo jasné, že už se na trať nevrátí.
Dvě stě kol do cíle se v čele závodu držela téměř stejná pětka jezdců a sice Kyle Busch, Matt kenseth, Jimmie Johnson, Brad keselowski a Jeff Gordon. V kole s vedoucím jezdcem kroužilo dalších dvacet pět vozů. Zmíněný Brad Keselowski ale přišel o skvělé postavení v závodu po zastávce na Pit lane. Podařilo se mu totiž zastavit tak nešťastně, že byl ohrožován mechanik měnící kola na pravé straně vozu.
Smolařem závodu byl beze sporu Kurt Busch. Nejdříve měl problémy s přední pneumatikou, potom se dostal do smyku a způsobil tak žlutou fázi. V třistapadesátém kole se „KuBu“ odporoučel do garáže. Potom se vrátil na trať, a patnáct kol před cílem, završil své trápení ohňostrojem. Nutno podotknout že určitě otřesený Kurt nezapomněl na humor. Přijíždějící sanitku totiž začal stopovat. Po této nehodě byla nastalá žlutá vlajka vyměněna za červenou (6:21) vzhledem k vyteklým kapalinám z vozu s číslem 78.
Tři hodiny, třicet devět minut dlouhý závod ukončilo projetí vozu s číslem 48 pod šachovnicovou vlajkou. Rozhodně zaslouženě. Johnson v čele závodu strávil celkem 346/500 kol. Přidal tak k sedmi vítězstvím na Martinsville ještě jedno další. Matt Kenseth, který měl slušně našlápnuto, skončil nakonec až čtrnáctý. Velmi těsný a dramatický dojezd se konal mezi vozy 55, 29 a 10.
Zatím co bude Jimmie Johnson oslavovat, my se můžeme těšit na další závod, který nás čeká v sobotu 13.dubna.
Výsledky závodu
p. | Jezdec | Tým | počet kol | stav |
1. | J.Johnson | Hendrick Motorsports | 500 | F |
2. | C.Bowyer | Michael Waltrip Racing | 500 | F |
3. | J.Gordon | Hendrick Motorsports | 500 | F |
4. | K.Kahne | Hendrick Motorsports | 500 | F |
5. | Kurt Busch | Joe Gibs Racing | 500 | F |
6. | Brad Keselowski | Penske Racing | 500 | F |
7. | J.McMurray | Earnhardt Ganassi racing | 500 | F |
8. | M.Ambrose | Richard Petty Motorsports | 500 | F |
9. | G.Biffle | Roush Fenway Racing | 500 | F |
10. | M.Martin | Michael Waltrip Racing | 500 | F |
11. | B.Vickers | Michael Waltrip Racing | 500 | F |
12. | D.patrick | Stewart-Hass Racing | 500 | F |
13. | K.Harvick | Richard Childress Racing | 500 | F |
14. | M.Kenseth | Joe Gibbs Racing | 500 | F |
15. | C.Edwards | Roush Fenway Racing | 500 | F |
16. | C.Mears | German Racing | 500 | F |
17. | T.Stewart | Stewart-Hass Racing | 500 | F |
18. | J.Burton | Richard Childress Racing | 500 | F |
19. | P.Menard | Richard Childress Racing | 500 | F |
20. | A.Almirola | Richard Petty Motorsports | 500 | F |
21. | B.Labonte | JTG Daugherty Racing | 500 | F |
23. | J.Logano | Penske Racing | 499 | F |
24. | D.Earnhardt Jr. | Hendrick Motorsports | 498 | F |
25. | R.Stenhouse Jr. | Roush Fenway Racing | 298 | F |
26. | J.P.Montoya | Earnhardt Ganassi racing | 497 | F |
27. | J.J.Yeley | Tommy Baldwin Racing | 497 | F |
28. | D.Gilliland | Front Row Motorsports | 496 | F |
29. | D.Blaney | Tommy Baldwin Racing | 495 | F |
30. | D.Ragan | Front Row Motorsports | 493 | F |
31. | R.Newman | Stewart-Hass Racing | 492 | F |
32. | K.Schrader | FAS Lane Racing | 492 | F |
33. | L.Cassill | Circle Sport | 492 | F |
34. | J.Nemechek | Nemco Motorsports | 491 | F |
35. | J.Wise | Front Row Motorsports | 488 | F |
36. | D.Stremme | Swan Racing | 485 | Electrical |
37. | Kurt Busch | Furniture Row Racing | 457 | Accident |
38. | D.Reutimann | BK Racing | 457 | F |
39. | T.Kvapil | BK Racing | 436 | F |
40. | M.Truex Jr. | Michael Waltrip Racing | 385 | F |
41. | S.Speed | Leavine Family Racing | 64 | Rear Gear |