Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Boogity, Boogity, Boogity v Martinsville

Boogity, Boogity, Boogity v Martinsville

Šesté kroužení v rámci série NASCAR Sprint Cup

V neděli 7. dubna se nejprestižnější série NASCAR přesunula do Virginie na nejstarší a nejkratší okruh v závodním kalendáři. Pole position si během kvalifikace vyjel Jimmie Johnson a vedle něj se při startu postavil Australan Marcos Ambrose. Za nimi se postavily vozy s čísly 22, Joey Logano a 55, Brian Vickers. Vickers vystřídal v padesát pětce Marka Martina, který usedl do vozu s číslem jedenáct. Denny Hamlin se po zranění, která utržil ve Fontatě totiž sice závodu účastnil také, ale pouze jako divák a podpora.

Po odstartování slunečného závodu jsme se dočkali šestnácti kol pod zelenou vlajkou. V sedmnáctém kole se do smyku, po snaze o marném předjetí Kena Schradera, dostala Danica Patrick a spustila tak mávání žlutou vlajkou. Ne příliš dobrý začátek pro jedinou ženu v jezdeckém poli, která startovala z třicátého druhého místa.

Do vedení se ihned dostal Johnson, který tam setrval až do sedmdesátého druhého kola závodu, kde ho na jedno kolo vystřídal Trevis Kvapil. Následovalo několik žlutých fází, které byly zapříčiněny nepořádkem na trati nebo smyky jezdců.

Problémy většího rázu nastaly po restartu, v kole sto sedmdesát devět. Tato žlutá fáze totiž prakticky přešla do další žluté fáze. Na trati jsou vyznačena místa, v kterých se závod považuje za restartovaný a hromadná nehoda, která zahrnula celkem jedenáct vozů, se stala ještě před tím, než první vůz přejel danou čáru. Výhodu tak získal Jimmie Johnson, který nezvládl restart. Kdyby se totiž vše povedlo, propadl by se na čtvrté místo, ale vzhledem k tomu, že byla žlutá světla rozsvícena ještě před řádným restartem, udržel si Jimmie první místo.

Téměř v polovině závodu se o slovo začali hlásit jezdci jako Brad Keselowski nebo Kevin Harvick. V čele se stále držel Jimmie Johnson, který si z Martinsville odnesl již sedm vítězství. Stejně tak je na tom Jeff Gordon, který se pomalu, ale jistě také sunul do předních linií. Nejvíce vítězství v Martinsville stále drží Richard Petty, který dokázal na „paperclip“ zvítězit celkem patnáctkrát.

Vidět byl i s tentokráte červenou dvacítkou Matt Kenseth, který se statečně držel v první pětce a na slušnou řádku kol vystřídal v dvoustém sedmnáctém kole Jimmieho, coby leadera závodu. Pátá žlutá vlajka zavlála po smyku Davida Reutimana, kterému k té nešťastnosti pomohl s padesát jedničkou Ragan Smith, to vše znamenalo Lucky Dog pro Grega Biffla. Po restartu se vše vrátilo do zajetých kolejí. Na prvním místě se držel Kenseth, na zadní nárazník se mu lepil Kyle Busch následován Johnsonem, Keselowskim, Gordonem a Harvickem.

Během šesté žluté fáze, která byla vyhlášena po smyku Carla Edwardse, kterého zradila pneumatika, se příliš nepodařil Pit Stop Markovi Martinovi a jeho tým tak pocítil hořkou chuť ztráty.



Problémy doprovázely i padesát šestku, která se po několika kolech konečně vrátila z garážových oprav na trať. Ale Truex Jr. tam příliš dlouho nevydržel, jeho auto bez kapoty dostalo smyk, po kterém se opět odporoučelo do garáže. Tam už Martin Truex Jr. vystoupil, protože bylo jasné, že už se na trať nevrátí.

Dvě stě kol do cíle se v čele závodu držela téměř stejná pětka jezdců a sice Kyle Busch, Matt kenseth, Jimmie Johnson, Brad keselowski a Jeff Gordon. V kole s vedoucím jezdcem kroužilo dalších dvacet pět vozů. Zmíněný Brad Keselowski ale přišel o skvělé postavení v závodu po zastávce na Pit lane. Podařilo se mu totiž zastavit tak nešťastně, že byl ohrožován mechanik měnící kola na pravé straně vozu.

Smolařem závodu byl beze sporu Kurt Busch. Nejdříve měl problémy s přední pneumatikou, potom se dostal do smyku a způsobil tak žlutou fázi. V třistapadesátém kole se „KuBu“ odporoučel do garáže. Potom se vrátil na trať, a patnáct kol před cílem, završil své trápení ohňostrojem. Nutno podotknout že určitě otřesený Kurt nezapomněl na humor. Přijíždějící sanitku totiž začal stopovat. Po této nehodě byla nastalá žlutá vlajka vyměněna za červenou (6:21) vzhledem k vyteklým kapalinám z vozu s číslem 78.



Tři hodiny, třicet devět minut dlouhý závod ukončilo projetí vozu s číslem 48 pod šachovnicovou vlajkou. Rozhodně zaslouženě. Johnson v čele závodu strávil celkem 346/500 kol. Přidal tak k sedmi vítězstvím na Martinsville ještě jedno další. Matt Kenseth, který měl slušně našlápnuto, skončil nakonec až čtrnáctý. Velmi těsný a dramatický dojezd se konal mezi vozy 55, 29 a 10.



Zatím co bude Jimmie Johnson oslavovat, my se můžeme těšit na další závod, který nás čeká v sobotu 13.dubna.

Výsledky závodu
#N/A
p.
 Jezdec Tým
počet kol
stav
1.
 J.Johnson Hendrick Motorsports
500
F
2.
 C.Bowyer Michael Waltrip Racing
500
F
3.
 J.Gordon Hendrick Motorsports
500
F
4.
 K.Kahne Hendrick Motorsports
500
F
5.
 Kurt Busch Joe Gibs Racing
500
F
6.
 Brad Keselowski Penske Racing
500
F
7.
 J.McMurray Earnhardt Ganassi racing
500
F
8.
 M.Ambrose Richard Petty Motorsports
500
F
9.
 G.Biffle Roush Fenway Racing
500
F
10.
 M.Martin Michael Waltrip Racing
500
F
11.
 B.Vickers Michael Waltrip Racing
500
F
12.
 D.patrick Stewart-Hass Racing
500
F
13.
 K.Harvick Richard Childress Racing
500
F
14.
 M.Kenseth Joe Gibbs Racing
500
F
15.
 C.Edwards Roush Fenway Racing
500
F
16.
 C.Mears German Racing
500
F
17.
 T.Stewart Stewart-Hass Racing
500
F
18.
 J.Burton Richard Childress Racing
500
F
19.
 P.Menard Richard Childress Racing
500
F
20.
 A.Almirola Richard Petty Motorsports
500
F
21.
 B.Labonte JTG Daugherty Racing
500
F
23.
 J.Logano Penske Racing
499
F
24.
 D.Earnhardt Jr. Hendrick Motorsports
498
F
25.
 R.Stenhouse Jr. Roush Fenway Racing
298
F
26.
 J.P.Montoya Earnhardt Ganassi racing
497
F
27.
 J.J.Yeley Tommy Baldwin Racing
497
F
28.
 D.Gilliland Front Row Motorsports
496
F
29.
 D.Blaney Tommy Baldwin Racing
495
F
30.
 D.Ragan Front Row Motorsports
493
F
31.
 R.Newman Stewart-Hass Racing
492
F
32.
 K.Schrader FAS Lane Racing
492
F
33.
 L.Cassill Circle Sport
492
F
34.
 J.Nemechek Nemco Motorsports
491
F
35.
 J.Wise Front Row Motorsports
488
F
36.
 D.Stremme Swan Racing
485
Electrical
37.
 Kurt Busch Furniture Row Racing
457
Accident
38.
 D.Reutimann BK Racing
457
F
39.
 T.Kvapil BK Racing
436
F
40.
 M.Truex Jr. Michael Waltrip Racing
385
F
41.
 S.Speed Leavine Family Racing
64
Rear Gear