Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosenqvist vítězem druhého závodu na Silverstonu

Rosenqvist vítězem druhého závodu na Silverstonu

Evropská F3, Silverstone - 2. závod

Několik skvělých předjížděcích manévrů přinesla ve druhém závodě Evropského šampionátu Formule 3 na britském Silverstonu první vítězství sezóny pro Felixe Rosenqvista.

Švéd po startu překonal z pole position startujícího Harryho Tincknella. O vedení však přišel během restartu po výjezdu safety caru v úvodu závodu, kdy jej předjeli jak Tincknell, tak Will Buller.

Rosenqvist však byl jasně rychlejší než dvojice Britů a v polovině závodu se vnějškem dostal v zatáčce Brooklands před Bullera.

O tři kola později úspěšně na stejném místě zaútočil také na Tincknella poté, co mu předchozí útok nevyšel. Následně však vedení již nikomu nepřepustil a začal se vzdalovat. Tincknell mezitím za sebou vytvořil vláček šesti vozů.

Z šestice se stala pětice poté, co Buller projel kaluží a v zatáčce Club se dostal do hodin. Potíže měl také druhý Brit Tincknell, který kvůli poškozené podlaze v zadní části svého monopostu nemohl jet naplno. Na záda mu proto začal dýchat vedoucí muž průběžného pořadí Raffaele Marciello, který se na konečnou druhou pozici dostal po startu z deváté příčky.

Ital se před svého soupeře dostal tři kola před cílem. O dvě zatáčky později svého týmového kolegu napodobil také Lucas Auer a posunul se tak na třetí příčku.

Tincknell dojel čtvrtý před pátým Tomem Blomqvistem. Na výborné šesté pozici dojel po hodinách a propadu na 20. místo v úvodním kole Alex Lynn, který se před Joshe Hilla dostal v předposlední zatáčce závodu.

Penalizaci se vyhnul Sven Müller, který při restartu zablokoval kola a postrčil Manse Grenhagena a Nicholase Latifiho.

Safety car byl povolán kvůli kolizi po startu, kdy na startovním roštu zůstal stát Antonio Giovinazzi. Felix Serralles a Jann Mardenborough se vzájemně střetli, když se snažili stojícímu vozu Itala vyhnout.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Ztráta
1.
F.Rosenqvist  kfzteile24 Mücke Motorsport
36:10.418 
2.
R.Marciello  Prema Powerteam
+ 3.507 
3.
L.Auer  Prema Powerteam
+ 5.069 
4.
H.Tincknell  Carlin
+ 8.227 
5.
T.Blomqvist  EuroInternational
+ 8.326 
6.
A.Lynn  Prema Powerteam
+ 9.077 
7.
J.Hill  Fortec Motorsports
+ 9.466 
8.
L.Derani  Fortec Motorsports
+ 12.645 
9.
W.Buller  ThreeBond with T-Sport
+ 13.289 
10.
E.Cheever  Prema Powerteam
+ 14.808 
11.
M.Lewis  kfzteile24 Mücke Motorsport
+ 15.323 
12.
D.van de Laar  van Amersfoort Racing
+ 16.970 
13.
L.Wolf  URD Rennsport
+ 21.843 
14.
M.Gilbert  kfzteile24 Mücke Motorsport
+ 24.127 
15.
R.Goddard  ThreeBond with T-Sport
+ 24.730 
16.
S.Gelael  Double R Racing
+ 27.346 
 17.
A.Rudersdorf  ma-con
+ 37.145 
 18.
R.Nissany  kfzteile24 Mücke Motorsport
+ 42.443 
 19.
T.Calderon  Double R Racing
+ 45.177 
 20.
S.Zeller  Jo Zeller Racing
+ 50.793 
 21.
M.Grenhagen  van Amersfoort Racing
+ 2 kola 
 
J.King  Carlin
+ 3 kola 
 
G.Thompson  Romeo Ferraris
+ 3 kola 
 
N.Latifi  Carlin
+ 14 kol 
 
S.Müller  ma-con
+ 15 kol 
 
F.Serralles  Fortec Motorsports
+ 17 kol 
 
A.Giovinazzi  Double R Raing
+ 17 kol 
 
J.Mardenborough  Carlin
+ 17 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Alex Lynn (Prema Powerteam) - 1:53.831

Průběžné pořadí po pěti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
R.Marciello  Prema Powerteam
81,5 
2.
H.Tincknell  Carlin
61 
3.
F.Rosenqvist  kfzteile24 Mücke Motorsport
52 
4.
L.Auer  Prema Powerteam
51 
5.
P.Wehrlein  kfzteile24 Mücke Motorsport
49 
6.
A.Lynn  Prema Powerteam
45,5 
7.
T.Blomqvist  EuroInternational
26,5 
8.
W.Buller  ThreeBond with T-Sport
23 
9.
F.Serralles  Fortec Motorsports
18 
10.
L.Derani  Fortec Motorsports
11 
11.
N.Latifi  Carlin
10 
12.
J.Hill  Fortec Motorsports
10 
13.
J.King  Carlin
14.
E.Cheever  Prema Powerteam
15.
D.van de Laar  Van Amersfoort Racing
16.
S.Müller  ma-con

Bodovací systém Evropské F3:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1