Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Muller vítězem podivné kvalifikace

Muller vítězem podivné kvalifikace

FIA WTCC Rakousko - kvalifikace

Přestože výsledky na první pohled nic takového nenapovídají, byla dnešní kvalifikace pro zítřejší závod na Salzburgringu zřejmě tou nejpodivnější, jaká se odehrála od samotného založení série FIA WTCC v roce 2005. Hlavním důvodem se zřejmě stala skutečnost, že na Salzburgringu může u vozů WTCC činit rozdíl v časech na jedno kolo zajetých samostatně a nebo s pomocí "závěsu" za dalším vozem až 0,7 sekundy. Až příliš se tedy taktizovalo a kvalifikace spíš připomínala chvílemi šachovou partii než souboj o dosažení nejrychlejšího času. Situace došla tak daleko, že stewardi momentálně vyšetřují za chování na dráze celkem 14 jezdců a postavení na roštech zítřejších závodů se tedy může klidně ještě měnit.

V první části kvalifikace zajel již v úvodní části velmi rychlé kolo Tom Chilton (1:26,570), jak se později ukázalo, tento čas již nikdo nepřekonal. Druhé místo patřilo dlouho Alexu MacDowallovi, třetí držel Yvan Muller. Dramatický byl především závěr prvního kvalifikačního segmentu, protože se zdálo, že se piloti více soustředili na vyšachování svých soupeřů, než na dosažení nejlepších časů. Taktizovalo se především v posledních zatáčkách před cílem, kdy jezdci vpředu mnohdy náhle brzdili, aby se jezdci v závěsu dostali před ně. Přesně tak se Pepe Oriola srazil zatáčce č.9 s Charlesem Ng, James Thompson nedobrzdil v zatáčce č. 1, Valente a Coronel se srazili v okamžiku, kdy se snažili vyhnout Tarquinimu, který se po dráze sunul šnečím tempem a Marc Basseng havaroval ve výjezdu z poslední zatáčky svého posledního měřeného kola. Do druhé části kvalifikace tedy postoupili následující jezdci: Chilton, MacDowall, Muller, Nykjær, Monteiro, Michelisz, Nash, Huff, Coronel, Oriola, Tarquini a D’Aste.  

V druhé části kvalifikace přineslo rozhodnutí v podstatě již první měřené kolo, kdy Muller časem 1:25,756 porazil Chiltona o dvě desetiny sekundy. Třetí nejlepší čas zajel Robert Huff. Čtvrté místo patřilo MacDowalllovi, následoval Nykjaer a Tarquini. Tom Coronel vyčkával v depu. K druhému pokusu vyjeli jezdci z pit lane v okamžiku, kdy do konce kvalifikace zbývalo méně, než dvě minuty. Nikomu se však nechtělo stát se "mašinkou" a pomoci ostatním k lepším časům. Tempo všech na trati bylo tak pomalé, že kvalifikace skončila dříve, než kdokoliv z jezdců stačil objet měřené kolo, takže Coronel zůstal bez měřeného času. K dovršení všeho pak  ještě dokázal havarovat při návratu do boxů. 

p.
 Jezdec  Tým
Vůz
Čas
Odstup
1.
 Y. Muller  RML
C
1:25.756
 
2.
 T.Chilton  RML
C
1:25.961
+ 0.205
3.
 R.Huff  Münnich Motorsport
S
1:26.554
+ 0.798
4.
 A. MacDowall  Bamboo-engineering
C
1:26.560
+ 0.804
5.
 M.Nykjaer  Nika Racing
C
1:26.654
+ 0.898
6.
 G.Tarquini  Honda Racing Team JAS
H
1:26.701
+ 0.945
7.
 T.Monteiro  Honda Racing Team JAS
H
1:26.746
+ 0.990
8.
 P.Oriola  Tuenti Racing Team
S
1:26.887
+ 1.131
9.
 N.Michelisz  Zengő Motorsport
H
1:26.902
+ 1.146
10.
 J.Nash  Bamboo-engineering
C
1:26.938
+ 1.182
11.
 S.D´Aste  PB Racing
B
1:27.432
+ 1.676
12.
 T.Coronel  ROAL Motorsport
B
1:27.148
+ 1.392
13.
 M.Bennani  Proteam Racing
B
1:27.323
+ 1.567
14.
 M.Kozlovskij  LADA Sport Lukoil
L
1:27.415
+ 1.659
15.
 F.Barth  Wiechers-Sport
B
1:27.564
+ 1.808
16.
 F.Engstler  Liqui Moly Team Engstler
B
1:27.647
+ 1.891
17.
 M.Basseng  Münnich Motorsport
S
1:27.860
+ 2.104
18.
 H.Valente  Campos Racing
S
1:27.912
+ 2.156
19.
 D.O´Young  ROAL Motorsport
B
1:28.017
+ 2.261
20.
 J.Thompson  LADA Sport Lukoil
L
1:28.021
+ 2.265
21.
 Ch.Ng  Liqui Moly Team Engstler
B
1:28.575
+ 2.819
22.
 R.Münnich  Münnich Motorsport
S
1:28.932
+ 3.176
23.
 F.Monje  Campos Racing
S
1:29.454
+ 3.698

Všechny časy neoficiální

C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat