Muller potřetí za sebou nejrychlejší v kvalifikaci
Domácí potěšil i Thompson šestým místem
Potřetí za sebou dokázal Yvan Muller získat pole position. Nebýt však deště, který se spustil během druhé části kvalifikace, možná mohlo být vše jinak. Druhý nejlepší čas zaznamenal Tom Coronel, třetí pak loňský šampión Robb Huff.
Holanďan Coronel byl největším Mullerovým soupeřem, neboť v první části kvalifikace byl tím absolutně nejrychlejším pilotem na trati. Ruská trať ostatně vozům se zadním pohonem svědčí, neboť do nejlepší desítky časů se na BMW vešli i Mehdi Bennani a Charles Ng.
Druhá, rozhodující část kvalifikace se stala velkým soubojem Mullera s Coronelem. Mullerův nejlepší čas s hodnotou 1:43, 335 byl jen sedm setin sekundy lepší než nejlepší čas Coronela, ten navíc zajel ve svém druhém kvalifikačním kole vůbec nejrychleji v prvním měřeném úseku. V ten okamžik se ale spustil déšť a tak již nikdo z jezdců nedokázal zajet rychleji, než při svém prvním kvalifikačním pokusu.
Kvalifikace se vůbec nepovedla Chevroletům ze stáje Bamboo Engineering. Zatímco MacDowall se nedokázal dostat ani do druhé části kvalifikace, James Nash v ní dosáhl pouze na 11. nejlepší čas. Nezadařilo se ani Mullerovu stájovému kolegovi Chiltonovi, který se sice dostal lehce do druhé části kvalifikace s časem jen lehce horším, než zajel Coronel, v rozhodujícím okamžiku však chyboval a do zítřejších závodů odstartuje až z 12. místa..
Nejlepším pilotem Seatu byl opět Rob Huff, který do prvního závodu odstartuje z druhé řady. Huff byl v druhé části kvalifikace adeptem na pole position, když dokázal zajet vůbec nejrychleji v druhém a třetím traťovém segmentu. I jemu zhatil pokus o ještě lepší čas déšť. Nejrychlejším pilotem Hondy byl tentokráte čtvrtým nejrychlejším časem Maďar Michelisz, jeho značkový kolega Tarquini odstartuje z pátého místa na startu. Jedním ze smolařů byl Monteiro, kterého technický problém s vodním čerpadlem rovněž nepustil do druhé části kvalifikace. Zadařilo se i Jamesi Thompsonovi, který potěšil domácí příznivce značky LADA šestým nejlepším kvalifikačním časem.
Jezdci Karamyšev, Monje a Monteiro byli pro různé prohřešky diskvalifikováni a odstartují z posledních řad. Zatímco Monteiro byl potrestán za výměnu motoru, Karamyšev předvedl školáckou chybu, když přehlédl pokyn technických komisařů, aby s vozem zastavil na technickou prohlídku. Seat Fernanda Monjeho pak neprošel technickou kontrolou po kvalifikaci.
p.
|
Jezdec | Tým |
Vůz
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
Y. Muller | RML |
C
|
1:43.335
|
|
2.
|
T.Coronel | ROAL Motorsport |
B
|
1:43.405
|
+ 0.070
|
3.
|
R.Huff | Münnich Motorsport |
S
|
1:43.466
|
+ 0.131
|
4.
|
N.Michelisz | Zengő Motorsport |
H
|
1:43.772
|
+ 0.437
|
5.
|
G.Tarquini | Honda Racing Team JAS |
H
|
1:43.840
|
+ 0.505
|
6.
|
J.Thompson | LADA Sport Lukoil |
L
|
1:43.982
|
+ 0.647
|
7.
|
P.Oriola | Tuenti Racing Team |
S
|
1:43.992
|
+ 0.657
|
8.
|
M.Nykjaer | Nika Racing |
C
|
1:44.157
|
+ 0.822
|
9.
|
Ch.Ng | Liqui Moly Team Engstler |
B
|
1:44.421
|
+ 1.086
|
10.
|
M.Bennani | Proteam Racing |
B
|
1:44.438
|
+ 1.103
|
11.
|
J.Nash | Bamboo-engineering |
C
|
1:45.119
|
+ 1.784
|
12.
|
T.Chilton | RML |
C
|
1:45.240
|
+ 1.905
|
13.
|
F.Barth | Wiechers-Sport |
B
|
1:43.850
|
+ 0.515
|
14.
|
D.O´Young | ROAL Motorsport |
B
|
1:44.060
|
+ 0.725
|
15.
|
M.Basseng | Münnich Motorsport |
S
|
1:44.150
|
+ 0.815
|
16.
|
A. MacDowall | Bamboo-engineering |
C
|
1:44.193
|
+ 0.858
|
17.
|
S.D´Aste | PB Racing |
B
|
1:44.265
|
+ 0.930
|
18.
|
M.Kozlovskij | LADA Sport Lukoil |
L
|
1:44.435
|
+ 1.100
|
19.
|
F.Engstler | Liqui Moly Team Engstler |
B
|
1:44.476
|
+ 1.141
|
20.
|
T.Monteiro | Honda Racing Team JAS |
H
|
1:44.610
|
+ 1.275
|
21.
|
R.Münnich | Münnich Motorsport |
S
|
1:44.685
|
+ 1.350
|
Všechny časy neoficiální, u první dvanáctky jezdců jsou uvedeny časy z Q2, u ostatních z Q1.