Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

O vítězství nás připravil výjezd safety caru - Lotus

O vítězství nás připravil výjezd safety caru - Lotus

Räikkönen v závěru nestačil na Vettela.

Lotus věří, že safety car byl tím hlavním faktorem, který tým stál vítězství ve Velké ceně Německa.

Kimi Räikkönen a Romain Grosjean měli nakročeno k tomu, aby na Nürburgringu porazili vedoucího Sebastiana Vettela, v závodě závodu však měl pilot Red Bullu dostatečnou rychlost na to, aby si udržel vedení a s náskokem jedné sekundy vyhrál před Räikkönenem a Grosjeanem.

Fin se následně nechal slyšet, že jeho poslední pit stop, při kterém dostal měkčí sadu pneumatik, byl zbytečný a stál jej vítězství. Šéf týmu Eric Boullier je však toho názoru, že o vítězství Lotus připravil výjezd safety caru v polovině závodu.

"Safety car nám v tomto příliš nepomohl," řekl Boullier Autosportu s odkazem na to, že Grosjean byl v tu chvíli na čerstvější sadě pneumatik než Vettel.

"Po safety caru jsme museli lehce překopat strategii. Také vzpomeňme na to, že po první zastávce, kdy Kimi zůstal za (Lewisem) Hamiltonem, jsme ztratili tři až čtyři sekundy, a to nás stálo hodně."

Podle Boulliera byla situace o to složitější, jelikož měl tým problémy se spojením s Räikkönenem přes vysílačku.

Fin sice slyšel vše, co mu inženýři z boxové zdi přes rádio říkali, ovšem on mohl týmu odpovídat jen v určitých částech okruhu.

Kvůli tomu neměl Lotus jasné informace například o stavu Räikkönenových pneumatik. Při té příležitosti připomeňme problém, který se Lotusu stal v loňské Velké ceně Číny, kdy se Fin v závěru závodu propadl pořadím.

"Na začátku závodu jsme ztratili radiové spojení s Kimim," řekl Boullier. "To nám samozřejmě vůbec neusnadnilo pozici (v závěru závodu) a všichni si dobře vzpomínáme na Šanghaj v roce 2012.

Mohli jsme vidět, že trochu ztrácel na rychlosti, a měli jsme místo pro zastávku, tak jsme ji absolvovali.

Oba vozy pak byly na rozdílných pneumatikách a mohli jsme jasně vidět, že Kimi zrychloval, ačkoliv ne tolik, jak jsme na těch pneumatikách očekávali.

Bylo vidět, že nová měkčí sada pracuje lépe než ty předchozí pneumatiky, co měl na voze, vypadalo to, že je to správné rozhodnutí, které Kimimu dovolilo pokusit se dostihnout Sebastiana."