Co je za Boullierovou rezignací?
Frustrace nebo příliš mnoho kohoutů na jednom dvorku?
Jaký je pravdivý příběh za včerejším odchodem Érika Boulliera z McLarenu po čtyřech, nepříliš úspěšných, letech? Možná nám Boullier jednoho dne řekne svou verzi, ale alespoň do té doby jsme odkázáni na dedukce a zákulisní informace několika insiderů. Renomovaný žurnalista Joe Saward si nemyslí, že bývalý závodní ředitel je dalším z obětních beránků za letošní slabé výkony. Za odchodem vidí jeho vlastní frustraci výsledky a nespokojenost s jeho postavením v týmu.
Do stáje ho přivedl sám Ron Dennis při svém návratu do čela McLaren Group a vnímali jsme ho jako "téměř šéfa týmu". V současnosti je McLaren Racing plně v rukou Zaka Browna a ten Boullierovi přisoudil hlavně odpovědnost za věci, které se dějí mimo továrnu ve Wokingu.
"Závodní týmy fungují nejlépe, když je jasné, kdo je šéfem. McLaren trpí kvůli konceptu "matricového managementu" v organizačních a technických záležitostech," píše Saward. "Tento systém byl zaveden ještě předchozím managementem, když všichni zodpovídali všem. Problém vzniká, když se do rozhodovacího procesu mísí všemožné výbory a politika. Diktátoři jsou efektivnější než demokracie.
Dokud byl poblíž Ron Dennis, všichni věděli, kdo je boss, ačkoli tento systém již existoval. V posledních měsících se v týmu hodně politikařilo, zatímco Boullier je závodník a chtěl prostě pracovat, jenže neměl potřebné pravomoci.
Bude zajímavé sledovat, kam povedou další kroky tohoto Francouze, který se na své místo dostal starým způsobem, ne přes komise. Než se dostal do McLarenu, byl úspěšný s DAMSem i s Lotusem F1. Management týmů F1 je pořád komplikovanější kvůli stovkám zaměstnanců. Některé týmy ze staré školy mají nyní problém najít rovnováhu mezi korporátním způsobem vedení a stylem závodního týmu, zatímco novější organizace, například Red Bull a Mercedes, se adaptují lépe."
Saward také napsal, že "zaslechl", že McLaren se prozatím vzdává plánů na expandování do americké IndyCar.
Boullier v F1 oslavil dvě vítězství. Obě s Lotusem a Kimim Räikkönenem