Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kevin Harvick králem, Kyle Busch naprostým smolařem

Kevin Harvick králem, Kyle Busch naprostým smolařem

Závod v Kansasu protkaný žlutými vlajkami.

Kansas motor speedway, jeden a půl míle dlouhý ovál přivítal NASCAR sérii Sporint Cup v neděli 6.10.2013. Již třicátý závod sezóny Hollywood Casino 400 mohl být odstartován bez jakýchkoliv peripetií. Pole position ulovil po dlouhých sedmi letech Kevin Harvick, při startu se vedle něj postavil Ricky Stenhouse Jr., ve druhé linii se vyrovnali pánové Johnson a Keselowski. Bratři Buschové, kteří si během kvalifikace vyjeli osmnáctou a devatenáctou pozici se museli kvůli výměnám vozů přesunout až na chvost jezdeckého pole.

Připomeňme si, že na jaře zde vyhrál Matt Kenseth a příznivě pro něj mluví i celkové statistiky na této trati. První je Jimmie Johsnon, druhý Greg Biffle a třetí - zmiňovaný Matt Kenseth, ten se navíc vítězně radoval den před tím v sérii Nationwide.

Ihned po odstartování závodu se do čela dostal Kevin Harvick, ale závod musel být přerušen. Danica Patrick, který startovala z dvacáté sedmé pozice, nezvládla svůj vůz v hrozící tlačenici a dostala se do smyku, který následně vyprovodil její růžovo-zelenou desítku přímo do horní lemující zdi. Tvrdý náraz zdemoloval její vůz, který do celého konfliktu strhl ještě vozy 83 a 30. Kyle Busch se snažil všemu vyhnout a ji jeho vůz tak došel újmě.



Třetím neštěstím pro Kyla Busche (kromě startu z poslední pozice, poškození vozu) byla penalizace za fakt, že během Pit Stopu měl před zídkou příliš mnoho mechaniků.

K závodění jsme se vrátili v desátém kole. V čele zůstal Kevin Harvick, druhý kroužil Keselowski, třetí Earnhardt Jr., čtvrtý Menard a pátý Jimmie Johnson, který si pochvaloval podmínky pro dnešní závod.

Posledníčkem z jezdců, kteří se účastní CFTC byl v tu chvíli Kyle Busch, který se nacházel až na dvacáté osmé pozici. Za to jeho bratr Kurt si vedl poměrně dobře, po dvacítce odkroužených kol byl už devatenáctý. Na čele závodu si zatím Harvick na druhého Johnsona vyjel náskok 1,4 vteřiny.

Druhého mávání žlutou vlajkou jsme se dočkali ve čtyřicátém třetím kole. Vůz s číslem 98 měl problémy s prasklou pneumatikou ve třetí zatáčce. Vše znamenalo Lucky dog pro J.Je. Yeleyho. Vesměs jsme se dočkali zastávek pouze pro dvě nové pneu. Pro čtyři potom zajel například Kenseth, Logano nebo Menard.

Po restartu se na čele závodu nic nezměnilo, leaderem zůstal Kevin Harvick, následován Earnhardtem Jr. a Johnsonem.

Skokanem závodu by zajisté mohl v tu chvíli být Jeff Gordon, ten totiž startoval ze čtrnácté pozice a v padesátém kole jsme jej mohli vidět bojujícího o třetí pozici.

Krasojizda Kevina Harvicka pokračovala náskokem 1,2 vteřiny na druhého Earnhardta, ten se ale nechtěl nechat zahanbit a tak začal náskok značně stahovat. V šedesátém prvním kole byl tak náskok Leadera stažen na 0,5 vteřiny.

Pozice třináctky CFTF jezdců byla následující: 1. #29, 2. #88, 3. #48, 4. #24, 5. #20, 7. #22, 9. #99, 14. #39, 17. # 78, 19. #5, 23. #16, 24. #18, 25. #15.

Po sedmdesátce odkroužených kol se začala bojovat na čele závodu. Johsnon předjel druhého Earnhardta a začal se slušně dotahovat na Leadera závodu - Kevina Harvicka.

V osmdesátém kole došlo k zajímavým změnám. Někteří jezdci se totiž odebrali ke svým mechanikům během zelené fáze. Ve chvíli, kdy byla vyhlášena třetí žlutá fáze, se někteří jezdci nacházeli na Pit Lane, mezi nimi například i Jimmie Johnson, který ačkoli měl možnost svou zastávku na poslední chvíli odvolat, zajel ke svým mechanikům a přijal tak ztrátu. Nepořádek ve třetí zatáčce tak značně promíchal pořadím. Jimmie Johnson se propadl až na sedmnáctou pozici, ještě o něco hůře na tom byl Kevin Harvick, ten se propadl až na dvacáté třetí místo.

Po restartu se vedení ujal Matt Kenseth, následován #88 a #22. Druhou stovku kol jezdci načali pod zelenou vlajkou. O jednu desítku kol později se ale závodění opět muselo přerušit. Příčinou byly kouřící vozy Joea Nemechka a Landona Cassila. Free Pas pro #56.

Závod byl znovu restartován a o několik kol opět přerušen. Příčinou byla nehoda #7. Dave Blaney si to namířil do horní lemující zdi ve druhé zatáčce potom, co se sám dostal do smyku.



Další restart přinesl nového Leadera - žlutavou dvacet dvojku. Druhý se držel vůz #88 a třetí #11. Ve stotřicátém kole (téměř polovina závodu) bylo pořadí jezdců CFTC následující: 1. #22, 2. #88, 4. #20, 9. #99, 10. #78, 11. #48, 12. #24, 13. #5, 15. #15, 16. #29, 22. #39, 23. #16 a 27. #18.

Po šesté se mávalo žlutými vlajkami po nehodě, které se zúčastnil i CFTC jezdec Ryan Newman. Jeho třicet devítka došla velké újmě na pravé straně vozu. Do kolize jej přitom dostal s #51 Allgaier, kterému praskla pneumatika, a ztratil kontrolu nad svým vozem. Pro tohoto muže to byl teprve druhý start v rámci Sprint Cupu, z kterého si odnese status DNF.

Následující Pit Stopy se nesly v duchu výměny pouze dvou pneu. Penalizaci za příliš vysokou rychlost na Pit Lane si vysloužil Kenseth, pro kterého to znamenalo jistý propad v jezdeckém poli, pokud jde o pády, o jeden slušný pád svého mechanika se během zastávek postaral Joey Logano.

Po restartu se do vedení vrátil Kevin Harvick, jenomže závod byl po chvíli opět přerušen. Do smyku se v druhé zatáčce dostal Travis Kvapil. Další restart byl pronásledován další žlutou fází - již osmou. Příčinou byl požár nad první zatáčkou, který na trať vrhal hustý dým.



Po restartu ve stošedesátém kole se do čela závodu dostal Joey Logano. Na třetím místě se promenádoval Kyle Busch, který se probojoval zpět na výsluní díky četným Pit Stopům, především potom dobré Pit Strategii. Šestý kroužil #88, sedmý #24, osmý #78, devátý #99, desátý #48, třináctý #15, šestnáctý #16, osmnáctý #29, dvacátý pátý #20, dvacátý šestý #5 a třicátý pátý #39.

Devátá žlutá fáze přišla ke slovu potom, co David Ragan ztratil kontrolu nad svým vozem, roztočil se a políbil horní lemující zeď. Následující Pit Strategie nenechaly nikoho chladným. O krásných čtrnáct pozic vpřed se dostal díky krátké zastávce Kevin Harvick. Penalizaci pro změnu obdržel Stenhouse Jr., měl příliš mužů před zídkou.

Závod se znovu rozjel, ale žluté vlajky chtivé akce, se opět hlásily ke slovu a to pět kol po restartu. Desáté přerušení způsobil Casey Mears, který ztratil část svého vozu. Zastávky na Pit Lane se nepovedli Stenhouse Jr. a zmíněnému Mearsovi, oba totiž byli penalizovaní za příliš mechaniků před zídkou.

Po restartu se na další dvě kola stal Leaderem Brad Keselowski, jenomže závod byl opět přerušen. Do konfliktu se dostali pánové #18 a #42. Pošťuchování mezi jezdci bylo završeno nehodou, kterou odnesl Kyle Busch. Do všeho se přimotal i Mark Martin, který se ve snaze vyhnout se kolizi, poněkud více sblížil s horní lemující zdí.



A aby toho pro Kyla Busche nebylo málo, v následující zastávce u mechaniků došlo hned ke dvěma chybám. Dvojnásobná penalizace pro osmnáctku. Příliš vysoká rychlost na Pit Lane a mechanik navíc.

Ještě než mohla být dokončena druhá stovka kol, mávalo se opět žlutými vlajkami a to už po dvanácté. Do smyku se v druhé zatáčce dostal Marcos Ambrose. Následující restart ale stíhalo další přerušení. Po půl kole se do konfliktu dostal trojlístek #18 #99 a #55. Smolný den pro Kyla Busche tak byl u konce. Jeho osmnáctka se důkladně seznámila s horní lemující zdí a s amputovaným čumákem stala se nepojízdnou. Kyle Busch tedy ani v tomto závodě nedokázal vylepšit svou statistiku, nebo fakt, že zde nejlépe dokázal dojet sedmý a to v roce 2006.



Restart v kole s číslem 207 nejlépe zvládl Brad Keselowski a ujal se vedení, stíhán Harvickem a Menardem, který v závodě odvedl skvělou práci. Série zelených kol se držela a do cíle zbývalo padesát kol, Keselowskeho se zatím druhému Harvickovi nedařilo pokořit. Vše se změnilo po dvaceti kolech, kdy Keselowski musel opustit pozici Leadera, jeho status hlásil Out Of Gas. Ale aby to někoho nemrzelo, opět se mávalo žlutými vlajkami, důvodem byl nepořádek v první zatáčce, opět se jednalo o záhadný předmět hodný zkoumání dvojky z Akt X. Slušných sedmnáct míst si vydělal Jeff Burton, který odmítl nové přezutí, ale nebyl sám, stejně se zachovaly i vozy #29, #24, #9 nebo #99. Po restartu tak v čele závodu byla opět k vidění dominující dvacet devítka.

Třicet kol před cílem bylo pořadí jezdců CFTC následující: 1. #29, 2. #24, 3. #99, 5. #78, 6. #22, 8. #48, 10. #15, 11. #88, 12. #16, 18. #20, 22. #15, 34. #18 a 26. #39.

V kole s číslem 240 si Leader závodu Kevin Harvick vyjel náskok na druhého Gordona 1, 16 vteřiny. Jenomže na víc už nebyl čas. Ke slovu přišla další, již rekordní patnáctá žlutá fáze.



Těžký náraz utrpěl vůz #55, Vickers ztartil nad svým vozem kontrolu a střetu se zdí se již nemohl vyhnout. Díky němu to znamenalo Lucky Dog pro Brada Keselowskiho. Následující restart viděl z první řady Harvick a Gordon. Do cíle zbývalo devatenáct kol. Harvick ale nenechal nic náhodě a ukázal celému jezdeckému poli zadní nárazník. Na druhé místo se probojoval Kurt Busch, který je rozhodně hrdinou závodu.

Osm kol před cílem si Harvick vytvořil odstup od druhého Kurta Busche 2,1 vteřiny a ačkoli se sedmdesát osmičce podařilo jeho náskok trochu stáhnout, nepodařilo se mu Harvicka pokořit. Ten si tak dojel pro jisté vítězství.

Pořadí CFTC po závodě:

1 Matt Kenseth
2 Jimmie Johnson
3 Kevin Harvick
4 Jeff Gordon
5 Kyle Busch
6 Greg Biffle
7 Kurt Busch
8 Dale Earnhardt Jr.
9 Clint Bowyer
10 Joey Logano
11 Carl Edwards
12 Ryan Newman
13 Kasey Kahne