Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gary Paffett: Nová auta jsou pro jezdce výzvou

Gary Paffett: Nová auta jsou pro jezdce výzvou

Do Jerezu necestuje, testovacímu týmu pomůže přímo z továrny.

Gary Paffett, testovací jezdec McLarenu, měl už možnost vyzkoušet si nové auto na jednom z nejlepších simulátorů v F1. Jaké jsou jeho pocity?

"Bude to velmi vzrušující. Auta jsou velmi odlišné od toho, co jsme tu měli v posledních letech. Zejména úroveň přítlaku je mnohem nižší, než loni. FIA se o to pokoušela déle, a nyní se jí to podařilo. Auta jsou nyní mnohem náročnější na ovládání - nové pohonné jednotky produkují obrovské množství točivého momentu. I rychlé a středně rychlé zatáčky jsou nyní pro jezdce, s menším aerodynamickým přítlakem, mnohem náročnější."

Horší ovladatelnost aut by tedy měla vést k zajímavějším závodům. Paffett říká, že při simulacích s MP4-28 a MP4-29 musel změnit svůj jezdecký styl. Také viděl, jak si poprvé na simulátoru vyzkoušel nové auto Jenson Button.

"Bylo na něm vidět, že velmi přemýšlí o tom, jak by vlastně měl to auto řídit."

Zdá se, že na jezdce čeká velká výzva, kromě nižšího přítlaku a vyššího točivého momentu turbo motorů, budou mnohem více využívat i systémy ERS, které budou zároveň výkonnější. Připočítat k tomu třeba omezení na 100kg paliva během závodu a nové pneumatiky od Pirelli, které by měly být trvanlivější a produkovat mnohem méně nečistot, pokrývajících dráhu mimo ideální stopy.

Paffet potvrdil, že McLaren nebude chybět při prvních letošních testech v Jerezu 28. ledna i s jejich novým autem, on sám se jich však nezúčastní: "Nebudu tam, místo toho budu v továrně na simulátoru. Jezdci nám již během prvního dne testů poskytnou zpětnou vazbu ze skutečné jízdy na trati a my budeme připraveni jim pomáhat přímo od nás z fabriky."

A co McLaren očekává od Kevina Magnussena? "Je velmi rychlý. Jeho dvě sezóny ve Formuli Renault 3.5 byly dost odlišné. Již v první byl rychlý, ale chyběla mu vyrovnanost výkonů a měl i několik incidentů. Dokázal se ale ze svých chyb poučit a další rok vyhrál šampionát. Všichni v týmu se na spolupráci s ním těší a doufáme, že dokáže zatlačit na Jensona, aby z něj dostal to nejlepší."