Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Za nehodu Sauberu mohla Sutilova jezdecká chyba

Za nehodu Sauberu mohla Sutilova jezdecká chyba

Roli hrála teplota, pneumatiky a točivý moment.

Adrian Sutil přiznal, že příčinou jeho dnešní havárie v rámci jeho prvního dne za volantem sauberu v Jerezu byla jeho vlastní jezdecká chyba.

31letý Němec, který se pro letošní sezónu přesunul do Sauberu z Force Indie, v nájezdu do sedmé zatáčky ztratil ve svém 35. kole kontrolu nad zadní částí svého monopostu C33.

Sutil narazil do betonové zdi na vnitřku zatáčky a poškodil nos vozu a přední zavěšení. Za smyk podle něj může kombinace nízké teploty tratě a silný točivý moment.

"S novými vozy je to při nízké přilnavosti a také velmi nízkých teplotách opravdu velmi ošidné,"
řekl Sutil.

"Dnes mě to v instalačním kole poslalo mimo trať. Měli jsme několik problémů s motorem a pneumatiky ztratily teplotu. V kombinaci se studenými pneumatikami a turbem byl točivý moment příliš velký a velmi zvláštním způsobem jsem ztratil kontrolu.

Byl to takový malý incident a museli jsme jen vyměnit nos vozu. Také zavěšení bylo lehce poškozeno. Dobré je, že se to všechno dá opravit a zítra budeme včas připraveni znovu vyjet."


Sutil měl problémy se systémem, který na zadní brzdy svého vozu nasadil tým Sauber. Vůz se tím hůře ovládal, Němec však doufá, že na tom tým před pátečními jízdami zapracuje.

"Proto jste mě dnes pravděpodobně v každé zatáčce viděli probrzdit, takže byl všude kouř a já probrzdil spoustu pneumatik,"
řekl.

"Pro zítřek se pokusíme to opravit, jelikož se jedná o systém, který by měl být jednodušší pro jezdce, ovšem je mnohem komplikovanější pro inženýry."

Tým je s pokrokem, kterého na novém voze C30 dosáhl, spokojen, i když se mu ještě nepodařilo překonat hranici 1:30.

Vůz v úvodních třech dnech absolvoval 94 kol. Více kol než Sauber má na svém kontě už jen Mercedes, Ferrari a McLaren.

"Jsme docela spokojeni," řekl ohledně zlepšení šéfdesignér Sauberu Eric Gandelin.

"Vůz byl už od prvního kola takový, jaký jsme očekávali. Byli jsme trochu frustrovaní, jelikož spoustu času před samotným vyjetím zabere kontrola všech těch systémů. V tuto chvíli jsme ale spokojeni."