Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Jacquesem Villeneuveem

Rozhovor s Jacquesem Villeneuveem

Villeneuve se rozpovídal o Vettelovi, Alonsovi i Schumacherovi.

Rozhovor s bývalým mistrem světa, Jacquesem Villeneuveem:

Začneme Sebastianem Vettelem. Jeho nový vůz vypadá být mnohem méně konkurenceschopný. Jak se mu bude dařit v nové sezóně?

Ani nevíme, jak špatně na tom RB10 vlastně je, protože se jim nepodařilo odjet ani jeden pořádný stint. A to je horší, než kdyby byly pomalí. Pokud se jim nepodaří pořádně vyřešit spolehlivost, může se například stát, že se jim nepodaří dokončit ani kvalifikaci. A to by byl velký problém.

Takže musejí zapracovat na tom, aby auto fungovalo a až potom uvidíme, nakolik je jejich auto konkurenceschopné.

A co Ferrari? Mohl by Kimi Räikkönen porazit Fernanda Alonsa?

Je to možné, protože minulý rok se už Alonso neprezentoval jako zlatý chlapec Ferrari a v týmu nevládla zrovna nejlepší atmosféra. Ferrari začalo trpět kvůli vnitřním konfliktům a to je také důvodem, proč do týmu přivedli právě Räikkönena.

Ale pokud si vzpomenete, před pár lety jim to nevyšlo ani s Räikkönenem, takže nikdo neví, jak se to teď skončí. Být součástí Ferrari není vůbec jednoduché. Je tam hodně politiky, vysoké nároky a strašně špatně snášejí, když se jim nedaří.

Nová pravidla nebudou od jezdce vyžadovat, aby jezdili celou dobu na hraně a myslím, že řízení bude i méně fyzicky náročné. To by mohlo vyhovovat Kimimu.

Velkým předsezónním tématem je zavedení dvojitých bodů pro závod v Abú Zabí. Myslíte, že jde o dobré pravidlo?

Myslím, že je to hrozný nápad. Formule 1 už neví co nového vymyslet a pouze hledá způsob, jak by mohla lidi zaujmout. Je to strašně umělé, stejně jako používání DRS a dalších nesmyslů.

Ale aspoň že je to stejné pro všechny. Všichni už nyní vědí, že na konci sezóny bude závod v Abú Zabí, za který mohou získat dvojnásobek bodů. Nejsem si jistý, jaký to má mít vlastně smysl. Tedy kromě snahy zajistit organizátorem z Abú Zabí dostatečný zájem o jejich závod, když už do něj investují tolik miliónů.

Co si myslíte o zvuku nových turbo motorů?

Nezní příliš silně ani agresivně. Ale nakonec, diváci chtějí vidět hlavně dobrý závod. Dobrý, vzrušující, zábavný závod.

Co vás zlákalo do World Rallycross Championship?

Především je to vzrušující a náročné. Viděl jsem pár obrázků a řekl si, že toto bude fakt drsné, těžké, rychlé a výkonné. Závody nyní pod patronací FIA získaly status mistrovství světa a budeme závodit i v Kanadě. Kromě toho jsem dostal chuť, opět se nějaké sérií věnovat naplno a absolvovat kompletní sezónu.

Michael Schumacher býval vaším velkým soupeřem. Hlavně v roce 1997, když jste bojovali o titul mistra světa formule 1. Dotkla se vás jeho nehoda?

Opravdu mě to šokovalo. Pro jeho rodinu to musí být příšerné, protože nemohou vůbec nic dělat, pouze čekat. To je hrozná situace.

Taková věc se může stát každému z nás, v každé situaci. Žijeme na hraně a Schumacher není výjimkou. Když několikrát vyhrál mistrovství, šel to zkusit na motorce. K životu potřebuje adrenalin a neustále se snaží překonávat sám sebe.