Oprava závad letos zabere dvakrát tolik času
Pro týmy to během testů znamená velké zdržení.
Ferrari se domnívá, že oprava problémů, které se objeví na letošních monopostech Formule 1, zabere dvakrát tolik času, jako tomu bylo v loňské sezóně.
Během dosavadních dvou sérií předsezónních testů se každý z týmů dostal do situace, kdy kvůli vyřešení problémů na svých vozech musel strávit spoustu času v garáži.
Problém Ferrari ve třetím dni testů v Bahrajnu, kdy mechanici týmu z Maranella museli řešit problém s telemetrií, byl příkladem toho, že týmům nyní oprava takových problémů zabere mnohem více času, než tomu bylo u předchozí generace vozů.
Hlavní inženýr Ferrari Pat Fry řekl: "Tyto vozy jsou velmi komplikované, chvíli zabere, než se dostanete dovnitř a najdeme problém.
Těžší než samotná výměna je dostat se k součástce, kterou chcete vyměnit. Máme zkušenosti s tím, jak to vypadalo v minulosti. Řekl bych, že to, co nás zdrželo a stálo čtyři hodiny, bychom loni zvládli za polovinu času."
Podle Frye byl dlouhý čas strávený opravami během předsezónních testů způsobený problémy se spolehlivostí a novými pravidly pro sezónu 2014.
"Už docela dost lidí dokázalo, že jakmile už vůz jede, je vcelku spolehlivý."
Takovými problémy si během testů prošly všechny týmy. Marussia, která využívá motorů Ferrari, například strávila většinu času testů v Bahrajnu prací na svém voze v garáži. I proto Max Chilton a Jules Bianchi celkem odjeli pouze 29 kol, nejméně ze všech týmů.
"Když vidíte vůz bez krytu motoru, zjistíte, že je to opravdu komplikované," řekl šéf týmu Marussia John Booth.
"Dostat se k něčemu je obtížné a musíte k tomu odmontovat další tři nebo čtyři součástky, jen abyste se dostali tam, kam chcete."
Pouhá výměna motoru přitom Marusii vyřadila z testování na celý den. Booth sice předpokládá, že postupem sezóny dojde ke zrychlení těchto prací, vyřešení menších problémů ovšem podle něj bude i nadále časově velmi náročné.
To by mohlo způsobovat problémy zejména v sobotu, kdy začíná kvalifikace pouhé dvě hodiny po konci závěrečného volného tréninku. V případě, že tým v tréninku postihne nějaký problém, by to mohla být komplikace i pro kvalifikaci.
"Věci jako výměna motoru budou postupně zabírat méně času, ačkoliv už to nebude tak rychlé jako se starými Cosworthy," dodal Booth.
"Vzhledem k nedostatku náhradních dílů jsme tu neměli sestavený náhradní motor a jeho složení trvá desetkrát déle než samotná výměna.
Až dorazíme do Melbourne, budeme mít motor připravený na to, abychom jej jen usadili do vozu. Když ale budete mít elektrický problém někde hluboko uvnitř motoru, tak to může znamenat konec."