Nos Lotusu půjde prý těžko okopírovat
Největším problémem jsou crash testy FIA.
Nástupce Jamese Allisona na pozici technického ředitele Lotusu, Nick Chester, je hrdý na koncept dvojitého nosu, který v testech nasadil jedině tým z Enstone. Je totiž přesvědčen, že tento design přinese autu výhodu a navíc se bude soupeřem těžko kopírovat.
Členové týmu Lotus se tento týden dostali do hledáčku médií částečně díky tomu, že jejich vůz se poprvé veřejně předvedl až na dráze v Bahrajnu, částečně díky originálnímu designu a částečně díky smělým prohlášením čelních představitelů týmu.
Z konceptu dvojitého nosu Lotusu se přitom ještě před zveřejněním prvních fotografií stalo veřejné tajemství Formule 1, protože tým přes zimu přišel o celou řadu zaměstnanců, kteří zamířili ke konkurenčním týmům.
"Některé týmy měly to štěstí, že se o našich řešeních dozvěděli poměrně brzy a myslím, že jeden nebo dva týmy se pokusili vyvinout podobně designované nosy", domnívá se Chester. "Je ale dost náročné připravit takový nos tak, aby zvládl crash testy FIA. A možná už byli s vlastním vývojem příliš daleko, než aby se pokusili vůz s takovým nosem sladit. Samozřejmě se struktura našeho nosu hodně liší od standardních nosů a absolvovali jsme několik pokusů, než jsme se dopracovali k řešení, které jsme mohli poslat na crash testy."
Podle Chestera se čísla z aerotunelu Lotusu potvrdila i na trati: " Čísla, která jsme naměřili při jízdách v Bahrajnu, vypadají působivě. Nemohu říci, o kolik bychom byli pomalejší se standardním nízkým nosem, ale vidíme, že dvojitý nos je pro nás přínosem."