Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Lotus bude mít vůz hotov již začátkem ledna

Lotus bude mít vůz hotov již začátkem ledna

Příští rok už nebude žádné dokončování na poslední chvíli.

Po obrovském projektu přípravy E22, které bylo ve vývoji 2 roky a nakonec beztak nebylo připraveno na první předsezónní testy, chce mít Lotus vůz E23 dokončen již počátkem ledna. Pravidla se mezi sezónami 2014 a 2015 téměř nezmění a Lotus si tentokrát nechá čas na dopilování maličkostí.

"Projekt přípravy vozu pro rok 2015 začal již v lednu," prozradil Nick Chester, technický ředitel Lotusu F1. "Každý rok připravím plán zohledňující naše potřeby a meziroční změny pravidel. Zpočátku na projektu pracují pouze malé skupinky lidí, které se během sezóny rozrůstají. Postupně pro nový projekt uvolňujeme kapacity v odděleních aerodynamiky, designu a výroby.

Již laminujeme první šasi a postupně přejdeme k výrobě dalších dílů a začátkem ledna začneme dávat dohromady první vůz. Celý cyklus tedy potrvá přibližně rok. To je normální časový rámec, obzvláště ve srovnání s přípravou E22, které jsme kvůli velkým změnám pravidel a potřebě vyrobit množství prototypů připravovali dva roky."

Lotus nemůže jít cestou čisté evoluce E22. Letošní vůz jednak není úspěšný a Enstone muselo přistoupit ke změně základního konceptu a kromě toho je čeká změna dodavatele pohonných jednotek. Podle Chestera to ale týmu nepřidalo práci navíc, beztak by se museli přizpůsobovat nové jednotce od Renaultu.

"Je mezi nimi (pohonnými jednotkami) celá řada rozdílů. Budeme muset počítat s odlišným uspořádáním, odvodem tepla i nároky na chlazení. Ve stejnou dobu pokračujeme s Renaultem a víme, že také připravují odlišný balík, takže změna dodavatele by nakonec neměla znamenat moc práce navíc. V některých ohledech to bude relativně bezbolestné, protože Mercedes už ví, co bude jeho pohonná jednotka potřebovat. Musíme hlavně vůz přizpůsobit novému balíku a jeho požadavkům. Víme, co dostaneme, takže je to mnohem méně náročné než před rokem.