Bourdais zvítězil pod světly Las Vegas
Junqueira druhý, Carpentier třetí, Tracy skončil v druhém kole
Z vážných uchazečů o titul šampióna série Champ Cars vyšel včerejší večerní závod na oválu v Las Vegas nejlépe Sebastienu Bourdaisovi. Odrazil v závěrečných kolech nápor svého stájového kolegy a zřejmě nejvážnějšího konkurenta v souboji o titul a vítězstvím si upevnil celkové vedení v sérii. Třetí skončil Patrick Carpentier, kterému patří nyní rovněž celková třetí příčka v hodnocení šampionátu. Další z vážných uchazečů, Paul Tracy, skončil pro mechanickou závadu již v druhém kole.
Hned od startu bylo zřejmé, že oba jezdci stáje Newman/Haas racing svedou s Carpentierem o vítězství velký boj. Kanaďan sice vedl první kola závodu, ale už v sedmém kole se na čele objevil Bruno Junqueira. Polem se mezitím propadal Vasser, jemuž začátek závodu příliš nevyšel, naopak vpřed postupovali Dominguez a především vítěz předešlého oválového závodu Ryan Hunter-Reay. Ve středu pole přitahoval pozornost především souboj Taglianiho, Jourdaina a Allmendingera, kteří v této fázi závodu bojovali o osmé až desáté místo. Vpřed postupoval i Oriol Servia, který po nepodařené kvalifikaci startoval z posledního místa a ve 24. kole už byl třináctý.
Ve 27. kole bylo pořadí Junqueira, Carpentier, Bourdais a Hunter-Reay. O deset kol později zavedl Junqueira pole vozů poprvé do boxů, přičemž na dráze zůstali Haberfeld a Tagliani. Při nájezdu do boxů dostal smyk Hunter-Reay a zkomplikoval tak závod nejen sobě, ale i sportovnm komisařům, kteří v následných kolech řešili problém, kdo je vlastně ve vedení závodu. Teoreticky to byl Tagliani, který ale nezajel včas k povinné zastávce v boxech ve 37. kole, podle jiného odstavce pravidel Champ Cars se ale zastávka v boxech ve 37. kole neměla počítat pro některé jezdce, protože do boxů zajeli vlastně pod žlutou vlajkou. Situace byla samozřejmě vyřešena, ale jasně poukázala na fakt, že některé části stávajících pravidel Champ Cars ohledně zastávek v boxech jsou řekněme příliš komplikované.
Závod byl znovu odstartován v 51. kole a vedoucí trojici tvořili Tagliani, Junqueira a Lavin. V 66. kole však byl Tagliani potrestán za porušení pravidla o povinné zastávce v boxech a musel projet boxy. Pořadí na čele se znovu zamíchalo a v 70. kole vedl Bourdais před Vasserem a Allmendingerem. Složením první pětky vozů na čele závodu příliš nezamíchaly ani další zastávky v boxech, pouze na čele se objevili oba jezdci stáje Newman/Haas. Za nimi zuřil boj o třetí místo mezi Vasserem, Carpentierem a Lavinem, který vyvrcholil v 97. kole, kdy zatáčkou č. 4 prolétli všichni tři vedle sebe.
Další série zastávek v boxech posunula dopředu Domingueze a naopak přibrzdila Vassera. Ve 125. kole zastavil na trati pro technickou závadu Smith a na dráze se rozsvítila žlutá. Závod se znovu rozjel ve 134. kole. Wilson se na krátkou dobu dostal až na čtvrtou pozici, ale v závěrečných fázích závodu se před něj dostali postupně Vasser, Dominguez a Allmendinger. Poslední kola přinesla nádherný bratrovražedný souboj obou vozů stáje Paula Newmana a Carla Haase. Junqueira a Bourdais kroužili bok po boku a vzájemně si v čistém souboji nevěnovali ani centimetr trati. Pořadi se několikrát změnilo, ale nakonec se radoval Bourdais, který svého kolegu porazil o 0.066 sekundy. Jedná se o šestý nejtěsnější dojezd v novodobé historii závodů Champ Cars (od roku 1979).
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
1:29:01.061 |
2. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
0.066 |
3. |
P.Carpentier | Forsythe Racing |
4.091 |
4. |
R.Lavin | Forsythe Racing |
6.227 |
5. |
J.Vasser | PKV Racing |
6.302 |
6. |
A.J.Allmendinger | RuSPORT |
6.938 |
7. |
M.Dominguez | Herdez Competition |
6.941 |
8. |
J.Wilson | Mi-Jack/Conquest Racing |
7.310 |
9. |
N.Philippe | Mi-Jack/Conquest Racing |
11.979 |
10. |
R.Gonzales | PKV Racing |
1 kolo |
11. |
M.Jourdain Jr. | RuSPORT |
1 kolo |
12. |
O.Servia | Dale Coyne Racing |
2 kola |
13. |
R.Hunter-Reay | Herdez Competition |
2 kola |
14. |
A.Tagliani | Rocketsports Racing |
3 kola |
15. |
M.Haberfeld | Walker Racing |
4 kola |
16. |
G.Mazzacane | Dale Coyne Racing |
6 kol |
17. |
G.Smith | Rocketsports Racing |
závada |
18. |
P.Tracy | Forsythe Racing |
závada |
Všechny časy neoficiální