Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vandoorne ozdobil debut v GP2 vítězstvím

Vandoorne ozdobil debut v GP2 vítězstvím

GP2, Sakhir - hlavní závod

Stoffel Vandoorne okořenil svůj debut v GP2 nejlépe, jak mohl, vyhrál totiž hlavní závod úvodního víkendu v Bahrajnu. Belgičan využil špatného startu vítěze kvalifikace Jolyona Palmera, aby se dostal do čela a to už nikomu nepřepustil.

Základem Vandoornova úspěchu byl samotný start, Palmer totiž odjezd z první pozice nezvládl a okamžitě spadl na šesté místo. Vandoorne tak využil naskytnutné šance a posunul se do čela závodu. Za jeho záda se protáhli Palmerův týmový kolega Stéphane Richelmi, Stefano Coletti, Mitch Evans a Rio Haryanto.

Ve třetím kole došlo ve čtvrté zatáčce ke kolizi mezi nováčky Kimijou Satem a Axcilem Jefferiesem, po které Zimbabwan skončil ve štěrkové zóně. Zatímco Jefferies byl na místě ze závodu vyřazen, Sato dokázal s uštípnutou špičkou svého vozu pokračovat. Později byl však potrestán 10 sekundami stop and go. Na trať musel vyjet safety car.

Restart přišel v šestém kole, tedy v době otevření boxové uličky pro povinné zastávky. První příležitosti využili Richelmi, Coletti, Haryanto a řada dalších. Během pěti kol se u mechaniků vystřídala větší část pole, která zvolila taktiku krátkého úvodního stintu na měkkých pneumatikách a dojezd na tvrdém obutí.

Opačně volili zejména jezdci startující z chvostu pole. Prostřední část závodu tak sice nepřinesla příliš dramat, postupně se však schylovalo k protínání obou zvolených strategií. V čele závodu byl dlouho Nathanaël Berthon, který startoval z dvacáté pozice. V momentě jeho návštěvy boxů se do vedení dokonce posunul Švýcar Simon Trummer, který po problému při odjezdu do zaváděcího kola musel do závodu vyrážet dokonce z boxové uličky.

Po kompletaci zastávek pro výměnu měkčí směsi za tvrdší nebo naopak, jak od letošní sezóny káží pravidla, se do čela vrátil Stoffel Vandoorne. Za sebou měl Palmera, ten se však místo stíhací jízdy musel zajímat o třetího Juliána Leala. Kolumbijec nakonec pár kol před koncem Brita zdolal a sebral mu druhé místo.

Přestože Leal dokázal ukrajovat také z Vandoornova náskoku, Belgičan už byl příliš vzdálený a po dvaatřiceti kolech tak dotáhl svůj první závod v GP2 do vítězného konce. Leal po startu z dvanáctého místa skončil skvěle druhý, Palmer musel vzít zavděk třetí příčkou. V samotném závěru navíc musel ještě hlídat dotírajícího Stefana Colettiho.

Coletti byl klasifikován jako čtvrtý před pátým Arthurem Picem, který zejména v posledních kolech díky řadě povedených soubojů získal několik pozic.

Šestý skončil Takuja Izawa, nejúspěšnější z jezdců volících alternativní strategii. Japonec vyrážel do závodu z třiadvacáté příčky, v cíli si však připsal slušnou porci bodů.

Fantastickou stíhací jízdu předvedl Trummer, který byl v boxech jako poslední, když si několik kol užil v čele závodu. Po startu z boxů však finišoval na sedmém místě.

Osmý skončil rezervní pilot Williamsu Felipe Nasr, který tak do nedělního sprintu bude díky otáčení nejlepší osmičky startovat z pole position. Bodovanou desítku uzavřeli René Binder a Adrian Quaife-Hobbs, oba také startující ze zadních řad a využívající pozdní návštěvy mechaniků.

Zklamáni naopak byli třináctý Daniel Abt (na roštu třetí), čtrnáctý Mitch Evans (na roštu sedmý) nebo šestnáctý Rio Haryanto (na startu pátý).

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 S.Vandoorne  ART Grand Prix
59:57.411 
2.
 J.Leal  Carlin
+ 1.551 
3.
 J.Palmer  DAMS
+ 5.880 
4.
 S.Coletti  Racing Engineering
+ 6.317 
5.
 A.Pic  Campos Racing
+ 15.100 
6.
 T.Izawa  ART Grand Prix
+ 21.729 
7.
 S.Trummer  Rapax
+ 21.979 
8.
 F.Nasr  Carlin
+ 24.425 
9.
 R.Binder  Arden International
+ 24.861 
10.
 A.Quaife-Hobbs  Rapax
+ 26.194 
11.
 D.de Jong  MP Motorsport
+ 27.034 
12.
 C.Daly  Venezuela GP Lazarus
+ 31.931 
13.
 D.Abt  Hilmer Motorsport
+ 36.231 
14.
 M.Evans  Russian Time
+ 36.997 
15.
 A.Markelov  Russian Time
+ 41.030 
16.
 R.Haryanto  EQ8 Caterham Racing
+ 41.714 
17.
 J.Lancaster  MP Motorsport
+ 42.412 
18.
 R.Marciello  Racing Engineering
+ 46.849 
19.
 S.Richelmi  DAMS
+ 49.656 
20.
 A.Negrão  Arden International
+ 1:02.346 
21.
 J.Cecotto jr.  Trident Racing
+ 1:13.454 
22.
 A.Rossi  EQ8 Caterham Racing
+ 1:34.560 
23.
 N.Berthon  Venezuela GP Lazarus
+ 2 kola 
 
 K.Sato  Campos Racing
+ 5 kol 
 
 A.Jefferies  Trident Racing
+ 30 kol 
 
 F.Regalía  Hilmer Motorsport
+ 32 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Artjom Markelov (Russian Time) - 1:43.604
Body za nejrychlejší kolo však připadají Jolyonu Palmerovi, Markelov totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po jednom závodě:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 S.Vandoorne  ART Grand Prix
25 
2.
 J.Palmer  DAMS
21 
3.
 J.Leal  Carlin
18 
4.
 S.Coletti  Racing Engineering
12 
5.
 A.Pic  Campos Racing
10 
6.
 T.Izawa  ART Grand Prix
7.
 S.Trummer  Rapax
8.
 F.Nasr  Carlin
9.
 R.Binder  Arden International
10.
 A.Quaife-Hobbs  Rapax

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce, startovat z roštu, ve sprintu nesmí měnit pneumatiky, nevynutí-li si takový krok počasí)