Vandoorne ozdobil debut v GP2 vítězstvím
GP2, Sakhir - hlavní závod
Stoffel Vandoorne okořenil svůj debut v GP2 nejlépe, jak mohl, vyhrál totiž hlavní závod úvodního víkendu v Bahrajnu. Belgičan využil špatného startu vítěze kvalifikace Jolyona Palmera, aby se dostal do čela a to už nikomu nepřepustil.
Základem Vandoornova úspěchu byl samotný start, Palmer totiž odjezd z první pozice nezvládl a okamžitě spadl na šesté místo. Vandoorne tak využil naskytnutné šance a posunul se do čela závodu. Za jeho záda se protáhli Palmerův týmový kolega Stéphane Richelmi, Stefano Coletti, Mitch Evans a Rio Haryanto.
Ve třetím kole došlo ve čtvrté zatáčce ke kolizi mezi nováčky Kimijou Satem a Axcilem Jefferiesem, po které Zimbabwan skončil ve štěrkové zóně. Zatímco Jefferies byl na místě ze závodu vyřazen, Sato dokázal s uštípnutou špičkou svého vozu pokračovat. Později byl však potrestán 10 sekundami stop and go. Na trať musel vyjet safety car.
Restart přišel v šestém kole, tedy v době otevření boxové uličky pro povinné zastávky. První příležitosti využili Richelmi, Coletti, Haryanto a řada dalších. Během pěti kol se u mechaniků vystřídala větší část pole, která zvolila taktiku krátkého úvodního stintu na měkkých pneumatikách a dojezd na tvrdém obutí.
Opačně volili zejména jezdci startující z chvostu pole. Prostřední část závodu tak sice nepřinesla příliš dramat, postupně se však schylovalo k protínání obou zvolených strategií. V čele závodu byl dlouho Nathanaël Berthon, který startoval z dvacáté pozice. V momentě jeho návštěvy boxů se do vedení dokonce posunul Švýcar Simon Trummer, který po problému při odjezdu do zaváděcího kola musel do závodu vyrážet dokonce z boxové uličky.
Po kompletaci zastávek pro výměnu měkčí směsi za tvrdší nebo naopak, jak od letošní sezóny káží pravidla, se do čela vrátil Stoffel Vandoorne. Za sebou měl Palmera, ten se však místo stíhací jízdy musel zajímat o třetího Juliána Leala. Kolumbijec nakonec pár kol před koncem Brita zdolal a sebral mu druhé místo.
Přestože Leal dokázal ukrajovat také z Vandoornova náskoku, Belgičan už byl příliš vzdálený a po dvaatřiceti kolech tak dotáhl svůj první závod v GP2 do vítězného konce. Leal po startu z dvanáctého místa skončil skvěle druhý, Palmer musel vzít zavděk třetí příčkou. V samotném závěru navíc musel ještě hlídat dotírajícího Stefana Colettiho.
Coletti byl klasifikován jako čtvrtý před pátým Arthurem Picem, který zejména v posledních kolech díky řadě povedených soubojů získal několik pozic.
Šestý skončil Takuja Izawa, nejúspěšnější z jezdců volících alternativní strategii. Japonec vyrážel do závodu z třiadvacáté příčky, v cíli si však připsal slušnou porci bodů.
Fantastickou stíhací jízdu předvedl Trummer, který byl v boxech jako poslední, když si několik kol užil v čele závodu. Po startu z boxů však finišoval na sedmém místě.
Osmý skončil rezervní pilot Williamsu Felipe Nasr, který tak do nedělního sprintu bude díky otáčení nejlepší osmičky startovat z pole position. Bodovanou desítku uzavřeli René Binder a Adrian Quaife-Hobbs, oba také startující ze zadních řad a využívající pozdní návštěvy mechaniků.
Zklamáni naopak byli třináctý Daniel Abt (na roštu třetí), čtrnáctý Mitch Evans (na roštu sedmý) nebo šestnáctý Rio Haryanto (na startu pátý).
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
S.Vandoorne | ART Grand Prix |
59:57.411
|
2.
|
J.Leal | Carlin |
+ 1.551
|
3.
|
J.Palmer | DAMS |
+ 5.880
|
4.
|
S.Coletti | Racing Engineering |
+ 6.317
|
5.
|
A.Pic | Campos Racing |
+ 15.100
|
6.
|
T.Izawa | ART Grand Prix |
+ 21.729
|
7.
|
S.Trummer | Rapax |
+ 21.979
|
8.
|
F.Nasr | Carlin |
+ 24.425
|
9.
|
R.Binder | Arden International |
+ 24.861
|
10.
|
A.Quaife-Hobbs | Rapax |
+ 26.194
|
11.
|
D.de Jong | MP Motorsport |
+ 27.034
|
12.
|
C.Daly | Venezuela GP Lazarus |
+ 31.931
|
13.
|
D.Abt | Hilmer Motorsport |
+ 36.231
|
14.
|
M.Evans | Russian Time |
+ 36.997
|
15.
|
A.Markelov | Russian Time |
+ 41.030
|
16.
|
R.Haryanto | EQ8 Caterham Racing |
+ 41.714
|
17.
|
J.Lancaster | MP Motorsport |
+ 42.412
|
18.
|
R.Marciello | Racing Engineering |
+ 46.849
|
19.
|
S.Richelmi | DAMS |
+ 49.656
|
20.
|
A.Negrão | Arden International |
+ 1:02.346
|
21.
|
J.Cecotto jr. | Trident Racing |
+ 1:13.454
|
22.
|
A.Rossi | EQ8 Caterham Racing |
+ 1:34.560
|
23.
|
N.Berthon | Venezuela GP Lazarus |
+ 2 kola
|
|
K.Sato | Campos Racing |
+ 5 kol
|
|
A.Jefferies | Trident Racing |
+ 30 kol
|
|
F.Regalía | Hilmer Motorsport |
+ 32 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Artjom Markelov (Russian Time) - 1:43.604
Body za nejrychlejší kolo však připadají Jolyonu Palmerovi, Markelov totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po jednom závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
S.Vandoorne | ART Grand Prix |
25
|
2.
|
J.Palmer | DAMS |
21
|
3.
|
J.Leal | Carlin |
18
|
4.
|
S.Coletti | Racing Engineering |
12
|
5.
|
A.Pic | Campos Racing |
10
|
6.
|
T.Izawa | ART Grand Prix |
8
|
7.
|
S.Trummer | Rapax |
6
|
8.
|
F.Nasr | Carlin |
4
|
9.
|
R.Binder | Arden International |
2
|
10.
|
A.Quaife-Hobbs | Rapax |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce, startovat z roštu, ve sprintu nesmí měnit pneumatiky, nevynutí-li si takový krok počasí)