Lotus a Williams prý rozpočtový strop chtěly
Gérard Lopez se cítí být oklamán.
Na překvapení, jakým byla zpráva o upuštění od myšlenky rozpočtového stropu, se asi jen tak nezapomíná. Obzvláště ne, pokud konec snah o rozpočtový strop nebyl tečkou, ale jen čárkou v dlouhém příběhu. Jean Todt cestoval do Bahrajnu odhodlán jednat o podrobnostech zavedení rozpočtového stropu již od začátku roku 2015. Místo toho však oznámil, že obdržel dopis s argumenty proti takovým snahám. Samotného prezidenta FIA ale nepřesvědčily ani tak argumenty, jako spíš plejáda podpisů pod tímto listem. Podpisy patřily zástupcům všech šesti týmů F1 zastoupených ve Strategické skupině (Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus a Williams) a rozpočtovému stropu se zády obrátil i majitel komerčních práv zastupovaný Berniem Ecclestonem.
Jean Todt tedy ustoupil a začal s týmy jednat alespoň o zahájení snah o omezení rozpočtů prostřednictvím změn sportovních a technických pravidel. Zanedlouho však dostal další dopis, tentokrát podepsaný čtyřmi menšími týmy (Force India, Sauber, Caterham a Marussia), které na rozpočtovém stropě naopak trvají a upozorňují FIA, že upřednostňování zájmů velkých týmů je v rozporu s evropským právem.
Podle webu Auto Motor und Sport však zastavení snah o zavedení rozpočtového stropu není dílem šesti, ale pouze čtyř týmů. Prozradit to měl sám Gérard Lopez, šéf a spolumajitel týmu Lotus: "Ostatní dostali nás a Williams pod tlak."
Williams v minulosti opravdu patřil mezi velké zastánce rozpočtového stropu a jeho podpis na prvním dopise adresovaném prezidentovi FIA byl jistě největším překvapením. Tým z Grove byl prý ale k podpisu přesvědčen jeho dodavatelem motorů - Mercedesem. Gérard Lopez je také příznivcem rozpočtového stropu, ale sám se údajně setkání zástupců týmů nezúčastnil a šestý podpis má patřit jeho zástupci, na kterého prý šéfové velkých týmů také vyvíjeli nátlak.
Ani společné hlasy FIA a dvou týmů by na prosazení rozpočtového stropu nestačily, avšak osamocená čtveřice velkých a bohatých týmů by se dostala pod mnohem větší tlak, než jakému je vystavena nyní.