Lotus dluží bankám pouze 6 milionů dolarů
Velké finanční problémy jsou prý pouze výmyslem konkurence.
Gérard Lopez považuje přetrvávající spekulace o nepříznivé finanční situaci tímu Lotus F1 za "zábavné".
O finančních problémech Lotusu se začalo psát hlavně po tom, co Kimi Räikkönen uprostřed minulé sezony, nedlouho před odchodem z Lotusu, prozradil, že od začátku roku mu Lotus nevyplatil ani euro. Fin měl přitom s Lotusem kontrakt, podle kterého měl nárok na několik milionů ročně. Postupně se ukázalo, že Lotus dluží peníze i Romainu Grosjeanovi a zaměstnancům v Enstone. Lotus tak loni přišel nejen o Räikkönena, ale také o technického ředitele Jamese Allisona, šéfa týmu Erica Boulliera i další důležité lidi a v Enstone se snížil také počet "řadových" zaměstnanců. Situace se uklidnila až po podpisu smlouvy s pastorem Maldonadem a jeho štědrým sponzorem PDVSA. Podle Lopeze ale týmu F1 už nic nehrozí a ve skutečnosti ani nikdy nic nehrozilo, protože peníze si nepůjčoval od bank, ale od své mateřské společnosti Genii Capital.
"Lotus F1 loni vyprodukoval ztrátu kolem 67 milionů USD a celkově má dluhy ve výši přibližně 134 milionů dolarů“, prozradil Gérard Lopez, spolumajitel a šéf Lotusu F1. „Společnost je ale podporována akcionáři a partnery a je součástí Genii Capital. A Genii je zisková. Rozdíl je tedy v tom, že Genii podporuje Lotus prostřednictvím půjček, zatímco jiné velké týmy dostávají od mateřských společností peníze ve formě sponzorských příspěvků.
Bankám společnost dluží pouhých 6 milionů dolarů. Tohle je číslo, které by se mělo porovnávat s čísly ostatních týmů, ale namísto toho se často míchají jablka s hruškami.
Zábavné na tom je, že jako David bojující proti Goliášovi, bychom si zasloužili více uznání než Red Bull či Ferrari, ale F1 je nelítostná a vedení očerňující kampaně vůči konkurentovi je zde přímo samozřejmostí."
Lotusu se během těžkého konce roku 2013, kdy v týmu probíhaly velké personální změny, nepodařilo připravit konkurenceschopný monopost a jeho výsledky ještě zhoršila pohonná jednotka od Renaultu, která zaostává za konkurencí. Po 11 závodech má tak Lotus na kontě pouze 8 bodů, ale je odhodlán vrátit se mezi nejsilnější týmy.
"Od příštího roku očekáváme hodně, máme velké plány a vysoké ambice. Nezůstávaly bychom v tomto byznysu, pokud bychom nebyli schopni vyhrávat."