V prvním tréninku nejrychlejší Rosberg
Velká cena Německa - 1. trénink
V Německu jezdce přivítalo celkem příjemné počasí a teploty kolem 25 °C. Přes den by ale rtuť v teploměrech mohla překročit i značku 32 stupňů. Týmy musely z vozů během dvoutýdenní přestávky odstranit systém propojující přední a zadní zavěšení kol známý jako FRIC. Obecně se sice neočekává velká změna v rozložení sil, ale některé vozy by mohly být na novou situaci připravenější než jiné. Po závodě na Silverstone následovaly i dvoudenní testy, takže týmy potřebovaly také ještě naposled vyzkoušet nová vylepšení a vyzkoušet nová nastavení vozů.
Mezi prvními vyjela na trať Susie Wolff a její williams opět postihly technické problémy. Po rychlém odstoupení z prvního tréninku před Velkou cenou Velké Británie si testerka téměř nezajezdila a v Německu přišly technické problémy dokonce dříve, než stihla absolvovat instalační kolo. Po zjištění problému s převodovkou se musela zklamaná Britka vrátit do boxů velmi pomalým tempem. V garáži musel zůstat i Gutiérrez, protože jeho vůz Sauber půjčil Giedovi van der Gardemu.
Jako první absolvoval měřené kolo Marcus Ericsson, následovaný Kamujim Kobajašim. Sezóna je právě v polovině, ale pro jednoho z nich by závody v Německu a o týden v Maďarsku mohly být poslední, Caterham potřebuje peníze a vyjednává s Red Bullem o nasazení Carlose Sainze mladšího. Od obou tedy můžeme očekávat maximální nasazení.
Ve druhé čtvrthodině se ukázali i ostatní jezdci, všichni se snažili co nejlépe využít bonusovou sadu žlutých, středně tvrdých pneumatik Pirelli. Na trať se vrátila i Susie Wolff, která nakrátko zaujala 4. pozici. Nejrychlejší byl v prvních kolech Kevin Magnussen. Na jeho McLarenu jsme si mohli všimnout nové zadní křídlo, jehož dva pláty (Johnny a Walker) nedělí rovná mezera. Namísto toho jsou pláty zakončeny zoubky vytvářejícími vlnovku.
Technický problém se vyskytl na voze Kimiho Räikkönena, službu vypověděla vodní pumpa. Fin vystoupil z monopostu a nasadil si kšiltovku. Zdálo se, že pro něj trénink skončil, Ferrari ale dokázalo jeho vůz po pár desítkách ztracených minut vrátit na trať. Kromě něj nezaznamenal v první půlhodině měřené kolo ani Max Chilton.
Nejrychlejší čas v první půlhodině nakonec patřil Sebastianu Vettelovi. Čas měl hodnotou 1:20.295. Hamilton překvapivě až sedmnáctý.
Chilton se na trať vrátil během druhé půlhodiny a doháněl zameškané. Jinak byl na trati delší dobu klid, tradičně způsobený vrácením bonusové sady pneumatik a rychlým prohlížením získaných dat. Pirelli na Hockenheimring přivezlo své dvě nejměkčí směsi, všichni jsou tedy zvědaví hlavně na výdrž červeně označených pneumatik, ty si však týmy budou maximálně šetřit.
40 minut před koncem tréninku se vrátil Kimi Räikkönen a všichni jezdci si tak již připsali alespoň jedno měřené kolo.
Půlhodinu před koncem již byla ve vedení dvojice jezdců Mercedesu. Nico Rosberg se přiblížil k překonání hranice 1:19.
On ani ostatní se nevyhnuli menším chybám a výjezdům, které však moderní Hockenheimring a jeho asfaltové výjezdové zóny odpouštějí. Nezdá se, že by zákaz systému FRIC měl někomu výrazně ublížit.
Většina jezdců se k delším jízdám odhodlala až čtvrt hodiny před koncem tréninku, když už byla trať trochu víc pogumovaná. Další problémy se spolehlivostí se však objevily v Mercedesu a Hamilton se po absolvování jednoho kola nechal zatlačit do garáže. Vrátil se až pár minut před koncem.
Ostře sledovaná Susie Wolff nakonec zakončila trénink na 15. místě, ale Williams již slíbil, že ji ještě během této sezóny uvidíme ve vozu znova, aby jí kompenzoval nevydařenou premiéru na Silverstone. Nejrychlejší byl dopoledne Nico Rosberg následovaný Lewisem Hamiltonem a Fernandem Alonsem.
# | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola |
---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:19.131 | 29 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.196 | 0.065 | 25 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:19.423 | 0.292 | 21 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | 1:19.697 | 0.566 | 27 |
5 | Jenson Button | McLaren | 1:19.833 | 0.702 | 24 |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:20.097 | 0.966 | 28 |
7 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:20.105 | 0.974 | 32 |
8 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20.210 | 1.079 | 21 |
9 | Daniil Kvyat | STR | 1:20.337 | 1.206 | 28 |
10 | Adrian Sutil | Sauber | 1:20.505 | 1.374 | 18 |
11 | Felipe Massa | Williams | 1:20.542 | 1.411 | 19 |
12 | Jean-Eric Vergne | STR | 1:20.586 | 1.455 | 23 |
13 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:20.592 | 1.461 | 22 |
14 | Sergio Perez | Force India | 1:20.598 | 1.467 | 24 |
15 | Susie Wolff | Williams | 1:20.769 | 1.638 | 22 |
16 | Giedo van der Garde | Sauber | 1:20.782 | 1.651 | 23 |
17 | Romain Grosjean | Lotus | 1:21.603 | 2.472 | 20 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:21.854 | 2.723 | 30 |
19 | Kamui Kobayashi | Caterham | 1:22.572 | 3.441 | 31 |
20 | Jules Bianchi | Marussia | 1:22.982 | 3.851 | 24 |
21 | Marcus Ericsson | Caterham | 1:23.256 | 4.125 | 35 |
22 | Max Chilton | Marussia | 1:23.299 | 4.168 | 22 |